۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۳۳۲۵۸
بانوي فعال عرصه اقتصاد مقاومتي در توليد گياهان دارويي:

تحقق اقتصاد مقاومتي با تکيه بر توانمندي ها و توان داخلي

بانوي فعال عرصه اقتصاد مقاومتي در توليد گياهان دارويي گفت: اقتصاد مقاومتي يعني اينکه ازتوانمندي هاوسرمايه ملي خودبه نحواحسن استفاده کنيم و وابسته به کسي نباشيم.
تحقق اقتصاد مقاومتي با تکيه بر توانمندي ها و توان داخلي
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين، چهارمحال و بختياري به لحاظ تنوع گونه‌هاي گياهي داراي خاصيت دارويي، يکي از قطب هاي اصلي توليد اين گياهان در کشور است.

ظرفيت‌هاي متنوع و فراوان چهارمحال و بختياري در بخش توليد و پرورش گياهان دارويي بر کسي پوشيده نيست و مي‌توان با ايجاد مزرعه‌هاي توليد گياهان دارويي و حمايت از کارشناسان امر، با اهلي کردن اين گياهان، زمينه‌هاي انقراض آنها را نيز از بين برد.

با توجه به شرايط استان اعطاي تسهيلات ارزان قيمت به طرح‌هاي کشاورزي و اقتصادي در خصوص پرورش گياهان دارويي ضروري است.

فروزان حيدري فعال عرصه اقتصاد مقاومتي در توليد گياهان دارويي در خصوص فعاليت و مشکلات خود مصاحبه اي با مشکات برين انجام داده که به شرح زير مي باشد.

مشکات برين: از چه زمانی وارد اين کار (پرورش گياهان دارويي) شديد از کجا شروع کرديد و الان در چه مرحله اي هستيد؟

بانوي فعال عرصه اقتصاد مقاومتي در توليد گياهان دارويي: فروزان حيدري هستم دانشجوي ترم آخرکارشناسي هستم. از پاييز سال۹۴ وارد اين عرصه شدم در زمين هاي کشاوزي خودمان ابتدا دو جريب کرفس و يک جريب سير کاشتم و از فروردين امسال کارم را گسترش دادم و تقريبا سه جريب ديگر گياهان دارويي که شامل بادرنجويه، تلخون وگل مغربي هست کشت نمودم و ان شاءالله با ياري خداوند قصد دارم سال آينده کارم را بيشتر توسعه داده و محصولات جديدتري کشت کنم.

فعلا چون کارم در مراحل اوليه هست با همسر و فرزندانم شروع به کار نموده ام.


Image result for ‫بادرنجويه‬‎
مشکات برين: آيا از وضع بازار فروش در استان راضي هستيد؟

بانوي فعال عرصه اقتصاد مقاومتي در توليد گياهان دارويي: خير اصلا راضي نيستم چون متاسفانه با اين که کشت گياهان دارويي زحمت و وقت زيادي مي برد ولي در استان ما اصلا به صرفه نيست ولي در اصفهان خيلي بهتر هست و بازار خوبي دارد. مشکلات من يکي اينکه محصولي که مي خواهم کشت کنم متاسفانه يا در استان ما نيست يا خيلي قيمت بالايي دارد و من مجبورم يا صرفه نظر کنم يا از اصفهان يا ديگر شرکت هاي خصوصي تهيه کنم.

دوم فروش را هم که عرض کردم و همچنين مشکل وام و سود بالا که واقعا چون تازه اول راه هستم و هنوز به سوددهي نرسيدم پرداخت اقساطش براي من خيلي سنگين هست.

مشکات برين: نظر شما درباره اقتصاد مقاومتي چيست؟ و به نظر خودتان آيا در تحقق اقتصاد مقاومتي نقشي داشته ايد؟

بانوي فعال عرصه اقتصاد مقاومتي در توليد گياهان دارويي: اقتصاد مقاومتي يعني اينکه از توانمندي ها و سرمايه ملي خود به نحواحسن استفاده کنيم و وابسته به کسي نباشيم. بله درسته که هنوز راضي نيستم چون متاسفانه يا خوشبختانه سطح توقع من بسيار زياد هست ولي باتوجه به سابقه کم کاري فعلا راضي هستم تا ان شاء الله بتوانم بهتر و توانمندتر عمل کنم.

