:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> در سه دهه اخیر در زمینه سبک زندگی غفلت شده است | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۱۵۰۷۸
استاد دانشگاه:

در سه دهه اخیر در زمینه سبک زندگی غفلت شده است

ماهواره و اینترنت عامل تغییر 80 درصد سبک زندگی ایرانیان است و در سه دهه اخیر در زمینه تعریف سبک زندگی غفلت کرده‌ایم و باید درجهت جبران این وضعیت بکوشیم.
در سه دهه اخیر در زمینه سبک زندگی غفلت شده است
به گزارش جهانبین نیوز، عباس اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی پیرغار گفت: سبک زندگی به گفته مقام معظم رهبری به همه مسائلی بر می گردد که متن زندگی انسان را شکل می دهند، مسائلی نظیر خانواده، ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، تفریحات، کسب و کار و رفتارهای فردی و اجتماعی در محیط های مختلف و ...

وی اظهار داشت: سبک زندگی به معنای روش خوردن، آشامیدن، راه رفتن، لباس پوشیدن، رفتار اجتماعی، آرایش و پیرایش و حتی گفتار با اعضای خانواده است، احترام به والدین و اطاعت از آنان، تکریم آموزگاران، رعایت حقوق شهروندی و همسایگان، مراقبت از محیط زندگی شهری و محیط زیست نیز مرتبط با سبک زندگی است.

اسلامی تاکید کرد: متاسفانه خانواده‌ها،
آموزش و پرورش و رسانه‌ها به علت مشکلات مادی و اقتصادی و نیز عدم توجه به مسائل دینی و معنوی نتوانستند سبک زندگی اسلامی -ایرانی را برای نسل چهارم و پنجم تدوین و اجرا کنند. در نتیجه این نسل‌ها تحت تاثیر اینترنت، ماهواره و فیلم‌های ساخت بیگانه، دوستان و همسالان، سبک زندگی متفاوتی را انتخاب کرده‌اند.

این کارشناس تربیتی خاطرنشان كرد: امروزه دشمنان با سوءاستفاده از شبكه‌هاي مختلف ماهواره‌ و اينترنت سعي در كمرنگ كردن ارزش‌هاي اسلامي در بين مسلمانان دارند.

وی با اشاره به تهدیدات ماهواره در جامعه گفت: نسل سوم شبکه های ماهواره ای مثل شبکه فارسی وان،GEM TV و من و تو  در راس برنامه های خود خانواده های سنتی، مذهبی و معتقد را هدف قرار داده اند تا با تغییر در رفتار و سبک زندگی خانواده های ایرانی بتوانند با اهداف خود که همان استحاله فرهنگی جامعه ایرانی است دست یابند.

وی در
ادامه اشاره کرد: هجمه اصلی دشمن در تغییر سبک زندگی، زنان و مادران ایرانی است که زمان زیادی را در خانه هستند و ارتباط بیشتری را با شبکه های فیلم، سریال، موسیقی ، آشپزی و مد لباس دارند و اگر مادر و همسر خانواده دچار تغییر رفتار شود و نقش های اصلی او که همان نقش مادری ، همسری و تربیت فرزند است دچار چالش و دگرگونی شود دیگر بنیان خانواده دچار بحران خواهد شد و اگر مشکلی برای خانواده ایجاد شود هزاران مشکل برای جامعه اتفاق خواهد افتاد.

این استاد دانشگاه با اشاره به راهکارهایی در خصوص جلوگیری از آسیب های ماهواره، تصریح کرد: آموزش مهارت های زندگی که از کودکی باید شروع شود، بالا رفتن سواد رسانه ای خانواده، آگاه سازی خانواده ها از تهدیدات ماهواره و زنده نگه داشتن خرده فرهنگ های اصیل مثل قصه گفتن برای بچه ها، شب نشینی ها، خواندن کتاب های داستان برای کودکان از مهمترین این راهکارهاست.

اسلامی افزود: رفتن به فاتحه اهل قبور به همراه خانواده هر پنج شنبه، شرکت در مجالس آقا اباعبدالله(ع) در ایجاد بصیرت و مسجد محوری از دیگر این راهکارها به شمار می‏ رود.

انتهای پیام/س م/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۰۳:۴۷

9 Feb 2020