۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۳۵۴۱۸
فرماندار شهرستان فارسان:

کاهش سن مصرف مواد مخدر در کشور/ اکثر جرائم ريشه در مصرف مواد مخدر دارد

فرماندار شهرستان فارسان گفت: سن مصرف مواد مخدر بسيار پايين آمده و جنسيت مصرف‌کنندگان مواد نيز تغييريافته و اکثر جرائم ريشه در مصرف مواد مخدر دارد.
کاهش سن مصرف مواد مخدر در کشور/ اکثر جرائم ريشه در مصرف مواد مخدر دارد
به گزارش جهانبین نیوز، مرداس طاهري در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار به بلاي خانمان‌سوز مواد مخدر  اشاره داشت و افزود: يکي از  عوامل بحران‌زا در  دنيا که گريبان گير مردم  کشور، داستان و شهرستان ما نيز مي‌باشد معضل اعتياد به مواد مخدر  مي‌باشد  موادي که تاريخچه ورود آن  از دوران صفويه و از طريق انگليسي‌ها وارد کشور  شده است و با حيله‌گري از اين مواد به‌عنوان دارو براي مردم استفاده مي‌کردند تا راحت بتوانند فکر و ذهن و قدرت تصميم‌گيري آن‌ها را از بين ببرند.

طاهري در ادامه خاطرنشان کرد: در کشور بيش از 4 هزار نفر شهيد و 12 هزار نفر جانباز، در استان 26 نفر، شهرستان فارسان يک نفر در راه مقابله و مبارزه  با قاچاق مواد مخدر از دست‌ داده‌ايم.

وي در ادامه تصريح کرد: براساس آمار سازمان ملل 240  ميليون نفر براي يک‌بار هم که شده استفاده از مواد مخدر را تجربه کرده‌اند در بحث اقتصادي تجارت مواد مخدر 500 تا 600 ميليارد دلار تخمين زده‌ شده است که سهم ايران در اين کار به مقدار 3000 ميليارد رسيده است.

طاهری اظهار داشت: در دنيا 10 ميليون قاچاقچي حرفه‌اي وجود دارد که اين کار نيز خساراتي را به کشور ما وارد مي‌آورد مجموع اين خسارات مبلغي است بالغ‌بر 10 ميليارد تومان در طول يک سال مي‌باشد.

وي در ادامه به آمار و ارقامي  اشاره داشت و افزود:در ايران  55 درصد از معتادان  متأهل و 70درصد شاغل  و تاکنون 800 هزار نفر  مورد درمان قرارگرفته‌اند .روزانه در ايران بين 8 تا 10 نفر جان خود را براثر استفاده از مواد مخدر از دست مي‌دهند و سهم شهرستان فارسان از آغاز سال جاري تاکنون 3 نفر بوده است.

55 درصد از آمار طلاق مربوط به مواد مخدر است

طاهري در پايان گفت: در سال گذشته حدود 700 تن مواد مخدر کشف‌ شده است و سن مصرف مواد مخدر  بسيار پايين آمده و همچنين جنسيت مصرف‌کنندگان مواد نيز تغيير يافته ضمن اینکه اکثر جرائم ريشه در مصرف مواد مخدر دارد به‌طوري‌ که 55 درصد از آمار طلاق‌هاي کشور نيز مربوط به استفاده از مواد مخدر است.

انتهای پیام1026ج /590پ
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی پیرغار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۲۱:۲۳

16 Jan 2020