۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۳۱۶۰۱
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

حق و حقوق مردم استان چهارمحال ‌و بختیاری در مسئله آب فدای لابی‌گری‌های و بازیگری‌های سیاسی نشود

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نگرانی‌ و دغدغه‌ای که در اصل مسئله آب وجود دارد آن است که مبادا حق و حقوق مردم استان چهارمحال‌ وبختیاری در مسئله آب فدای لابی‌گری‌های و بازیگری‌های سیاسی شود و استان به حقی که در مسئله آب دارد، نرسد.
حق و حقوق مردم استان چهارمحال ‌و بختیاری در مسئله آب فدای لابی‌گری‌های و بازیگری‌های سیاسی نشود
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در نشست ماهانه ائمه جمعه استان به مسئله آب استان اشاره کرد و گفت: این روزها مسئله آب در استان به یکی از مسائل جدی و مطالبات مردمی تبدیل شده است که طبعا ائمه جمعه نیز در این مسئله می‌خواهند نقش صحیح و تاثیرگذار مطابق با شرایط و امور حاکم، داشته باشند که هم وظیفه انجام شود و هم تبعات نداشته باشد.

وی اختلاف بین مسئولان استان و وزارت نیرو بر سر میزان برداشت آب این استان را یکی از دغدغه‌های جدی این روزها در مسئله آب استان بیان ‌کرد و تصریح کرد: وزارت نیرو مدعی است که استان چهارمحال ‌وبختیاری طلب چندانی از آب ندارد و تقریبا نزدیک میزان تخصیصی برداشت داشته است درحالی که مسئولان استان معتقد هستند استان خیلی کمتر از مقدار تخصیصی برداشت نموده و فاصله زیادی با آن مقدار دارد.

نصب کنتور هوشمند مطالبه جدی مسئولان استانی از وزارت نیرو است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه تنها راه شفاف شدن میزان برداشت آب استان نصب کنتورهوشمند است افزود: مطالبه جدی مسئولان استان از وزارت نیرو برای رفع این اختلاف نصب کنتور هوشمند است و وزارت نیرو در این راستا باید به شکل جدی و با سرعت و به دور از هرگونه بهانه‌تراشی اعم از نبود اعتبار و مرسوم نبودن نصب کنتور و امثال این‌ها، نسبت به نصب کنتور هوشمند سریعاً اقدام کند.

نکونام خاطرنشان کرد: در چنین استانی که اختلاف در برداشت آب بسیار قابل توجه و حساسیت برانگیز است و بی‌توجهی نسبت به آن تبعات سنگین و جبران‌ناپذیری را برای استان و کشور به دنبال خواهد داشت باید میزان برداشت آب شفاف و دقیق از طریق کنتور هوشمند مشخص شود.

وی توجه جدی به حق و حقوق مردم استان چهارمحال‌ وبختیاری در مسئله آب را از دیگر دغدغه‌های امروز در مسئله آب عنوان کرد و افزود: نگرانی‌ و دغدغه‌ای که در اصل مسئله آب وجود دارد آن است که مبادا حق و حقوق مردم استان چهارمحال‌ وبختیاری در مسئله آب فدای لابی‌گری‌های و بازیگری‌های سیاسی شود و استان به حقی که در مسئله آب دارد، نرسد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مطالبه جدی مردم از مسئولان به ویژه وزارت نیرو آن است که حق و حقوق استان و مطالباتی که دارند در مسئله آب به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد تا آب مایه اختلاف و تفرقه در بین مردم، اقوام و استان‌ها نشود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه شأن و جایگاه ائمه جمعه در مسئله آب نیز اقتضاء می‌کند که مسائل اصلی و ریشه‌ای در این مسئله بیان شود و از ریز شدن در مسائل به شکل جدی خودداری کنند افزود: ریز شدن در این مسئله نه‌تنها مایه اختلاف بین مردم شهرها و روستاها با یکدیگر خواهد شد بلکه شأن و جایگاه امامت جمعه را مخدوش می‌کند.

وی ادامه داد: بنابراین مطالبه و حرف همه مسئولان، مردم و دغدغه‌مندان و دلسوزان استان در خصوص مسئله آب به مسئولان ملی و وزارت نیرو باید تأمین حق و حقوق مردم استان باشد و سخنی غیر از این نیز نباید وجود داشته باشد و از هرگونه اختلاف در این أمر پرهیز شود که مایه سو استفاده دشمن نشود.

امام جمعه شهرکرد در جمع‌بندی این بخش از سخنان خاطرنشان‌ کرد: مردم نیز در مسئله آب با نهایت عقلانیت و تدبیر مطالبات خود را پی خواهند گرفت و بهانه به دست بیگانه نمی‌دهند و بیش از حق خود هم مطالبه‌ای ندارند.

برخی افراد و تریبون‌ها به طور کاملا حساب شده جایگاه ائمه جمعه و نمازهای جمعه را تضعیف می‌کنند


نکونام بر حفظ شأن و جایگاه ائمه جمعه تاکید کرد و گفت: متأسفانه در کلان امر ائمه ‌جمعه با کرامت و تکریم پشتیبانی و مدیریت نمی‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه نارسایی‌ها و کمبودها نباید ائمه جمعه را از عمل به رسالت اصلی خودشان باز دارد تصریح‌کرد: اگر چه تشکیلات حمایت درست و درخورشأن و جایگاهی از ائمه جمعه ندارد و متأسفانه از نواحی برخی افراد و تریبون‌هایی هم به طور کاملا حساب شده جایگاه ائمه جمعه و نمازهای جمعه را تضعیف می‌کنند، اما ائمه جمعه باید با بردباری و صبر به رسالتی که بر عهده آنان گذاشته شده است، عمل کنند که البته بیان مطالبات و دغدغه‌ها به جای خودش محفوظ است و به موقع خود باید بیان شود.

نکونام تصریح‌ کرد: ائمه جمعه با تمام این مشکلات و نارسایی‌هایی که با آن مواجه هستند می‌توانند ۹۰ درصد از این مشکلات را با نوع مدیریت خودشان برطرف کنند.

امام جمعه شهرکرد در پایان خاطرنشان‌کرد: بنده در طول این ۲۷ سالی که در کسوت امامت جمعه قرار دارم به این نتیجه رسیده‌ام که امام جمعه باید روی پای خودش بایستد و مدیریت و اداره أمور مربوط به خودش را خودش به دست گرفته و مدیریت نماید و وابسته به دولت‌ها و مسئولان نباشد و مردم هم به خوبی به نقش ائمه‌جمعه واقف هستند و حمایت و پشتیبانی لازم را خواهند داشت.








انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۴۴:۳۱

2 Jan 2020