۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۳۵۱۴۸

حادثه هفت تير 1360 سند خباثت دشمن است

يکي از حوادث مهمي که در طول تاريخ انقلاب اسلامي هيچ گاه از ذهن مردم مسلمان ايران پاک نمي شود حادثه دردناک هفتم تير 1360 است حادثه اي که نشان دهنده اوج مظلوميت انقلاب اسلامي و اوج ددمنشي و خباثت دشمن انقلاب بود.
حادثه هفت تير 1360 سند خباثت دشمن است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ؛ حادثه تروريستي انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي در سال ۶۰ که باعث شهادت شهيد مظلوم بهشتي و ۷۲ تن از بهترين ياران انقلاب شد و به فرموده رهبر معظم انقلاب سند مظلويت انقلاب است.

کمي تامل در حادثه هفت تير چند مطلب را براي ما روشن مي سازد

اول اين است انقلاب ايران، چه دشمنان بدكينه ا‌ي، به دور از انسانيت، جسورِ بيرحمي داشته، كه حاضر بودند براي سياست، ناگهان در يك حادثه، اين همه از مسئولين و نيروهاي مومن يک کشور را بصورت يکجا نابود کنند.

دوم، آسيب‌ناپذيري انقلاب است. که اين حادثه به جاي اين‌كه شعله‌ي انقلاب را خاموش و يا كم كند،و يا مردم را از انقلاب و نزديکي به آن بترساند باعث شد كه حماسه‌ي مردم اوج بگيرد و به‌عكس آن چيزي بود كه دشمن مي خواست.

دشمن اين حادثه را انجام داد تا پايه هاي نظام را تضعيف كند و نمي خواست که مردم نسبت به حفظ انقلاب مصممتر و صفوفشان متحدتر بشود اما به فرموده رهبر معظم انقلاب نه فقط منفذي نشد، بلكه منافذ ديگر هم بسته شد.

سوم اينکه شهادت افراد برجسته، مومن و با صداقتي مثل شهيد بهشتي باعث مصمم شدن مردم بر ادامه راه و اثبات کننده حقانيت انقلاب بود.

چهارم اينکه تمام نيروهاي انقلابي در همه سطوح اعم از مردم عادي و يا مسئولين مملکتي بواسطه حمايت از انقلاب در معرض شهادت قرار داشتند.

البته وقتي بهشتي شهيد شد، مردم مي گفتند: «تبريك و تسليت»؛ غم در كنار پيروزي؛ که طبق فرمايش مقام معظم رهبري اين، هويت اين نظام و انقلاب را روشن مي كند.

وَ لا تَحَسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللهِ اَمواتًا بَل اَحيآءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقون.

اين آيه يكي از معارف بزرگ اسلامي است که دشمنان از درک آن عاجزند ولي مومنان آن را خوب مي فهمند و شهداء وارد اين ميدان شدند.

اين حادثه، نشان داد قدرت و قوّت و رسوخ انقلاب، در اعماق جامعه تا چه ميزان بود و حادثه‌اي كه در هر كشوري در صورت اتّفاق آن نظام را متلاشي مي كرد، باعث استحكام بيشتر ملّت ايران و تداوم انقلاب مردم مسلمان ايران شد؛و سخن اين حادثه براي دشمنان اين بود كه با اين انقلاب نمي شود خشن برخورد كرد،

و جز افشاي چهره واقعي دشمن عوايد ديگري براي آنها ندارد مقام معظم رهبري مي فرمايند "از جمله‌ي آثار مهمّ اين حادثه در طول زمان تا امروز، افشاگري است؛ افشاگري قدرتهاي استكباري مدّعي حقوق بشر. همان كساني كه اين جنايت را و جنايات تروريستي ديگر را در اين كشور مرتكب شدند، آزادانه در كشورهاي اروپايي و آمريكا مشغول حركتند؛ با مسئولان و سران آن كشورها ملاقات مي كنند، براي آنها سخنرانيِ حقوق بشري ميگذارند! از اين افشاگري بالاتر؟ اين نشان داد كه مدّعيان حقوق بشر، مدعيان ضدّيت با تروريسم، در چه حدّي از نفاق و دورويي و دروغگويي قرار دارند؛ اين را امروز همه دارند در مقابل چشمشان مي‌بينند."

