۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
کد مطلب : ۳۰۴۶۸
شهيد زنده و بازمانده واقعه هفتم تير

کساني که فيشهاي کلان را مي بلعند خدا را نشناخته اند

شهيد زنده و بازمانده واقعه هفتم تير گفت: به همان اندازه که دشمن حمله ور است بايد به همان اندازه بصيرت داشت و پيشگيري کرد.
کساني که فيشهاي کلان را مي بلعند خدا را نشناخته اند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين؛   آيت الله قدرت الله نجفي، ابوالشهيد و جانباز و بازمانده واقعه 7تير، در ديدار مسئولان و کارکنان نمايندگي ولي فقيه سپاه حضرت قمربني هاشم عليه السلام با ايشان، گفت: امام راحل قدس الله نفسه الزکيه، دريک کلام بسيار قيم قرآني فرمودند قيام لِلّه رمز همه موفقيت هاي مادي و معنوي است.

وي، افزود: اولين قدم در قيام لِلّه، بيداري از خواب غفلت است. اين غفلت روزگار انسان را سياه و وي را بيچاره مي کند و اولين پايه غفلت در استعدادهاي خود انسان است. بعنوان مثال از چشم مان غافليم. غافليم چه کارهايي از اين چشم برمي آيد و اينکه اگر بيدار شد، قيام لِلّه مي کند.

جانباز واقعه 7تير که چشم راست خويش را نيز در اين واقعه از دست داده و هنوز چندترکش در بدن به يادگار دارد، تأکيد کرد: با اين چشم مي توان آسمان و زمين را به دقت ديد و بهره  برد، با اين چشم مي توان براي خدا گريه کرد و نتيجه گرفت، مبادا اين چشم را به گناه آلوده کنيم.

وي، با اشاره به ضرورت شکرانه توفيق پرهيز از حرام و گناه،‌اظهار کرد: در قبال جانبازان مسئوليت داريم و بايد در برابر اين مسئوليت از چشم و زبان خود مراقبت کنيم.

آيت الله نجفي، بي حجابي در سطح جامعه را نتيجه بي حيايي يا کم حيايي دانست و تأکيد کرد:تا هرجايي که سيطره امربه معروف و نهي از منکر داريد، مسئول هستيد به وظيفه خود عمل کنيد.

استاد حوزه و دانشگاه، در ادامه کم بصيرتي و بي بصيرتي را از ديگر غفلت ها دانست و گفت:‌بصيرت يعني، گوش به فرمان ولايت، گوش جان دادن به سخن ولايت،يعني اينکه اگر آقا صحبتي بکنند همه بايد گوش جان بدهند و الحمدالله برادران سپاهي و اهل علم(روحانيون سپاه) استان چهارمحال و بختياري همه ولايي هستند.

وي، با انتقاد از برخي افراد که بيانيه مي دهند و استقلال اقتصادي را گرو نداشتن خرج نظامي مي دانند،‌ تأکيد کرد: به همان اندازه که دشمن حمله ور است، به همان اندازه بصيرت مي خواهد و پيشگيري. کساني که بيانيه مي دهند استقلال اقتصادي آلمان و برخي کشورها به خاطر نداشتن خرج نظامي است، نمي گويند که بله اين کشورها دلارهايشان را مي فرستند تا ديگران از آنها پشتيباني کنند.

آيت الله نجفي، اينگونه سخنان را راه باز کردن و فرش قرمز پهن کردن براي داعش براي ورود به کشور دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبري 180درجه خلاف اين سخنان مي فرمايند که بايد همه کمک کنند تا پشتوانه دفاعي کشور قوي شود.

وي، با تأکيد بر ضرورت بصيرت و دشمن شناسي ، گفت: دشمن شناسي وسيع است، حتي دشمن مي آيد در گوشي کودک پنج ساله وارد مي شود؛ بايد مراقب بود، هر سخني را نبايد گفت و هر چيزي را نبايد ديد.

استاد حوزه و دانشگاه در شرح حديث پيامبر صلى‏ الله‏ عليه‏ و‏ آله ‏وسلم كه مى‏فرمايد:«من عرف اللّه و عظّمه منع فاه من الكلام و بطنه من الطعام ...»، اشاره کرد و افزود: هرکسي خدا را شناخت، هر سخني را نمي گويد. دهنش زيپ دارد، اين معيار است، اگر ديديم دهنمان زيپ ندارد، معلوم مي شود خدا نشناخته ايم، مخصوصاً مسايل سياسي. هر چيزي را نبايد بگويم و بشنويم.

وي، ادامه داد: کسي که خدا را شناخت، شکم اش هر لقمه اي را هضم نمي کند. کساني که فيش هاي کلان را مي بلعند، خدا را نشناخته اند. قانون اينها را نمي تواند آگاه کند،‌خدا بايد اينها را آگاه کند، که ندارند و نشناخته اند.

آيت الله نجفي در ادامه با توصيه به قدرشناسي از زمان و فرصت، تأکيد کرد: وقت کشي براي اولياي خدا حرام است.

وي، با اشاره به اينکه؛ اهل دل گناه نمي کند و مؤدب است. همه شب را نمي خوابد و بخشي از وقت خود را به تهجد و گريه مي گذراند، به بيان خاطراتي از استاد خويش حضرت آيت الله حسن زاده آملي در زمان فراگيري دروس فلسفه، حکمت و عرفان پرداخت و با وضو بودن هميشگي را مورد تأکيد قرار داد.

انتهاي ييام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۶:۱۱

30 Dec 2019