۰
plusresetminus
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی: برخی کشورها از جمله بلژیک نوکر سیاستمداران آمریکایی ها می باشند و انجام این اتفاقات امری طبیعی است و کارهای غیرقانونی را انجام می دهند.
رد پای دلارهای سعودی در توقیف ۱.۶ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی ایران/ رای صادر شده درلوکزامبورگ غیر قانونی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص توقیف ۱.۶ میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی ایران در لوکزامبورگ به تحریک مقام‌های دولت اوباما اظهار داشت: رای صادر شده در این دادگاه غیر قانونی است زیرا بر همگان ثابت شده است که جمهوری اسلامی ایران در قضایای ۱۱ سپتامبر هیچ نقشی نداشته است.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی بازیگر نقش اول این ماجرا بوده است، افزود: این کار در اواخر دولت اوباما صورت پذیرفته و گزارشی تهیه کردند و رشوه ای از عربستان گرفتند تا ایران را در دنیا متهم جلوه دهند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اصل چنین رایی خلاف است و از طرفی دیگر پیگیری این مطلب در کشور ثالث بر خلاف اصول حقوق بین الملل می باشد.

پور مختار با اشاره به اینکه این کار تنها در دادگاه های بین المللی باید اتفاق بیافتد، عنوان کرد: برخی کشورها از جمله بلژیک نوکر سیاستمداران آمریکایی ها می باشند و انجام این اتفاقات امری طبیعی است و کارهای غیرقانونی را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه توقع ما از دولت و وزارت امور خارجه این است که در این خصوص اطلاع رسانی داشته باشند که آیا از ابتدای کار در جریان این امر بوده اند یا خیر؟، افزود: اگر در جریان بوده اند گزارشی از اقدامات خود را منتشر کنند و بگویند هم اکنون نیز برای جلوگیری از این رفتار غیر قانونی چه فعالیتی را انجام داده اند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توقع ما از دولت دفاع از حقوق ملت ایران است، بیان داشت: این موضوع نقص برجام نیست ولی طبیعتا روح دولتمردان امریکایی بدعهدی و انجام رفتارهای خصمانه بر علیه جمهوری اسلامی ایران است.

پور مختار در ادامه تصریح کرد: کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز از وزیر امور خارجه می خواهد تا این اتفاق را به نمایندگان مردم توضیح داده تا برای همگان موضوع شفاف گردد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۵۲:۱۱

24 Jan 2020