اينجانب با هدف اجراي فرمايشات آقا با سرمايه اندک همراه همسر و فرزندان خود پا به عرصه توليدات داخلي شدم که کار آفريني به وجود بياورم و هم اقتصاد مقاومتي را به عرصه حضور در آورده باشم.

مشکات برين: به عنوان يک بانوي کارآفرين چه پيامي براي دختران و بانوان جوان و جوياي کار داريد؟

بانوي فعال عرصه اقتصاد مقاومتي در توليد گياهان دارويي: دختران و بانوان سرزمين من ايران بسيار هنرمند هستند، همانطور که مي بينيم در زمان نه چندان دور، در فعاليت هاي اقتصادي زيادي شراکت داشته اند و در جهان تجارت چشمگيري داشته اند.

توصيه مي کنم به بانوان عزيز به عنوان خواهر کوچکتر، كه هر هنري دارند هر چند با امکانات کم و محدود، توان خود را به کار بگيرند و توليداتي داشته باشند، از خانواده و فاميل و دوست و همسايه شروع کنند براي فروش محصولات خود انگيزه ايي عالي به دست خواهند آورد هم از نظر اقتصادي و هم از نظر روحي.

با توکل بر خدا و توانايي خود و انشاءالله همکاري مسوولين جز بهترين ها خواهند شد.

دختران و بانوان چهارمحال و بختياري از بهترين بافندگان فرش در ايران بوده و هستند در زمينه کشاورزي همپاي مردان فعاليت داشته و دارند.

اما متاسفانه از زماني که زندگي ها ي سنتي جاي خود را با زندگي ماشيني عوض کرد و تکنولوژي بافت فرش با دستگاه هاي مخصوص ادامه پيدا کرد، نيروهاي آشناي بافندگي از صحنه توليد فاصله گرفتند و خود مصرف کننده اين فرش هاي ماشيني شدند.

اکنون به حول و قوه الهي با توجه با فرمايشات رهبري، نيروهاي خانم دوباره وارد عرصه توليد تابلو فرش شده اند و از اين که از دارهاي قاليبافي را راه اندازي کرده اند بسيار خرسند هستند.

مشکات برين: مشکلات شما در زمينه توليد و فروش گياهان دارويي چيست؟ و از مسئولان چه انتظاراتي داريد؟

بانوي فعال عرصه اقتصاد مقاومتي در توليد گياهان دارويي: من با ارداده قوي و محکم وارد عرصه شدم ولي متاسفانه براي دريافت وام بسيار اذيت شدم و بعد از چند ماه رفت و آمد زياد توانستم وام را دريافت کنم البته سود بانکي هم براي من که تازه وارد اين عرصه شدم خيلي زياد هست.

اميدوارم که مسئولين بيشتر ما را حمايت کنند تا من و امثال من با اميد بيشتري کار کنيم.

مشکلات من يکي اينکه محصولي که ميخواهم کشت کنم متاسفانه يا در استان ما نيست يا خيلي قيمت بالايي دارد و من مجبورم يا صرفه نظر کنم يا از اصفهان يا ديگر شرکت هاي خصوصي تهيه کنم.

دوم فروش را هم که عرض کردم و همچنين مشکل وام و سود بالا که واقعا چون تازه اول راه هستم و هنوز به سوددهي نرسيدم پرداخت اقساطش براي من خيلي سنگين هست.

در پايان ضمن تشکر از شما از آقاي قائدي و آقاي رمضاني مسئول بسج سازندگي ناحيه مقاومت شهرکرد و همچنين خانم محبوبه محمدي مسئول بسيج سازندگي حوزه حضرت ام البنين (س) کمال تقدير و تشکر را دارم که واقعا پيگير مشکلات من و مشوق من در اين زمينه بودند.

اميدوارم مسئولين بيشتر براي موفقيت طرح هاي اقتصاد مقاومتي همراهي و کمک بيشتري کنند.

انتهاي پيام1026ج /۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۶:۰۱

3 Jan 2020