۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۲۴۴۳۸
کارشناس مسائل اجتماعي؛

بي توجهي به مسئله ازدواج منجر به بحران خانواده مي شود

کارشناس مسائل اجتماعي بيان کرد: تشکيل خانواده ازنظراجتماعي وروان‌شناختي حائزاهميت بالايي است، چنانچه امروزه به جهت بي‌توجهي به اين مشکل، يکي از مشکلات اساسي بحران خانواده شده است که به ويژه درجوامع غربي بيشتر به چشم مي خورد.
بي توجهي به مسئله ازدواج منجر به بحران خانواده مي شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، کبري نقنه‌اي کارشناس مسائل اجتماعي در گفت‌وگو با خبرنگار مشکات برين به مناسبت روز ازدواج و سبک زندگي اسلامي اظهار کرد: ازدواج پيوندي است که با احکام و رسوم خاصي بين زن و مرد در دين اسلام و ديگر اديان انجام مي‌شود تا با تشکيل خانواده به زايش فرزند منجر شود.

وي افزود: اسلام با تأکيد بر ازدواج مسير رسيدن به عفت و حيا را فراهم مي‌سازد بدين صورت که ازدواج را بهترين راه براي تأمين نياز جنسي معرفي مي‌کند.

نقنه‌اي ادامه داد: ازدواج يک سنت نيکو است، که يادگار پيامبر اسلام (ص) است و تشکيل خانواده يک اقدام پسنديده است که در منابع ديني بسيار مورد تأکيد واقع شده است.

کارشناس مسائل اجتماعي بيان کرد: پيامبر اکرم (ص) در اين زمينه مي‌فرمايد: هرکس ازدواج کند، نصف دينش کامل شده، و در حديث ديگري آمده است که محبوب‌ترين بنيان‌ها نزد خداوند، بنيان خانواده است.

وي ادامه داد: تشکيل خانواده از نظر اجتماعي و روان‌شناختي حائز اهميت بالايي است، چنانچه امروزه به جهت بي‌توجهي به اين موضوع، يکي از مشکلات اساسي بحران خانواده شده است که به ويژه در جوامع غربي بيشتر به چشم مي‌خورد.

مربي حلقه صالحين شهر نقنه درمورد سالگرد ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) و سبک زندگي‌ آن‌ها افزود: روز اول ذي‌الحجه روز سالگرد ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) است که به روز ازدواج معروف شده، و اين پيوند مبارک در چنين روزي در سال دوم هجري قمري صورت گرفته است.

کبري نقنه‌ای ادامه داد: طبيعتا هر دو اين بزرگواران از معصومان ما هستند و با توجه به اينکه در دامان پاک پيامبر (ص) و تحت تربيت اين بزرگوار رشد و نمو نموده‌اند، آموزه‌هاي اين حضرت در زندگي حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) هم اثرگذار بوده و سبک زندگي نبوي را ادامه داده‌اند.

کارشناس مسائل اجتماعي با بيان اينکه زندگي آن دو حضرت در اوج سادگي و صميميت، همراه با نور معنويت، ايمان و قرآن بوده، گفت: ازدواج آن‌ها با مراسمي بسيار ساده و با جهيزيه‌اي اندک و اطعامي عمومي انجام شده است.

وي ادامه داد: مهريه حضرت زهرا (س) هم که امروز زبان‌زد است، به خاطر سادگي و توجه به معارف ديني و قرآني است، چرا که مهريه چنانچه در مفهوم عربي آن عنوان شود به معني "صداق" يعني هديه‌هاي که نشانگر مهر و محبت است، مي‌باشد و مهريه حضرت زهرا (س) تماما هديه حضرت علي (ع) به حضرت فاطمه (س) بوده، و اين يعني تعبير هميشگي، ساده اما صميمي مي‌باشد.

نقنه‌اي با اشاره به سبک زندگي اشتباه زوج‌هاي امروزي افزود: متأسفانه امروزه فرهنگ ساده زندگي آن دو حضرت در جوامع مسلمان و در ميان شيعيان به فراموشي سپرده شده، و ماديگرايی جاي خود را با معنويت و صميميت عوض کرده و زندگي را براي جوانان بسيارسخت کرده است.

اين کارشناس مسائل اجتماعي تاکيد کرد: اين روزها مهريه‌هاي سنگين براي خانواده‌ها الگو شده و باعث شده سنت حسنه ازدواج خدشه‌دار شود، حتي نحوه آشنايي زوج‌هاي امروزي بسيار متنوع شده و اين به خاطرگسترش جوامع و حضور آن‌ها در مجامع مختلف، گسترش شبکه‌هاي اجتماعي و استفاده گسترده از آن‌ها مي‌باشد، با اين حال باز هم روش سنتي ازدواج در برخي از خانواده وجود دارد.

وي در پايان با اشاره‌ به سخنان مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) خاطرنشان کرد: ما بايد با الگو قرار دادن سخنان مقام معظم رهبري که فرمودند: " ازدواج را آسان کنيد تا فراگير شود" در جهت ترويج اين فرهنگ و کمک به برگزاري ازدواج آسان تلاش کنيم.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۳۰:۳۶

6 Jan 2020