۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۱۵۳۴۸
کارشناس مسایل فرهنگی:

مادر با جایگاه ویژه ی خود در خانواده، ماهواره را از خانه ها بیرون می کند

در برخی برنامه های ماهواره ای ملاحظه میشود که به جایگاه مادر حمله می شود و تلاش می شود تا حجب و قداست مادر در خانه و خانواده شکسته شده و به این ترتیب آن آرامشی که نشات گرفته از جایگاه مادر در خانواده است از هم گسیخته شده و خانواده ها از هم بپاشند.
مادر با جایگاه ویژه ی خود در خانواده، ماهواره را از خانه ها بیرون می کند
فریدون طاهری در گفتگو با جهان بین نیوز گفت: امروز می بینیم که ماهواره فقط به عنوان یک رسانه اطلاع رسان مطرح نیست بلکه ماهواره به ابزاری که قدرت تغییر در سطوح فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و بسیاری حوزه های دیگر را دارد، تبدیل شده است.

وی با اشاره به پخش برنامه هایی با محتوای مسائل جنسی در ماهواره گفت: با مروری در سطح جامعه ملاحظه میشود که برخی برنامه ها و فیلم هایی که در شبکه های ماهواره ای پخش میشود سبک زندگی مردم را تحت تاثیر قرار میدهند. تحریک جنسی، تغییر مدل پوشش و نوع صحبت کردن افراد، تغییر نوع برخورد افراد در اجتماع و قداست زدایی از باورهای اجتماعی از جمله مواردی است که به شدت توسط ماهواره مورد هجوم قرار میگیرد.

این کارشناس مسایل فرهنگی با ابراز نگرانی از تاثیرگذاری ماهواره و برنامه های ماهواره ای بر کودکان و آینده سازان کشور گفت: متاسفانه ملاحظه میشود که کودکان ما شخصیت های کارتونی و انیمیشنی نظیر "بن تن" و "مرد عنکبوتی" را بیشتر از اسطوره ها و قهرمانان ملی ما می شناسند و از رفتار آنان الگو می گیرند که این برای آینده کشور هشدار دهنده و نگران کننده است.

طاهری با اشاره به اینکه بیشتر کسانی که سراغ ماهواره میروند بر این امر تاکید دارند که میخواهند از ماهواره برای پیگیری اخبار استفاده کنند گفت: این درست است که ماهواره اخبار را به صورت سریعتر از رسانه های داخلی منتشر می کند اما اگر این شبکه ها از میان اخبار خود نود درصد اخبار را به شکل صحیح منتشر نموده و فقط ده درصد اخبار را به صورت هدفمند و مهندسی شده به نفع اغراض و اهداف خود تغییر داده و دروغ پراکنی کنند، چه اثرات مخربی میتواند از نتیجه این اعتماد کاذب به شبکه های ماهواره ای، بر کشور و مردم وارد شود.

وی گفت با تاکید بر اینکه با ایجاد محدودیت نمیتوان با ماهواره و شبکه های ماهواره ای مقابله نمود، غنی سازی برنامه های صداوسیما و حمایت از تولیدات داخلی در زمینه برنامه های مفرح و سرگرم کننده و برنامه های علمی و آموزشی جذاب را از جمله راه کارهای مقابله با اثرات منفی شبکه های ماهواره ای دانست و گفت اگر بتوان با تشکیل سازمان یا مجموعه ای تخصصی، برنامه های مفید ماهواره ای مثل برنامه های علمی آن را با حذف حاشیه های منفی استخراج نموده و در شبکه های داخلی پخش نمود میتوان از تمایل مردم به رفتن به سوی خرید و استفاده از ماهواره کاست.

طاهری همچنین با اشاره به نقش والای مادر در خانواده و جامعه ایرانی گفت در برخی برنامه های ماهواره ای ملاحظه میشود که به جایگاه مادر حمله میشود و تلاش میشود تا حجب و قداست مادر در خانه و خانواده شکسته شده و به این ترتیب آن آرامشی که نشات گرفته از جایگاه مادر در خانواده است از هم گسیخته شده و خانواده ها از هم بپاشند.

وی با تاکید بر جایگاه والای مادر در خانواده ایرانی اضافه کرد: مادر میتواند با جایگاه و احترام ویژه ای که نزد همه اعضای خانواده دارد و حرف شنوی که خانواده از وی دارند از ورود این عنصر خانمان برانداز به خانه جلوگیری نموده و پای ماهواره را از خانه ها قطع کند.

انتهای پیام/ ع ق /
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۲۷:۴۷

2 Jan 2020