۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۱۴۸۷۱
توهین آقای تکنوکرات به مردم ایران/

وقتی کرباسچی ایرانیان را دروغگو می نامد

غلامحسین کرباسچی که او را می توان یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین افراد در جریان حامیان دولت فعلی محسوب کرد در سخنانی که اخیرا بیان کرده، مردم ایران را دروغگو خوانده است.
وقتی کرباسچی ایرانیان را دروغگو می نامد
به گزارش جهانبین نیوز، حاشیه های عدم انصراف مردم از یارانه ها تمامی ندارد و برخی از حامیان دولت تدبیر و امید از این اقدام مردم خشمگین هستند به طوری گاها مشاهده می شود سخنانی خارج از عرف را بیان می کنند.

به نظر می رسد زمانی که تحلیل های برخی از مسئولین دولت حاضر نتوانست به درستی از آب در بیاید و ایرانیان از دریافت یارانه های نقدی انصراف ندادند، رویکرد حامیان این دولت تغییر کرده است و پس از تهدید های قبل از ثبت نام ها به توهین به ملت ایران روی آورده اند.

مشاهده شد که قبل از ثبت نام مردم، وزرای دولت یازدهم با لحنی خاص، بارها کسانی را که برای یارانه ها ثبت نام می کنند، تهدید به بررسی حساب هایشان کردند تا صحت گفته هایشان بررسی شود. این صحبت ها در حالی بود که این اقدام از سوی برخی دیگر از مسئولین بانکی غیرقانونی اعلام شد و مخالفت هایی با آن صورت گرفت.

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در آن زمان در مورد اینکه آیا اطلاعات بانکی افراد و سپرده گذاران نظام بانکی در تشخیص پرداخت یارانه ها در فاز دوم هدفمندی مورد استفاده قرار می گیرد یا خیر، گفت: به هیچ وجه از اطلاعات بانکی افراد برای اجرای این قانون استفاده نخواهد شد ضمن آنکه چنین موضوعی در هیچ زمانی نیز حتی مطرح هم نبوده است.

وی خاطرنشان کرد که اطلاعات بانکی سپرده گذاران نظام بانکی کشور جز اطلاعات محرمانه آنها است و در اینگونه موارد مورد بهره برداری قرار نخواهد گرفت.

تبدیل تهدید ها به توهین

در تازه ترین اقدام، حامیان دولت تدبیر و امید تهدید ها را به توهین تبدیل کرده اند و با ادبیاتی نامناسب به ملت ایران به خاطر ثبت نام دریافت یارانه ها، توهین می کنند.

غلامحسین کرباسچی که وی را می توان یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین افراد در جریان حامیان دولت فعلی محسوب کرد در سخنانی که اخیرا بیان کرده، مردم ایران را دروغگو خوانده است!

کرباسچی در نشستی با عنوان حماسه‌های ملی خرداد که در گرگان برگزار شد، به ثبت‌نام مرحله دوم یارانه‌ها در کشور اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه ما دارای یک کشور اسلامی هستیم و باید راستگویی را در جامعه رواج دهیم اما متاسفانه جامعه را به سمتی پیش برده‌اند که مردم به‌خاطر مسائل اقتصادی دروغ بزرگ را به دولت می‌گویند.

وی افزود: در این ثبت‌نام اعلام شده بود که ۶۰ درصد مردم ایران بی‌خانه هستند، آیا این واقعا واقعیت دارد؟ این به‌عنوان یک دروغ ملی محسوب می‌شود چرا که ما در حال حاضر ۲۱ میلیون خانوار در کشور داریم که این کشور دارای ۲۰ میلیون واحد مسکونی نیز است.

دبیرکل حزب کارگزاران با توهینی آشکار "تربیت مردم" را یکی از اولویت‌های این دوره دانست و با بیان اینکه اصلاحات زیادی باید در جامعه ایجاد شود، اذعان داشت: اصلاحات فقط برای مقامات دولتی نیست بلکه باید تلاش کنیم در جامعه نیز اصلاحات را به وجود آوریم و وجود گروه‌های تشکیلاتی می تواند با ورود در مسائل فرهنگی در این زمینه به دولت کمک کند.

وی به نقش گروه‌های مردمی اشاره کرد و یادآور شد: گروه‌های مردمی و تشکلات می‌توانند در همه زمینه‌ها نقش‌آفرین باشند و حتی می‌توانند در ایجاد اشتغال به دولت کمک کنند.



لزوم واکنش دولت نسبت به توهین های حامیانش به مردم ایران

انتساب کرباسچی به دولت فعلی بر کسی پوشیده نیست و این مسئله بارها توسط خود شخص کرباسچی و دیگر همفکرانش تایید شده است.

وی چندی پیش در گفتگو با رسانه ها اعلام کرده بود: ما در خدمت روحانی بوده ایم و خواهیم بود.

از طرفی وابستگی کرباسچی به هاشمی رفسنجانی و حمایت های هاشمی از دولت این نزدیکی را بیش تر تایید می کند. با این حال کمتر کسی این مسئله را رد می کند که دولت فعلی با حمایت های اشخاصی نظیر کرباسچی به روی کار آمده است.

با توجه به این توضیحات لازم است که دولت نسبت به این سخنان واکنش نشان دهد و در صورتی که با آن موافق نیست، آن ها را رد کند زیرا در صورتی که این اقدام صورت نگیرد توهین های این حامی دولت را می توان نظر دولت تدبیر امید دانست.

انتهای پیام/ خ ز/
مرجع : وطن امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۷:۱۵

2 Jan 2020