۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۲۵۵۸۱
يادداشت;

کتاب، روح و روان انسان

کتاب خوب همانند نسيم بهاري روح و روان انسان را طراوت مي‌بخشد و انسان به راه خير و سعادت دعوت مي‌کند.
کتاب، روح و روان انسان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، عباس اسدي يکي از فرهنگيان شهرستان اردل به مناسبت روز کتاب و کتاب‌خواني در يادداشتي نوشت: کتاب‏ها نه فقط مرکّبي بر کاغذند، بلکه گويندگاني هستند که با شنونده خود سخن مي‏‌گويند. کتابي که از سرزمين وحي و خانه دل ائمه (ع) و چشمان رازدار مؤمنان سخن بگويد، تو را به خير و برکت و نور مي‏‌کشاند و کتابي که از خانه سياه دل ابليس و سرزمين متعفن خودخواهي و دنياگرايي حرف بزند، تو را به بلا و تباهي خواهد کشاند. امام جواد (ع) مي‏‌فرمايد: «هر کس سخن گوينده‏اي را با اطمينان به او بشنود، گويا او را پرستيده است؛ اگر گوينده الهي باشد، خدا را پرستيده و اگر گوينده از زبان ابليس سخن بگويد، ابليس را پرستيده است.»

بهار، هميشه خيلي زود مي‏‌گذرد. بهار جواني هم به يک چشم بر هم زدن از دست مي‏‌رود، امّا همان مدّتِ کوتاه سرمايه همه زندگي است. کمي جدّي‌‏تر فکر کنيم تا اين سرمايه به بطالت نگذرد. کتاب‏‌ها مثل نسيم بهاري روح و روان انسان را طراوت مي‏‌بخشد، زلال دانش که در کتاب موج مي‏‌زند، تشنگيِ جان را سيراب مي‏کند و در سايه‏‌سار هم صحبتي و همدمي با کتاب، وجود انسان آرامش را حس مي‏‌کند. اگر کتاب از خوبي‌‏ها، زيبايي‌‏ها و راستي‏‌ها بگويد، درخت زندگي، پربار و محکم خواهد شد.

مطالعه، فقط خواندن نيست، رفتن يک راه است، پا به پاي جملات، دست در دست کلمات و لمس نزديک همه آنچه در کتاب است. کتاب خواندن هنر است.

در عظمت و شرافت کتاب همين بس که خداي متعال به آن سوگند ياد مي‏‌کند: «ن وَ القَلَم وَ ما يَسطُرُون؛ قسم به قلم و آن چه مي‏‌نويسند».

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۴۹:۰۱

2 Jan 2020