۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۲۶۳۹۱
عضو شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در گفتگوي تفصيلي با پايگاه خبري مشکات برين عنوان کرد:

جريان نفوذ از فتنه براي اهداف خود استفاده کرد

عضو شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: جريان نفوذ براي دستيابي به اهداف نامشروع و خسارت بار خود، از روش‌هاي همچون ايجاد هرج و مرج، ناامن نمودن مناطق مختلف، به راه انداختن حرکت‌هاي جدايي‌طلبانه و... استفاده مي‌کنند.
جريان نفوذ از فتنه براي اهداف خود استفاده کرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، بصيرت ملت ايران بصيرت در تاريخ اسلام و ايران به عنوان يكي از سرنوشت‌سازترين خصوصيات افراد محسوب مي‌شود، كه به كرات نداشتنش باعث گمراهي و بدنامي و داشتنش باعث مجد و سربلندي و موفقيت بوده است. در همين راستا يكي از ملموس‌ترين بي‌بصيرتي‌ها در خواص و نخبگان جامعه در جريان اغتشاشات بعد از انتخابات ايران رقم خورد جايي كه برخي از خواص نيز سر در گريبان جيب خويش فرو برده دم بر نياوردند، و با سكوت خود شعله‌هاي ناداني و غبار فتنه را دو چندان نمودند.

مديريت رهبري عبور از فتنه ۸۸ و شكل‌گيري حماسه نهم دي ماه ۸۸ از جمله مواردي است كه با نگرش به اصول مديريت بحران به نقش اثرگذار رهبري در آن مي‌توان اشاره نمود. در واقع نقش رهبري، گذر از فتنه و تحقق بصيرت ملي را در طول ۸ ماه جنگ تبليغاتي فشرده دشمن به ارمغان آورد و اهميت و جايگاه ولايت‌فقيه را بعنوان ستون خيمه نظام معنا نمود. واقعيتي كه فوكوياما نظريه پرداز سياسي جهان، از آن به عنوان جريان ولايت و استراتژي پرنده شيعه ياد مي‌نمايد.

پايگاه خبري تحليلي مشکات برين به مناسبت سالگرد حماسه ۹دي گفت‌وگوي تفصيلي با دكترعشرت شايق نماينده مجلس هفتم، کارشناسي ارشد روابط بين‌الملل وعضو شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي انجام داده است که در ادامه مي‌خوانيد:

مشکات برین: در آستانه ۹ دي امسال هستيم، نقش مردم در اين برهه از تاريخ انقلاب که به شدت موضوع نفوذ در ابعاد مختلف مدنظر رهبر معظم انقلاب است چيست؟

عشرت شايق: مقام معظم رهبري به عنوان سکاندار انقلاب اسلامي در سال‌هاي اخير و بويژه از زمان انجام مذاکرات هسته‌اي بين ايران با گروه ۱+۵ بارها و بارها نسبت به خطر نفوذ عوامل بيگانه در کشور هشدار داده و خواستار انجام تدابير لازم براي جلوگيري از اين امر شده‌اند.

نگاهي به تاريخ و رويدادهاي تلخ سده‌هاي اخير نشان مي‌دهد که ملت ايران در طول تاريخ، ضربات سختي از ناحيه نفوذ بيگانگان در مراکز تصميم‌گيري و اجرايي کشور خورده است.

هدف قدرت‌هاي سلطه‌گر از بکار گرفتن عوامل نفوذي، روي کار آوردن عناصري است که خود را متعهد به تامين منافع آنان بدانند.

جريان نفوذ براي دستيابي به اهداف نامشروع و خسارت بار خود، از روش‌هاي ديگري همچون ايجاد هرج و مرج، ناامن نمودن مناطق مختلف، به راه انداختن حرکت‌هاي جدايي‌طلبانه، ايجاد خصومت و درگيري بين پيروان اديان مختلف، دامن زدن به اختلافات قومي و مذهبي نيز استفاده مي‌کنند.

آنچه مهم است و بايد مورد توجه قرار گيرد، استفاده از تجربه‌اي است که در رابطه با موضوع نفوذبه دست آمده است. وقتي با واقعيتي تلخ روبرو هستيم که نشان مي‌دهد؛ کشورهاي سلطه‌جو در بيش از دويست سال گذشته با انجام توطئه‌هاي مختلف و بويژه با نفوذ سياسي و فرهنگي، ضربه‌هاي سختي به منافع ملت ايران وارد ساخته‌اند نبايد در برآورد مسائل و شناخت وضعيت کنوني کشور از اين تجربه گرانسنگ که منجر به وابستگي شديد کشور و غارت منابع ملي ايرانيان شده است، غافل بمانيم.

