۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۳۴۰۷۷
امام جمعه شلمزار:

ارتش حافظ مردم، زينت حکام و عزت بخش دين است/ آمريکا به دنبال تبدیل وضعيت سوريه به عراق و افغانستان است

امام جمعه شلمزار در خطبه هاي نماز جمعه شلمزار در زمينه اهميت حجاب، گراميداشت روز ارتش و لزوم قانون گذاري در خصوص ثبت نام از نامزدهاي واجد الشرايط کانديداتوري رياست جمهوري نکاتي را بيان داشت.
ارتش حافظ مردم، زينت حکام و عزت بخش دين است/ آمريکا به دنبال تبدیل وضعيت سوريه به عراق و افغانستان است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کيار بيدار حجت الاسلام سلطانزاده خطبه اول نماز جمعه شلمزار را به تبيين اهميت حجاب، معرفي محارم خانم ها، ميزان حفظ حجاب در برابر محرم و نامحرم اختصاص داد.

وی گفت: حجاب ديوار محکم حفظ و حراست از عفت زنان است و يک خانم تا زماني که در حريم حجاب خود که مانند حصار محکم قلعه اي از وي حراست و حمايت مي کند باشد از گزند نگاه هاي فاسد، طمع ورزي ها و هرزه گري ها در امان است.

خطيب جمعه شلمزار در خصوص آرايش و زينت و زيور زنان تاکید کرد: يک خانم نمي تواند در هر جا زيور و زينت خود را به نمايش بگذارد و فقط کساني مي توانند زيبايي هاي يک زن را ببينند که بر اساس دستورات قرآن از محارم وي باشند.

حجت الاسلام سلطانزاده، پدر، پدر بزرگ، شوهر، پدر شوهر، فرزندان، برادران، فرزندان برادر، فرزندان خواهر، عمو و دايي خانم را از جمله محارم يک خانم معرفي کرد و گفت: موضوع محرم و نامحرم تا آنجا حساس است که حتي يک خانم حق ندارد زيبايي هاي خود را در برابر يک خانم غير مسلمان به نمايش بگذارد.

امام جمعه شلمزار با اشاره به آيات سوره مبارکه نور تاکید کرد: خداوند در قرآن کريم و در سوره نور بسياري از رفتارها را براي زنان نهي فرموده است به طوريکه حتي براي راه رفتن يک خانم نيز دستوراتي وجود دارد از جمله آن که زنان نبايد پا را به زمين بکوبند، کفش صدا دار نپوشند.

وي در پايان خطبه اول افزود: خداوند متعال براي کوچکترين مسائل انسان هم احکام لازم را در نظر گرفته است اما انسان غافل است.


حجت الاسلام سلطانزاده در آغاز خطبه دوم به مناسبت هاي هفته آتي اشاره کرد و بیان داشت: ۲۹ فروردين روز بزرگداشت ارتش جمهوري اسلامي ايران است، ارتش جمهوري اسلامي ايران در سال ۱۳۵۷ با بصيرتي که از خود نشان داد ثابت کرد که به عنوان يک نيروي کارآزموده، متعهد و مردمي آماده خدمات رساني به نظام جمهوري اسلامي ايران است و امام خميني رضوان اله تعالي عليه در اولين روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي روز ۲۹ فروردين ۱۳۵۸را به عنوان روز ارتش پر افتخار جمهوري اسلامي ايران نام نهاد.

وي با بيان اين نکته که ارتش باعث اقتدار نظام است به نامه امام علي عليه السلام به مالک در خصوص لشکريان اشاره کرد و اضافه کرد: بر اساس فرمايش امام علي عليه السلام لشکريان عامل امنيت هستند و دژ محکم مردم اند، زينت فرمانروايان و باعث عزت دين هستند.

وي افزود: همانگونه که ارتش بدون افراد و ادوات کارآيي ندارد حکومت بدون لشکر و ارتش هم کارآيي ندارد.

حجت الاسلام سلطانزاده ارتش و لشکريان را طبق نامه مولي الموحدين عامل امنيت راه ها معرفي کرد و افزود: ارتش فقط محدود به ارتش نيست و سپاه پاسداران و نيروي انتظامي را هم شامل مي شود.

امام جمعه شلمزار در خصوص هزينه هاي ناشي از قواي نظامي هم گفت: بايد براي دوام و قوام ارتش، حکومت و کشور بايد هزينه لازم آن تامين شود تا وجود نيروي نظامي قوي هم دشمنان را از هر گونه گزند به نظام و مردم در امان دارد و هم اينکه اگر روزي دشمن قصد دشمني کرد ارتش و نيروي نظامي آماده دفاع از کشور و مردم در اختيار حکومت و نظام باشد.

حجت الاسلام سلطانزاده در خصوص حمله موشکي آمريکا به سوريه خاطرنشان کرد: حمله به سوريه به بهانه داشتن سلاح شيميايي توسط آمريکا و کشورهاي اروپايي همان بهانه حمله به عراق و افغانستان است و متاسفانه اين زورگويان با اين حملات وحشيانه و ددمنشانه و با ايجاد خسارت و کشتار همچنان در حال ظلم و جنايت هستند.

امام جمعه شلمزار در خصوص برخي آمارهاي ارائه شده در برخي گزارشات اقتصادي، پروژه ها، کارهاي انجام شده و نشده هم با اشاره به بيان حجت الاسلام نکونام یادآور شد: بايد آمارها و اعداد و ارقام ارائه شده به مردم در گزارشات بايد واقعي باشد.

وي به گزارش وزير کشور در خصوص بيکاري هم اشاره کرد و گفت: در برخي استان ها بيکاري با رشد ۲۲٪ مواجه است و اين آمار متاسفانه بيانگر اين هشدار است که فقر، فساد، کاهش ازدواج و... به تبع بيکاري افزايش مي يابد.

امام جمعه شلمزار به روند ثبت نام از کانديداهاي رياست جمهوري هم اشاره کرد و با انتقاد از اينکه هر کسی از راه رسيده براي ثبت نام کانديداتوري رياست جمهوري به ستاد انتخابات وزارات کشور مراجعه کرده است ادامه داد: ضعف قانون باعث شده است هر کس از راه رسيد براي ثبت نام رياست جمهوري اقدام نمايد و اين همت مجلس را مي طلبد تا قوانين لازم در خصوص جلوگيري از ثبت نام افرادي که ا حداقل شرايط لازم هم برخوردار نيستند جلوگيري شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۲۵:۴۹

1 Jan 2020