۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۳۴۹۴۱
کارشناس مسائل سیاسی:

فرمان "آتش به اختيار" ايستادگي مقابل منکرات است/عده اي به جاي مرهم نمک پاش زخم ها مي شوند

کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه با اشاره به اين که عده اي مسائل عمده کشور را در کنسرت ها و صداي فلان شخص قبل از افطار خلاصه مي کنند، تصريح کرد: در واقع "آتش به اختيار" گفتار ديگري از دستورات دين مبين اسلام و امر به معروف و نهي از منکر است.
فرمان "آتش به اختيار" ايستادگي مقابل منکرات است/عده اي به جاي مرهم نمک پاش زخم ها مي شوند
به گزارش جهانبین نیوز، دکتر احمدرضا بسيج فعال سياسي در گفت‌وگو با خبرنگار کلار، اظهار داشت: واژه آتش به اختيار که مقام معظم رهبري اخيرا بيان فرمودند به نوعي بيانگري از وصيت نامه امام راحل (ره) و گفتارهاي ايشان مبني بر اين که در يک جامعه اسلامي و انقلابي وقتي منکري روي مي دهد همه موظف هستند مانع آن شوند.

وي ضمن بيان اين که وقتي معروفي در جامعه ترک مي شود همه موظف به انجام آن هستند، تصريح کرد: در واقع "آتش به اختيار" گفتار ديگري از دستورات دين مبين اسلام و امر به معروف و نهي از منکر است.

بسيج ادامه داد: هيچ گاه ما براي امر و نهي منتظر فتواي يک مجتهد و مرجع ديني نمي مانيم چراکه وظيفه ذاتي، فطري و اجتماعي همه براي انجام دادن آن است.

"آتش به اختيار" ايستادگي مقابل منکرات است

وي افزود: عده اي متوجه مفاهيم ارزشي و ديني نيستند يا اغراض سياسي دارند در حالي که اگر کمي انديشه کنند مي توانند متوجه شوند "آتش به اختيار" پيام و دستور دين است.

اين فعال سياسي تصريح کرد: "آتش به اختيار" يعني هرگاه يک منکري در جامعه روي مي دهد يا معروفي ترک مي شود وظيفه همه دغدغه مندان دين و انقلاب اين است که در مقابل منکر بايستند و افراد را به انجام معروفات ترک شده امر کنند و نيازمند دستورالعمل مکتوب وزارتخانه يا اداره اي نباشند.

عده اي به جاي مرهم نمک پاش زخم ها مي شوند

بسيج ضمن اشاره به اين که گاهي اوقات برخي از ادارت دچار مشکل و منکر مي شوند، افزود: همان گونه که مقام معظم رهبري مثال زدند آن همه مشکلات عديده در حوزه هاي سياسي، اجتماعي، اقتصادي و... وجود دارد اما متاسفانه کساني که مي بايست مرهم گذار زخم ها باشند نمک پاش مي شوند.

وي ادامه داد: عده اي مسائل عمده کشور را در کنسرت، صداي فلان شخص قبل از افطار و قراردادهاي کوچک خلاصه مي کنند حال آن که مسائل مهم تري در کشور وجود دارد که نيازمند تفکر، همکاري همه جانبه، اتحاد و عزم ملي است.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اين که اظهارات برخي ها نوعي انشقاق در جامعه ايجاد مي کند، گفت: اين اظهارات نه تنها وحدتي بين گروه ها ايجاد نمي کند تا هم سو با هم مشکلات را حل کنند بلکه دامن به تفرقه ها مي زنند و اين يعني آن اطاق فکر دچار مشکل شده و نبايد منتظر ماند تا اداره و يا سازماني چه دستورالعمل و فرماني صادر مي کند.

وظيفه نخبگان جامعه بستن راه ياوه گويان است

وي با تاکيد بر اين که همه بايد به وظيفه اي که عقل ما در رابطه با انقلابي گري و نظام ترسيم کرده عمل کنيم، گفت: گفتار مقام معظم رهبري درباره آتش به اختيار بيان مسئله اي است که نياز به توضيح زياد دارد منتها در يک جلمه ايشان آن را بيان فرمودند.

بسيج ضمن بيان اين که وظيفه نخبگان جامعه تبيين و بستن راه ياوه گويان و برداشت هاي غلط است، گفت: طبق دستور دين ما زماني که بخواهيم امر به معروف و نهي از منکر انجام دهيم قاعدتا بايد راه و روش هاي آن را بياموزيم.

اين فعال سياسي همچنين گفت: روش هاي امر به معروف بايد با حفظ حرمت ها، اصول و خطوط قرمز نظام اجرا شود گاهي اين روش ها پند و نصيحت و گاهي اوقات مطرح کردن در فضاي مجازي است؛ ما نمي توانيم شيوه اي را پيدا کنيم که در بحث آتش به اختيار در حوزه امر به معروف و نهي از منکر نباشد.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۲۱:۲۲

2 Jan 2020