۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۲۹۷۰۳
چهارمحال و بختیاری:

آغازي نو در اجراي برنامه حفاظت و توسعه پايدار کوهستان زاگرس مرکزي

استاندار و رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي با صدور احکام جداگانه‌اي، دبيرخانه اجرائي استاني و کميته منطقه آبخيز مديريتي بازفت را در برنامه حفاظت و توسعه پايدار کوهستان زاگرس مرکزي، فعال کردند.
آغازي نو در اجراي برنامه حفاظت و توسعه پايدار کوهستان زاگرس مرکزي
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، دبيرخانه اجرائي استاني و کميته منطقه آبخيز مديريتي بازفت در برنامه حفاظت و توسعه پايدار کوهستان زاگرس مرکزي، با صدور احکام جداگانه‌اي از سوي استاندار و رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان فعال شد.

شهرام احمدي با اعلام اين خبر گفت: دبيرخانه مذکور باهدف اجرائي نمودن کليات برنامه حفاظت و توسعه پايدار کوهستان زاگرس مرکزي، ضميمه تفاهم‌نامه فيمابين استانداران محترم استان‌هاي ۴گانه، فارس، کهگيلويه و بوير احمد، اصفهان و چهارمحال و بختياري، سازمان حفاظت محيط زيست و سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور، به منظور تحقق اهداف فرابخشي توسعه پايدار و متوازن، متضمن حفظ و ارتقاي تنوع زيستي کشور راه‌اندازي گرديده است.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان اظهار داشت: باعنايت به خروج طرح زاگرس و ضرورت انتقال دانش و دست‌آوردهاي طرح، از اين پس نسبت به انجام کليه شرح وظايف مصوب دبيرخانه اجرايي استاني اقدام خواهد شد.

احمدي تقويت و ايجاد هماهنگي و همکاري بين ذينفعان، تدوين برنامه کاري ساليانه/ماهانه، پايش و ارزيابي نتيجه‌مدار اجراي برنامه حفاظت و توسعه پايدار کوهستان زاگرس مرکزي و شناسائي کمبودها و نواقص موجود و انتقال به بدنه تصميم‌ساز و تصميم‌گير (مديريت) کوهستان زاگرس مرکزي، از طريق شوراي برنامه‌ريزي استان را ازجمله برنامه‌هاي کاري اين دبيرخانه عنوان کرد.

گفتني است طرح حفاظت از تنوع زيستي زاگرس مرکزي در فرايندي مشارکتي و به‌منظور همسوسازي تنوع زيستي و يکپارچه‌سازي حفاظت از منابع طبيعي در برنامه‌هاي توسعه، اقدام به تهيه و تدوين برنامه حفاظت و توسعه پايدار کوهستان زاگرس مرکزي نموده است.

براساس اين برنامه، براي مديريت کوهستان زاگرس مرکزي، تمامي اين محدوده به ۱۰ منطقه آبخيز مديريتي تقسيم گرديده که ۵ منطقه (لردگان، بازفت، کوهرنگ، بروجن و بهشت آباد) از اين مناطق آبخيز مديريتي، در استان چهارمحال و بختياري واقع شده‌اند. شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان چهارمحال و بختياري در تاريخ ۲۶/۰۳/۱۳۹۵، اين برنامه را تصويب کرده است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۴۸:۰۸

28 Dec 2019