۰
plusresetminus
با وجود فرارسيدن ايام ولادت حضرت زهرا سلام الله عليها و با گذشت 20 روز از ايام فاطميه اما هنوز در برخي شهرها و روستاها پارچه‌ها، بيلبوردها، بنرها و آثار عزادري جمع‌آوري نشده است.
نامتعادل در عزا و شادي؛ اهميت ولادت حضرت زهرا (س) کمتر از ايام شهادت آن حضرت نيست/کسانی که برای ایام عزای فاطمی در شهر ها و رو ستا از قم تدارکات
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار ايام عزا که فرا مي‌رسد طبق رسمي نيکو و پسنديده همه چيز و همه کس در برگزاري هرچه با شکوه‌تر مراسمات ويژه اين ايام بسيج مي‌شوند. مساجد، تکايا، حسينيه‌ها، سطح شهرها و روستاها و سردر ادارات و نهادها و... سياهپوش مي‌شوند. نذورات نقدي، غذايي و... در اين ايام فراوان مي‌شود. مداحان و مرثيه‌خوانان در اغلب مراسم‌ها حاضر مي‌شوند، صدا و سيما همه برنامه‌هاي معمول خود را قطع مي‌کند و ويژه‌برنامه‌هاي عزاداري و مداحي و... پخش مي‌کنند و از همه مهم‌تر حضور مردم است که با شرکت در مراسمات عزاداري شکوه ويژه‌اي به اين مراسم مي‌بخشند.

بزرگداشت ايام عزا همچون ايام محرم، شهادت ائمه و بزرگان دين، ايام فاطميه، برگزاري يادواره شهدا و... بي‌شک باعث مي‌شود به اخلاق و رفتار و منش انسان‌هايي که به واسطه زندگي يکنواخت و روزمره و بسياري از عوامل انحراف و وسوسه در حال دور شدن از معنويات هستند تلنگري وارد شود و با بازنگري در مسير حرکتي خود احتمالا تجديد نظري در اين خصوص نمايند و برگزاري اين چنين مراسماتي نقش بسزايي در گسترش فرهنگ ديني و مذهبي در سطح جامعه دارد، اما آنچه اینجا بدان مي‌پردازيم عدم رعايت برخي اصول در برگزاري مراسمات عزا و همچنين بي‌توجهي به مراسمات شادي است که باعث شده است اين‌گونه مراسم‌ها در برخي شهرها و روستاها به فراموشي سپرده شوند.

اسفندماه سال ۹۴مصادف با ايام فاطميه بود که به همت فعالان مذهبي، شهرداري‌ها، دهياري‌ها، ائمه جمعه و جماعات، هيات مذهبي و... برنامه‌ريزي‌هاي لازم جهت هرچه باشکوه‌تر اين ايام انجام شد و در سطح بسياري از شهرها و روستاها مراسم عزاداري ويژه ايام شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها با شکوهي مثال‌زدني برگزار شد.

با پايان يافتن ايام فاطميه و نزديک شدن به آغاز سال نو و نوروز و با گذشت ۱۰روز از شهادت حضرت زهرا (س) اما بنرها، پارچه‌نوشته‌ها و نشانه‌هاي عزاداري آن بانو در سطح شهرها و روستاها به چشم مي‌خورد و با وجود فرارسيدن روزهاي شاد و زيباي آغازين سال نو و همچنين ولادت با سعادت حضرت زهراي مرضيه در يازدهمين روز از سال نو نه تنها در برخي از شهرها و روستاها نشانه‌اي از شادي و ايام ولادت حضرت زهرا سلام الله عليها نصب نشده است که هنوز پارچه‌هاي عزاي ايام فاطميه سال گذشته از سطح شهرها و روستاها جمع‌آوري نشده است.

اي کاش همانگونه که برخي از افراد که در آستانه ايام عزاي محرم، فاطميه و... از شهر قم با محموله‌هاي قند و چاي و پارچه مشکي و... راه شهرها و روستاها را درپيش مي‌گيرند در آستانه ايام شادي و ولادت‌ها و مراسمات شادي مردم همچون نوروز و ايام دهه فجر و... نيز به فکر شاد کردن مردم بودند و با برنامه‌ريزي در اين زمينه تعادل بين مراسم عزا و شادي مردم را برقرار مي‌کردند.

اي کاش برنامه‌ريزان برگزاري مراسمات مذهبي همانگونه که در برگزاري مراسم عزاداري سخنرانان معروف و مداحان سرشناس را دعوت مي‌کنند و براي اين مساله سنگ‌تمام مي‌گذارند در ايام شادي مردم نيز به فکر بودند و براي برگزاري مراسمات شاد در همه شهرها و روستاها اينگونه مراسمات را نيز با کيفيت مناسب و در شان ائمه و معصومين و معرفي هرچه بهتر اين عزيزان در قالب مراسمات شاد برنامه‌ريزي و نقش‌آفريني مي‌کردند.

مهدي بهزادي تشنيزي

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۲۲:۱۵

27 Jan 2020