۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۱۶۹۷۸

شورای امنیت خواستار انحلال «داعش» شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای علیه گروه داعش تصویب کرد.
شورای امنیت خواستار انحلال «داعش» شد
به گزارش جهانبین نیوز، شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه‌ای به اتفاق آراء اقدامات تروریستی گروه موسوم به «دولت اسلامی عراق و شامات» یا «داعش» را محکوم کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای ۶ نفر را به دلیل بسیج، یا حمایت مالی جنگجویان خارجی در عراق و سوریه تحریم کرد. این نهاد خواستار خلع سلاح و انحلال فوری گروه های مرتبط با القاعده شده است.
در این قطعنامه که روز جمعه با رای مثبت تمام اعضای شورای امنیت تصویب شد آمده است این نهاد آماده تحریم سایر گروه‌هایی است که در حمایت مالی و بسیج نیرو برای گروه های تروریستی نقش ایفا می کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شورای امنیت در این قطعنامه ۶ نفر از جمله سخنگوی گروه داعش، را در فهرست خود قرار داده و هشدار داده است، کسانی را که از این افراد حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند را تحریم خواهد کرد.

این قطعنامه که پیش نویس آن را بریتانیا تهیه کرده اتخاد تدابیری برای قطع منابع مالی و جلوگیری از پیوستن افراد خارجی به این گروه ها را خواستار شده است. شورای امنیت سازمان ملل متحد در این قطعنامه همچنین خواستار خلع سلاح و انحلال فوری گروه داعش درعراق و سوریه، جبهه النُصره در سوریه و گروه های دیگر مرتبط با القاعده شده و هشدار داده دولتها، نهادها و اشخاصی هم که به گروه های افراطی کمک یا با‌ آنها معامله کنند تحریم می‌شوند.

شورای امنیت «ابو محمد العدنانی»، سخنگوی داعش را در فهرست سیاه خود قرار داده است.

طبق این گزارش «ابو محمد العدنانی» شهروند عراق است و از او به عنوان یکی از بانفوذ ترین «امرای» گروه داعش و نزدیکترین به ابوبکر البغدادی رهبر این گروه یاد می‌شود.

شورای امنیت همچنین «سعید عارف»، یک افسر الجزایری که به جبهه النصره پیوسته را مورد تحریم قرار داده است.

انتهای پیام/خ ز/
مرجع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۴۴:۲۷

30 Dec 2019