۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۳۶۷۴۱
کلار گزارش مي دهد

جولان سگ هاي ولگرد در گندمان/رئيس اداره محيط زيست بروجن: کمپ نگهداري سگ ها منتظر تکنسين دامپزشکي است

جولان سگهاي ولگرد در برخي از محله ها و خيابان‌هاي شهر گندمان باعث ترس و نگراني مردم شده است به طوري که دانش آموزان براي رفتن به مدرسه هم وحشت دارند.
جولان سگ هاي ولگرد در گندمان/رئيس اداره محيط زيست بروجن: کمپ نگهداري سگ ها منتظر تکنسين دامپزشکي است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، مردم شهر گندمان با اعلام اين خبر گفتند: حضور سگ‌هاي ولگرد در مناطق مختلف شهر از جمله شهرک ولي عصر و کوچه و خيابان ها به ويژه ساعات اوليه صبح باعث ايجاد رعب و وحشت در کودکان و سلب آسايش شهروندان شده است.

يکي از شهروندان گندماني با اشاره به اين که کودکان از ترس سگ هاي ولگرد براي رفتن به مدرسه واهمه دارند، گفت: پرسه زدن سگ‌هاي ولگرد در خيابان‌ها و کوچه هاي شهر گلايه هاي فراواني را در بين شهروندان به وجود آورده است.

وي مي گويد: حضور سگ‌هاي ولگرد مشکلات بسياري براي مردم بوجود مي آورد؛ بيماري‌هايي که ميان انسان و سگ مشترک هستند به شدت خطرناک‌ است و در بسياري از موارد به مرگ منتهي مي‌شوند.

شهروند ديگري ضمن بيان اين که حضور سگ هاي ولگرد در خيابانها سلامت مردم به ويژه کودکان ما را به خطر مي اندازد، گفت: خطر گازگرفتگي نيز مردم را تهديد مي‌کند و در صورت بروز چنين مشکلي انواع بيماري‌ها به انسان منتقل مي‌شود.

وي با اشاره به اين که سگ ها بيشتر اطراف چاله زباله ها و بيشتر محله هاي گندمان پرسه مي زنند، ادامه داد: مدتي است به خاطر اين که اقدامي براي جمع آوري سگ‌هاي ولگرد صورت نگرفته تعداد آنها در خيابانها و محله هاي شهر گندمان زياد شده است.

اين شهروند با بيان اين که تعداد زياد سگ ها در کوچه ها و خيابان ها موجب ترس و دلهره‌ي مردم گندمان شده است، گفت: همه شهروندان نسبت به اين موضوع از مسئولين گلايه دارند چرا نسبت به جمع آوري سگ ها اقدامي نمي‌شود.

سگ هاي ولگرد، معضلي در شهرستان بروجن

محمد آقايي بخشدار گندمان در اين باره به خبرنگار کلار، گفت: زماني اتلاف سگ هاي ولگرد از طريق شبکه بهداشت، محيط زيست وهمکاري دهياري ها و شهرداري ها انجام مي شد اما پس از آن معدوم کردن سگ ها را مشکل زيست محيطي دانستند و براي جمع آوري آنها از طريق زنده گيري تاکيد شد.

وي با اشاره به پيش بيني مرکزي براي زنده گيري سگ هاي ولگرد در زمينهاي نرسيده به فرادنبه، گفت: متاسفانه تا کنون اين مرکز آماده نشده و از سوي ديگر محيط زيست به هيچ وجه مجوز اتلاف آنها را نمي دهد.

آقايي اين موضوع را يک مشکل و معضل شهرستاني دانست و گفت: مکاني که در اين خصوص براي تمام اين شهرستان در نظر گرفته شده و قرار بود همه شهرداري ها و دهياري ها با همکاري محيط زيست نسبت به زنده گيري سگ هاي ولگرد اقدام کنند تا کنون راه اندازي نشده است.

کمپ نگهداري سگ ها منتظر تکنسين دامپزشکي است

مرتضي منصوري رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بروجن در گفتگو با کلار، اظهار داشت: شهرداري بروجن مکان زنده گيري و نگهداري سگ هاي ولگرد را به عنوان اولين مکان در استان آماده کرده است اما از طرف ديگر قرار شده دامپزشکي پزشکي در اختيار آنها قرار دهد.

وي با بيان اين که طبق بخشنامه هاي جاري سگ ها بايد زنده گيري و عقيم شوند، گفت: مکان زنده گيري سگ ها در بروجن آماده شده و پيشرفت خوبي هم داشته است؛ از نظر بهداشتي هم مشکلات آن حل شده است.

منصوري با اشاره به تفاهم نامه کشوري در اين خصوص که شهرداري بايد اين کار را پيگيري و دامپزشکي هم کادر لازم را در اختيار آنها قرار دهد، گفت: هنوز اين موضوع به نتيجه نرسيده و ابتر مانده است.

وي با اشاره به اين که پزشک و تکنسين دامپزشکي بايد در اختيار اين مرکز قرار بگيرد، گفت: از لحاظ محيط زيستي و حتي شرعي مرگ حيوانات بايد ترحم آور باشد صراحت قانوني محيط زيست نيز همين است به تمام استانداري ها، فرمانداري ها و بخشداري ها ابلاغ شده که چنين سيستمي اجرا شود زيرا معدوم کردن سگ ها انعکاس جهاني خوبي هم نداشته است.

به گزارش کلار، آنچه که مسلم است در چنين مواردي پيش از آنکه حادثه‌هاي تلخي توسط سگ‌هاي ولگرد رخ دهد بايد هر چه زودتر اقدام موثري انجام شود.

انتهاي پيام/۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۸:۴۲

28 Dec 2019