امام خميني رحمه الله در بخشي از پيام خود درباره هفت تير، درمورد خيانت هاي منافقين مي فرمايد: «مي خواهيد با شهادت رساندن عزيزان ما، اين ملت فداكار را از صحنه بيرون كنيد. شما تا توانستيد به فرزندان اسلام، چون شهيد بهشتي و شهداي عزيز مجلس و كابينه با حربه ناسزا و تهمت هاي ناجوان مردانه حمله كرديد كه آن ها را از ملت جدا كنيد و اكنون كه آن حربه از كار افتاده و كوس رسوايي همه تان بر سرِ بازارها زده شد، در سوراخ ها خزيده و دست به جناياتي ابلهانه زده ايد كه به خيال خام خود، ملت شهيد پرور و فداكار را با اين اعمال وحشيانه بترسانيد و نمي دانيد كه در واژه شهادت، واژه وحشت نيست».

مقام معظم رهبري در مورد حادثه هفتم تير سال ۱۳۶۰ مي فرمايد: «يك جمله درباره حادثه هفتم تير عرض كنيم و آن اين است كه شايد از همه ابعاد متعددي كه اين حادثه داشت، اين بُعد جالب تر باشد كه اين حادثه، نشان داد كه ضربه هاي سهمگيني از اين قبيل هم حتّي نمي تواند به استحكام بناي جمهوري اسلامي كه به ايمان و حضور مردم تكيه كرده است، خللي وارد كند. اين حادثه، حادثه كوچكي نبود. چنين حادثه اي در هر نقطه دنيا كافي است براي فرو ريختن يك نظام. اين همه اشخاص مؤثر، مهم، خوش فكرو مبارز به دست جنايت كار تروريست ها در يك لحظه از بين بروند ونظام آن را تحمل كند و از آن، وسيله اي براي استحكام هر چه بيش تر خود به وجود بياورد. اين چيز شگفت آوري بود. اين بركت حضور و ايمان مردم، به بركت استحكام ساخت دروني نظام اسلامي بود و به فضل پروردگار، هميشه همين طور خواهد بود».

راديو بي بي سي انگليس با همه پليدي ذاتي که داشت اظهار مي کرد و گفت: «آيت اللّه دكتر سيد محمد حسيني بهشتي، رهبر حزب جمهوري اسلامي، رئيس ديوان عالي كشور و عضو شوراي رياست جمهوري، مردي خوش لباس، با چهره اي گيرا و پُر ابهت بود. بهشتي به عنوان يك نويسنده اسلامي درمسايلي، از قبيل مفهوم دولت در اسلام و نيز نقش روحانيت در رابطه اسلام با مكتب هاي فكري جديد، مطالب فراواني نوشته است. سال هاي اقامت او درآلمان غربي، به عنوان رهبر جامعه مسلمانانِ هامبورگ، به علت علم، لياقت و نظم فكري اش به عنوان يك روحاني بود».

امام (ره ) درباره شهيد مظلوم بهشتي فرمودند :"بهشتي، مظلوم زيست و مظلوم مُرد و خار در چشم دشمنان اسلام بود."

و امروز با گذشت نزديک به ۴ دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامي دشمن هچنان به نهضت دشمني خود ادامه داده و مي دهد و ما وظيفه داريم دشمنان كه خودشان را به‌وسيله‌ي انواع و اقسام اقلام آرايشيِ رسانه‌اي و تبليغاتي بزك مي كنند را بشناسيم. و تلاش هاي آنها را جهت نابودي اسلام فراموش نکنيم. رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: خوب است اين هفتم تا دوازدهم تير را هفته‌ي «حقوق بشر آمريكايي» اعلام بكنيم. هفتم تيرسال ۶۰ است، حادثه‌ي حزب اتّفاق افتاده است؛ در سال ۶۶ در همين روز هفتم تير، حادثه‌ي بمباران شيميايي سردشت، در روز يازدهم تير ترور شهيد صدوقي، در روز دوازدهم تير، حادثه‌ي اسقاط هواپيماي ايرباس بر روي خليج‌فارس است.

پس احتياج داريم دشمن را بشناسيم. و خود را آماده كنيم براي مواجهه در ميدان هاي جنگ سخت و نيمه سخت و جنگ هاي نرم و اين پيام شهداست و پيام شهداء را بايد گرفت و براي درک درست پيام شهداء بايد به شهداء متوسل شد و اميدواريم که هيچ گاه در حفظ نظام و انقلاب اسلامي که ثمره خون شهداست شرمنده شهداء نشويم.

عزيز موسايي

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۰۰:۵۵

28 Dec 2019