۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۲۷۲۲۸
سرلشکر جعفری در تشییع 6 شهید مدافع حرم:

تهدیدات اصلی از مرزهای ایران دور شده است/ سیاست سپاه اعزام گسترده برای نبرد در سوریه نیست/ دفاع از سوریه دفاع از مقاومت اسلامی است

فرمانده کل سپاه در خصوص اعزام نیروها به سرویه گفت: سیاست و تدبیر این نیست که از ایران افراد زیادی برای رزم مستقیم به سوریه برود ولی ما شاهد اشتیاق و علاقه در بین پاسداران برای حضور هستیم.
تهدیدات اصلی از مرزهای ایران دور شده است/ سیاست سپاه اعزام گسترده برای نبرد در سوریه نیست/ دفاع از سوریه دفاع از مقاومت اسلامی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم تشییع سردار شهید قاجاریان و ۵ شهید مدافع حرم در ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: ماجرای شهادت و شهید و داوطلب بودن برای تقدیم جان در راه اسلام و انقلاب اسلامی ماجرای طولانی است اما نکته مهم این است که در هر مقطع انقلاب، شهیدان با آمادگی برای جانفشانی، خون تازه ای در مقاومت اسلامی جاری کردند و باعث پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی شدند.

وی با بیان اینکه دفاع از انقلاب در دفاع مقدس باعث استمرار این حرکت در منطقه شد، تصریح کرد: در داخل نیز با جانفشانی‌های صورت گرفته، امنیت بی نظیری در کشور حاکم است و مرزها از امنیت پایدار و بالایی برخوردارند.

سرلشکر جعفری گفت: البته تهدیدات زیادی نیز داشتیم که برخی به وقوع پیوست و برخی نه، مانند حمله آمریکا به کشورهای اطراف ایران و اردو زدن در نزدیکی ما در دهه ۸۰ اما همین آمادگی ها برای جانفشانی و دفاع توسط نیروهای مسلح بویژه سپاه اجازه نداد این امر به وقوع بپیوندد
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه وارد فاز جدیدی از تهدیدات شده‌ایم، افزود: تهدیدات اصلی از مرزهای ما دور شده که دلیل آن نیز گسترش مقاومت اسلامی بود.

وی ادامه داد: جنگهای لبنان و فلسطین نشان داد که ارتش های تا بن دندان مسلح در برابر مقاومت اسلامی کارایی ندارد و آنچه دشمنان قسم خورده انقلاب به آن رسیده اند این است که نمی‌توانند بطور مستقیم با حرکت مقاومت اسلامی مردم در منطقه مقابله کنند.

سرلشکر جعفری گفت: تا انقلاب اسلامی هست، با تهدید و توطئه از سوی دشمنان مواجهیم اما با لطف خدا مکر آنها به خودشان بازمی‌گردد.

فرمانده کل سپاه گفت: تا زمانی که سازش نکردن با نظام سلطه و جلوگیری از رویکرد به غرب و امریکا و نیز پیروی از فرمایشات رهبری باشد، شاهد پیروزی در برابر دشمنان خواهیم بود.

وی ادامه داد: وقتی دشمنان دیدند نمی‌توانند بصورت مستقیم با مقاومت اسلامی مقابله کنند، سلفی گری را به راه انداخته و داعش و جریان های معارض انقلاب اسلامی را بوجود آوردند.

جعفری تصریح کرد: آنها سرمایه گزاری جدی و اساسی کردند و متاسفانه مزدوران منطقه ایشان مانند آل سعود نیز امریکا و اسراییل را همراهی کردند و تا زمانی که انقلاب اسلامی ادامه دارد، این شکل تهدیدات نیز وجود خواهد داشت.

فرمانده کل سپاه گفت: در بین همه این تهدیدات، هدف دشمن ثابت است و آن این است که جلوی توسعه انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی را بگیرند و باید بدانیم که هرچه انقلاب اسلامی جلو می‌رود دفاع از آن هم پیچیده‌تر می شود.

وی در بحش دیگری از سخنان خود به موضوع سوریه و دفاع از حرم اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: سیاست و تدبیر این نیست که از ایران افراد زیادی برای رزم مستقیم به سوریه برود ولی ما شاهد اشتیاق و علاقه در بین پاسداران برای حضور هستیم.

سرلشکر جعفری ادامه داد: برخی ابهام دارند که جنگ در سوریه به ما چه ربطی دارد و آن را یک امر داخلی می دانند که بسیار ساده اندیشانه است و البته البته خیلی ها هم می دانند که دفاع از سوریه، در واقع دفاع از مقاومت اسلامی است و از رسیدن تهدیدات به مرزهای ما جلوگیری می‌کند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه رقابت و اصرار زیادی بین یگانهای زمینی سپاه برای این رزم و مبارزه وجود دارد، گفت: وقتی می‌گوییم برای این کار مستشاری، محدودیت داریم، ناراحت می شوند.
وی با تاکید بر اینکه در عراق و سوریه از حریم ولایت دفاع می‌شود، افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم تاکید کردند که اگر این دفاع صورت نگیرد، تهدید به مرزهای ما می‌آید.

وی ادامه داد: برای همین بسیار اهمیت دارد که نیروها برای دفاع از کشور، بسیار دورتر از مرزها می‌جنگند.
سرلشکر جعفری با بیان اینکه شهدا بدون تردید می‌دانند که این مبارزه و استقامت است که زمینه ظهور را فراهم می‌کند، گفت: دشمن اصلی و نیروهایی که در روز موعود مستقیما پای جنگ پیش بینی شده در احادیث و روایات هستند، همین دشمنان داخلی اسلامند نه امریکایی ها و مسیحی ها و شهدا نیز با همین فکر در برابر تروریست‌ها می‌ایستند.

فرمانده کل سپاه، یک دل شدن مردم عراق و سوریه و ایران و ... را تحقق امت واحده اسلامی دانست و اظهار داشت: دشمن برنامه ریزی کرده تا جلوی توسعه مقاومت اسلامی را بگیرد اما انقلاب اسلامی با وجود همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها در حال پیشرفت است و ما نیز باید مراقب باشیم از قافله شهدا عقب نمانیم.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۴۵:۰۶

28 Dec 2019