مشکات برین: به نظر شما، نفوذ جرياني چگونه شکل مي‌گيرد؟

عشرت شايق: قدرت‌هاي سلطه گر با بکار گرفتن همه امکانات اطلاعاتي، فرهنگي، اقتصادي و سياسي خود تلاش مي‌کنند با پوشش‌هاي ظاهرا موجه، عناصر وفادار به خود را در مراکز حساس کشورهاي هدف نفوذ داده و منافع نامشروع خود را تامين نمايند.

بکارگيري گروه‌ها و جريان‌هاي انحرافي، ايجاد شبهه در اصول و ارزش‌هاي ديني و انقلابي، متزلزل کردن باورهاي اجتماعي، جابجا نمودن اولويت‌ها، ايجاد اختلافات داخلي، برجسته کردن کمبودها، ترسيم چهره‌اي بزک کرده از دشمنان قسم خورده، نااميد کردن مردم از طريق نشان دادن چهره‌اي سياه از آينده، کمرنگ نشان دادن موفقيت‌ها و توانمندي‌هاي داخلي و... از جمله اهدافي است که عوامل نفوذي مامور به اجراي آن‌ها هستند.

نفوذ در ميان انقلابيون به‌منظور تضعيف شعارها و اهداف انقلابي، تقويت مالي و رسانه‌اي جريانات نفوذي و به حاشيه راندن جريان‌هاي اصيل انقلابي، فراهم نمودن گسست‌هاي اجتماعي و سياسي، فراهم نمودن زمينه تغييرات گسترده در نظام اداري و سياسي کشور از اهداف ديگر عوامل نفوذي مي‌باشد.

مشکات برین: امروز شرايط کشور در حوزه نفوذ چگونه است و آسيب ها و تهديدها کدامند؟

عشرت شايق: تاريخ ايران همانند خيلي از کشورهاي ديگر نمونه‌هاي متعددي از خيانت‌هاي عوامل نفوذي را در حافظه خود دارد.

کشورهاي سلطه‌گر که با وقوع انقلاب اسلامي از ايران رانده شده بودند از همان روزهاي نخست پيروزي انقلاب اسلامي در کنار همه دسيسه‌ها و توطئه‌هاي رنگارنگ، آسيب‌ رساني به منافع ملت ايران از راه نفوذ را هم در دستور کار خود داشته‌اند و در مواقعي نيز به استقلال و امنيت کشور آسيب زده‌اند.

امروزه نفوذ دشمن يکي از تهديدهاي بزرگ براي کشورمان محسوب مي‌شود. خطر نفوذ دشمن در بخش‌هاي مختلف اقتصادي، امنيّتي، فکري، فرهنگي و سياسي وجود دارد اما از همه مهم‌تر، نفوذ سياسي و نفوذ فرهنگي است.

تلاش سردمداران نظام استکبار اين است که فرهنگ و ارزش‌هاي ليبرالي خود را به هر قيمتي شده جايگزين کنند و در اين راه اگر لازم ديدند حتي از تحميل جنگ و خون‌ريزي و تحريم‌هاي ظالمانه هم ابايي ندارند همان گونه که در مناطق ديگر دنيا نيز اينگونه عمل نموده‌اند.

آن‌ها اگر بتوانند فرهنگ يک ملت رامستقيماً و به يکباره نابود مي‌کنند و اگر نتوانند، به تضعيف باورهاي آن مي‌پردازند تا به تدريج همه اهداف‌شان را عملي سازند.
بنابراين لازم است مسئولين هر يک از بخش‌هاي فوق بايد با احساس خطر، به مقابله جدي با نفوذ دشمن بپردازند.

البته نبايد از نظر دور داشت که به برکت انقلاب اسلامي و شجاعت و تيزبيني مقام معظم رهبري، ملت ايران از رشد و تعالي فرهنگي - سياسي خوبي برخوردار بوده و بطور قطع و يقين در دهه چهارم انقلاب نوع حرکت و حضور مردم در صحنه تبيين‌کننده خط سير دهه چهارم انقلاب خواهد بود و اميد است با تداوم حضور با صلابت مردم در صحنه، جريان نفوذ نتواند به اهداف تعريف شده خود دست يابد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۸:۳۰

31 Dec 2019