۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۱۷۶۶۱
استاد دانشگاه:

داعش قدرت تحقق‌‏بخشی اهداف آمریکا را از دست داده است

در حالی که داعش روزی به دست خود امریکا ایجاد شد تا اهداف این کشور را در منطقه پیش ببرد اما امروز چون ماهیت آن افشا شده و دیگر قدرت تحقق‏‌بخشی به اهداف آمریکا را ندارد باید کنار گذاشته شود.
داعش قدرت تحقق‌‏بخشی اهداف آمریکا را از دست داده است
احمدرضا بسیج، استاد دانشگاه شهرکرد در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین‌نیوز با اشاره به سیاست‌های دوگانه آمریکا در برابر گروهک تروریستی داعش، اظهار کرد: اساسا قدرت‌های بزرگ مانند آمریکا و انگلیس و کارگزاران منطقه‌ای این قدرت‌ها که به راستی می‎توان آن‌ها را بر اساس آموزه‌های قرآنی به شیاطین انسی تعبیر کرد برای رسیدن به اهداف خود هیچ قاعده، قانون و نظامی را قبول ندارند.

وی افزود: این کشورها به دنبال تسلط بر منابع ثروت و قدرت جهان هستند و با اعتقاد به این اصل که هدف وسیله را توجیه می‎کند دست به اقدامات غیرانسانی بیشماری زده‎اند.

بسیج با بیان اینکه قدرت‌های استکباری همواره متوسل به دو دسته از ابزارهای دائمی و موقتی می‎شوند، گفت: شکل‌دهی گروه های افراطی ابزارهای موقتی هستندو تا جایی از این گروه‌ها استفاده می‎شود که اهداف استکباری آن‌ها را تامین کنند.

رئیس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح ائتلاف آمریکا برای مقابله با داعش، تصریح کرد: در حالی که داعش روزی به دست خود امریکا ایجاد شد تا اهداف این کشور را در منطقه پیش ببرد اما امروز چون ماهیت آن افشا شده و دیگر قدرت تحقق‏‌بخشی به اهداف آمریکا را ندارد باید کنار گذاشته شود.

بسیج افزود: مسلم است که عمر مفید داعش برای آمریکا و غرب به پایان رسیده و بایستی کنار گذاشته شود به همین دلیل آمریکا برای نابودی این گروه ائتلاف جهانی را مطرح کرده است و البته باید منتظر ماند و دید تا آمریکا به جای داعش چه جایگزینی پیدا می‎کند.

وی، ورود مستقیم آمریکا به منطقه را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و گفت: این در حالی که ما همواره نقشه‌های شوم آمریکا را تشخیص داده و به چنین طرح‌های پوچ و واهی توجهی نمی‌کنیم و البته ماهیت استکباری آمریکا نه تنها برای ما بلکه برای بسیاری از ملت‌های جهان روشن شده است.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۰۱:۵۵

3 Jan 2020