۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۳۰۴۳۱
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

نبود کیفیت در کارها و خدمات، مشکل بزرگ جامعه امروز است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: متأسفانه امروز در همه عرصه‌های کشور اعم از تولید، صنعت، سیستم اداری و اجرایی و همه و همه کارها و خدمات با کیفیت و محتوا زیبا صورت نمی‌پذیرد و کسر در کار گذاشته می‌شود و تنها کارها با رنگ و لعاب و ظاهر زیبا به جامعه ارائه می‌شود.
نبود کیفیت در کارها و خدمات، مشکل بزرگ جامعه امروز است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در سمینار توانمندی‌های فولاد چهارمحال و بختیاری که با محوریت نمایش توان تولید میلگردهای ساختمانی در شرکت فولاد زاگرس در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد حضور در این گونه جلسات را توفیق بسیار ارزشمند و مورد رضایت خدای متعال دانست و گفت: قطعا این گونه جلسات که اهل فن و متخصصان و اهل اطلاع و اهل علم و دانش دور هم می‌نشینند و از آن چه که کارها را زیباتر می‌کند و آثار اجتماعی و ایمانی و اخلاقی را در انسان بالاتر می‌برد بگویند و بشنوند، قطعا مدنظر و مرضی رضای خدای متعال است.

نکونام با تاکید بر این که کیفیت بخشیدن به کارها باید هدف اصلی این گونه جلسات باشد تاکید کرد: خدای متعال در قرآن و رویات و ائمه معصومین (س) در تبیین احکام الهی بر مسئله کیفیت‌بخشی بر کارها تاکید ویژه داشته‌اند و انسان‌های عاقل و اندیشمند نیز بر این مسئله توجه ویژه دارند و می‌کوشند که کارها را با کیفیت و محتوای بالا انجام بدهند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به جایگاه و اهمیت بسیار بالای کار پرمحتوا و ارزشمند در اذهان و افکار عمومی جامعه تصریح کرد: کیست که کار با کیفیت را نپسندد؟ کیست که کار سالم، مؤثر و مفید را تحسین نکند؟ پای صحبت هر انسانی که بنشینید تولید با کیفیت و تألیف پرمحتوا را تحسین می‌کند و نمره می‌دهد و اساسا انسان‌ها برای کار پرمحتوایی که آثار و برکات آن را در زندگی مشاهده کنند، ارزش والایی قائل هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با استناد به آیه دوم سوره مبارکه ملک، هدف از خلقت انسان‌ها را نیز انجام عمل صالح و کار با کیفیت دانست و خاطرنشان‌کرد: انسان در این دنیا آفریده شد تا احسن اعمال و با کیفیت‌ترین و زیباترین کارها را در هر عرصه‌ای که مسئولیتی به او واگذار می‌شود، انجام بدهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که شرط مسلمانی را انجام درست و صحیح کارها بیان فرموده‌اند، یکی از نشانه‌های مسلمان واقعی را عمل درست و پرمحتوا به وظایف دانست و خاطرنشان‌ کرد: براساس این روایات مشخص می‌شود آن کسی که کار با کیفیت ارائه نمی‌دهد و کَسر در کار می‌گذارد، مسلمان نیست چراکه مسلمان واقعی در هیچ کاری کَسر آن را نمی‌گذارد و از وقت، نیرو، توان و امکانات برای انجام هرچه بهتر و زیباتر از کار بهره می‌گیرد و کار پرمحتوا به جامعه ارائه می‌دهد.

نکونام بزرگ‌ترین مشکل امروز جامعه را کیفیت نداشتن کارها و خدمات دانست و تصریح‌کرد: متأسفانه امروز در همه عرصه‌های کشور اعم از تولید، صنعت، سیستم اداری و اجرایی و همه و همه کارها و خدمات با کیفیت و محتوا زیبا صورت نمی‌پذیرد و کسر در کار گذاشته می‌شود و تنها کارها با رنگ و لعاب و ظاهر زیبا به جامعه ارائه می‌شود.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به بیان آثار و برکات انجام کار با کیفیت و پرمحتوا در جامعه پرداخت و گفت: «تحکیم روابط اجتماعی و ایجاد الفت و محبت بین افراد جامعه» از مهم‌ترین آثار و برکات انجام کار با کیفیت و پرمحتوا است که جامعه از آن بهره‌مند خواهند شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با اشاره به این که ارائه کار خوب و با کیفیت ناخودآگاه انس و محبت را در دل انسان‌ها ایجاد می‌کند خاطرنشان‌ کرد: برای مثال اگر تولیدکننده‌ای، ماشین لباس‌شویی یا یخچال با کیفیت عالی به جامعه عرضه کند ناخودآگاه مهر و محبت آن تولیدکننده در دل کسانی که از این وسیله استفاده می‌کنند جا می‌گیرد و دعاگوی او خواهند بود درحالی که عکس این مسئله نیز وجود و اگر کسی کار بی‌کیفیت به جامعه ارائه دهد ناخودآگاه کینه تولیدکننده در دل مصرف کنند ایجاد خواهد شد و مورد نفرین و لعن قرار خواهد گرفت.

نکونام با تاکید بر این که جامعه ایمانی جامعه الفت و مهر است افزود: این که از مهر، محبت، امید و نشاط در جامعه سخن می‌گوییم، امید و نشاط را چه چیزی ایجاد می‌کند؟ امید و نشاط را با حرف و زبان که نمی‌توان ایجاد کرد! امید، نشاط، الفت، مهر و محبت در جامعه با ارائه کار خوب و با کیفیت ایجاد می‌شود؛ بنابراین آن چیز که بیش از همه چیز به جامعه نشاط می‌بخشد «حسن عمل» و انجام باکیفیت کار است.

امام جمعه شهرکرد عمل به این وظایف را جزء ضرورت‌های جامعه دینی دانست و گفت: متأسفانه خیلی از این مسائل را بیگانگان عمل می‌کنند در حالی که ما مسلمان‌ها از این مسائل مهم و کلیدی غافل هستیم.

نکونام «عاقبت‌بخیری» را یکی دیگر از آثار انجام کار با کیفیت دانست و افزود: راه عاقبت‌بخیری و سربلندی در دنیا و آخرت درگرو « ارئه خدمت سالم، خوب و با کیفیت به مردم» است.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که می‌فرمایند: آن کسی که بیش از همه از خدا بترسد و احسن عمل را انجام دهد عقل کامل و تمام دارد خاطرنشان کرد: به استناد این سخن پیامبر (ص) آن کسی که در کار پول به جای تعهد، اخلاق، ایمان برای او محور است و کَسر در کار می‌گذارد، عقلش ناقص است و نمی‌توان به او عاقل گفت.

نکونام تصریح‌کرد: آن کسی که از خدا و محاسبه روز قیامت و این که باید نسبت به ضایع کردن حق الناس پاسخگو باشد و بهشت و جهنم و شب اول قبری وجود دارد ترسید، عاقل‌ترین فرد است و قطعا کار خوب به جامعه ارائه می‌دهد اما آن کسی که از خدا نترسد و همه چیز را در دنیا ببیند و فقط دنبال پول، و مقام، موقعیت خودش باشد و هیچ چیز جز خودش را نبیند و از خدا نترسد طبیعی است که کَسر در همه چیز می‌گذارد.

امام جمعه شهرکرد در پایان تاکید کرد: استان ما نه تنها در صنعت بلکه در همه عرصه‌ها به ویژه در بهره‌گیری از تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی باید بدرخشد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۱:۰۹

29 Dec 2019