۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۳۳۱۳۱
آیت الله مکارم شیرازی مطرح کرد:

دنیا نباید روی قراردادهایشان با آمریکا حساب کند / باید با انسجام کامل در برابر دشمن بایستیم

این مرجع تقلید با اشاره به اظهارات اخیر مقام های آمریکایی در خصوص برجام، گفت: اصولاً ما باید این مساله را در دنیا اطلاع رسانی کنیم که اگر آمریکا امروز با شما یک قراردادی می‌بندد، فردا فردی دیگر می‌تواند این را بهم بزند، پس دنیا نباید روی قراردادهایشان با آمریکا حساب کند.
دنیا نباید روی قراردادهایشان با آمریکا حساب کند / باید با انسجام کامل در برابر دشمن بایستیم
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله مکارم شیرازی در دیدار علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته‌ای ضمن تشکر از تلاش‌های وی بیان کرد: شما در مسائل بسیار دقت می‌کنید و به صورت واقع بینانه و معتدل مسائل را دنبال می‌کنید.

وی در ادامه با بیان اینکه باید بر روی بعضی از امور به صورت ویژه و گسترده کار بشود، افزود: اصولاً ما باید این مساله را در دنیا اطلاع رسانی کنیم که اگر آمریکا امروز با شما یک قراردادی می‌بندد، فردا فردی دیگر می‌تواند این را بهم بزند، پس دنیا نباید روی قراردادهایشان با آمریکا حساب کند و اگر این مطلب را به صورت گسترده در دنیا اطلاع رسانی کنیم خود موجب بی‌اعتباری آمریکا در سطح جهانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این باره موارد و اسناد بسیار خوبی در دست است بیان کرد: ما در این مورد دستمان پر است و سندهای خوبی هم در اختیار داریم. اصلاً صرف صحبت کردن در مورد اینکه من برجام را پاره می‌کنم، خود ایجاد بی اعتمادی می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: این نکته را همۀ اندیشمندان دنیا می‌دانند که اگر یک رئیس جمهوری قراردادی را امضا کرد، این قرارداد یک قرارداد شخصی نیست، این قراردادی است که حکومت بسته و حکومت بعد نمی‌تواند از قبول مسؤولیت آن شانه خالی کند و زیر بار آن نرود.

وی در ادامه به ذکر نمونه‌هایی پرداخت و اضافه کرد: ما قراردادهایی از زمان طاغوت داریم که تاکنون پابرجاست و نمی‌توانیم بگوییم این‌ها را قبول نداریم. اگر بنا بشود هر دولتی که سرکار می‌آید تجدیدنظر در قراردادها کند، سنگ روی سنگ در دنیا بند نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: در کلام امیرمؤمنان علی(ع) داریم که حتی در زمان جاهلیت وقتی رئیس قبیله‌ای قراردادی می‌بست، نسل بعدش هم این قرارداد را عمل می‌کردند. در زمان جاهلیت عرب‌ها می‌گفتند قراردادی است که بزرگان ما بسته‌اند این قرارداد را باید عمل کنیم تا زمانی که توافق بر فسخ آن بشود. چطور می‌شود یک قانونی که حتی در زمان جاهلیت هم به رسمیت شناخته می‌شده و در دنیای امروز نیز به رسمیت شناخته می‌شود کسی بگوید این قرارداد را قبل از من را بسته‌اند و من آن را قبول ندارم.

وی در ادامه با اشاره به بی اعتمادی مهاجران در آمریکا خاطرنشان کرد: نکتۀ دیگری که باید گفت این که نقطه ضعف دیگری که رئیس جمهور فعلی آمریکا گرفتار آن است، این است که سالیان دراز، ده‌ها سال اجازه دادند مهاجران بیایند، درس خواندند، کار به آن‌ها دادند، به شما خدمت کردند، علاقه‌ای پیدا کردند، جوانش آنجاست، پدرش آنجاست، مادرش آنجاست، رابطه ای در آنجا دارند. یک مرتبه همۀ آن‌ها را زیر پا بگذارید و بگویید رفت و آمد ممنوع. نتیجۀ آن بی اعتمادی به همۀ شؤون شماست. خود شما این‌ها را آوردید. حالا این‌ها را چطور می‌توان از تمام بستگانشان جدا کرد؟ و از این بدتر شما ویزا داده‌اید. کسی را که ویزا نداده‌اید بگویید نمی‌دهیم اما کسی را که ویزا داده‌اید، مثل این است که شخصی را دعوت کرده باشید، شب که آمد بگویید برگردد. یعنی چیزی شبیه قانون جنگل.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با توجه به پیشنهاد بررسی مجدد برجام از طرف آمریکا اضافه کرد: اینکه می‌گویند بیایید بنشینیم دوباره دربارۀ برجام صحبت کنیم، به فرض محال که ما آمدیم و نشستیم و با شما صحبت کردیم. فردایش بگویید این را هم قبول نداریم. این چه پیشنهادی است که شما دارید. چه کسی اعتماد به شما دارد؟

وی خطاب به دکتر صالحی بیان کرد: باید به صورت طلبکارانه و قوی و گسترده روی این‌ها مانور داده شده و در داخل و خارج اطلاع رسانی شود.

این مرجع تقلید در ادامه به انتقادهایی که در داخل کشور صورت می‌گیرد، اشاره کرد و اضافه کرد: باید یک انسجام کامل در داخل در این شرایط داشته باشیم تا بتوانیم در برابر دشمن بایستیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه به اطلاع رسانی و تبیین تحریم‌های مربوط به برجام و تحریم‌های غیر مربوط به برجام برای مردم اشاره کرد و بیان کرد: باید تفاوت این‌ها برای مردم روشن شود.

وی در پایان دیدار گفت: باید در همه حال از خداوند استمداد طلبید و واقعاً توکل بر خدا کرد و تاکنون مشکل مهمی نبوده و بعد از این هم به توفیق الهی مشکل مهمی برای کشور و ملت پیش نخواهد آمد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۳۹:۱۹

29 Dec 2019