۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۳۵۲۳۸

حجاب مصونيت است نه محدوديت/جلوگيري از گسترش مفاسد اجتماعي با توجه به رعايت حجاب

فرمانده سپاه ناحيه شهرستان شهرکرد گفت: حجاب مهمترين عامل درجهت کاهش مفاسد و رشد فضايل اخلاقي است.
حجاب مصونيت است نه محدوديت/جلوگيري از گسترش مفاسد اجتماعي با توجه به رعايت حجاب
به گزارش جهانبین نیوز اسماعيل مولوي فرمانده سپاه ناحيه شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار بام ايران خبر گفت: در تقويم ملي ما روز ۲۱ تير به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاري شده است تا به صورت رسمي در يک روز بيش از ايام ديگر سال به اين موضوع مهم توجه داشته باشيم.

وي اظهار کرد: علت نام‌گذاري اين روز را مي‌توان به سال هاي اختناق رضاخاني نسبت داد آنجا که در چنين روزي مسجد گوهرشاد مورد حمله قزاق ها قرار گرفت و مردمي که در اين مسجد عليه کشف حجاب رضاخاني تحصن کرده بودند مورد حمله قرار گرفتند.

مولوي تصريح کرد: گرايش به پوشش و عفاف يك گرايش فطري در ميان زنان و مردان است اما ميزان و شكل آن رابطه مستقيمي با اخلاق و فرهنگ جوامع داشته و دارد.

وي بيان داشت: در سرزمين‌هاي مختلف، انسان‌هايي كه به ارزش‌هاي اخلاقي اعتقاد بيشتري داشته‌اند. از پوشش كامل‌تر و متين‌تري استفاده كرده‌اند و هر قدر سطح ارزش‌هاي اخلاقي در آن جوامع پآيين آمده، پوشش مردان و زنان نيز در سطح پايين‌تري قرار گرفته و شكل نامناسبي پيدا كرده است.

مولوي اذعان داشت: با توجه به اينکه دشمنان دين اسلام حجاب و عفاف را هميشه يکي از مهم‌ترين موانع در راستاي عملياتي کردن برنامه‌هاي خود براي تضعيف دين اسلام دانسته‌اند از سالهاي بسيار دور تضعيف پايبندي به حجاب در دستور کار آنها قرار گرفته است.

وي عنوان کرد: همچنان که دربرهه امروزي دشمن با تمام توان حجاب زنان و غيرت مردان مارانشانه گرفته است و آنچه که مي تواند دشمن رادرراه رسيدن به اين هدف شوم خودناکام بگذارد رعايت عفاف و حجاب است.

مولوي يادآور شد: استعمار غرب با درک اهميت موضوع عفاف و حجاب سرمايه گذاري تبليغاتي خود را در همين بخش و براي نابودي فرهنگ و تمدن اصيل ايراني - اسلامي معطوف نموده بنابراين بايد با همين سلاح عليه آنها اقدام کرده و براي گسترش فرهنگ ناب اسلامي در ميان جوانان تلاش کرد.

وي بيان داشت: حجاب از جمله موضوعاتي است که انسانها از آغاز پيدايش با آن به صورت غريزي و فطري ارتباط داشته‌اند و آن را براي سهولت زندگي کردن پذيرفته‌اند.

مولوي خاطر نشان کرد: در دين اسلام و کتاب آسماني ما مسلمانان نيز اين مسئله بسيار مورد تاکيد قرار گرفته و آيات متعددي در اهميت اين واجب الهي نازل شده و ائمه معصومين (ع) نيز آن را از جمله مسائل مهم دين بيان کرده‌اند.

وي اظهار کرد:خداوند در کتابهاي آسماني نيز تاکيد فراواني بر مسئله حجاب و عفاف داشته و انسان ها را در مقاطع مختلف زماني نسبت به فوايد رعايت عفاف و حجاب آگاه داشته است.

مولوي با اشاره به اينکه، از ديدگاه قرآني حجاب داراي ابعاد و شاخص هاي پنجگانه نگاه، گفتار، رفتار، قلب و بدن است که رعايت آن به مرد و زن توصيه شده است بيان داشت: حجاب مسأله اي مهم در همه اديان است، در همه ي دين ها به عفاف و حجاب توجه شده اما هميشه افراط و تفريط هايي وجود داشته است در حالي که اسلام واضع قانون حجاب نيست بلکه آن را قانونمند و متعادل نموده تا با روحيه و سرشت انسان ها سازگار باشد.

وي تاکيد کرد: نوع آفرينش و ظرافت وجودي زن باعث شده تا خداوند براي حراست و حفظ او از دسترسي بيگانگان، تدبيري انديشد که سيماي حقيقي حجاب، يعني حضور در لباسي که به مدد آن بتوان بدون آسيب هاي اجتماعي و روحي به انجام وظايف ديني، اجتماعي و علمي خود در جامعه پرداخت.

فرمانده سپاه ناحيه شهرستان شهرکرد گفت: امنيت اخلاقي و تعالي معنوي از فوايد و آثار رعايت حجاب بر شمرده ميشود و دلايل عقلي و توصيه هاي ديني بسياري درباره فوايد عفاف و حجاب وجود دارد که امنيت اخلاقي، سلامت روحي و بهداشت جنسي و نيز استحکام بنيان خانواده از آن جمله است

مولوي اظهار کرد: زن از ديدگاه اسلام داراي شخصيت شايسته و موقعيتي الهي است که مي تواند مدارج کمال را طي کرده و به مراتب عالي انسانيت راه يابد.

وي تصريح کرد: وجود زن زينت بخش آفرينش انسان است و افق روح او تجلي گاه رحمت، دامن زن مدرسه بشريت است و کمال مرد بدون او ممکن نيست.

زن مظهر ظرافت و وجودش جمال آفرينش است

مولوي خاطر نشان کرد: اصلاح جامعه در گرو تقواي زن و محيط خانواده کلاس درس اوست، جايگاه الهي و والاي اين گوهر آفرينش اقتضا دارد که در صدف حجاب قرار گيرد تا ارزش هاي او حفظ شود.

وي عنوان کرد: يکي از مهم ترين علل حجاب براي زنان حفظ ارزش والاي. زنان با داشتن حجاب صحيح و کامل سعادت فرزندان آينده را تضمين مي نمايندهمچنان که مردان باغيرت خانواده وجامعه اي قدرتمند و رو به پيشرفت مي‌سازند و اجتماع هر دو اينان سلامت روحي و رواني جامعه را بدنبال خواهد داشت.

مولوي تاکيد کرد: پس شايسته است درجهت ترويج اين يادگار ارزشمند ائمه و دستور خالق هستي که هر آن چيز با ارزش را در پرده حجاب قرار داده و در صيانت از حريم ارزشمند خانواده در پاسداشت ۲۱ تيرماه روز عفاف و حجاب همه با هم زن و مرد باشرکت گسترده در تجمع مردمي عفاف وحجاب يکبارديگر قدردان اين هديه ارزشمند خدادادي باشيم.

انتهاي پيام1026ج/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۲۷:۰۴

4 Jan 2020