۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۳۳۰۸۷

حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري ، روي سکوي قهرماني تالاب هاي ايران

اداره کل حفاظت محيط زيست استان چهارمحال و بختياري در همايش روز جهاني تالاب ها به عنوان قهرمان تالاب هاي ايران معرفي شد.
حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري ، روي سکوي قهرماني تالاب هاي ايران
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ، مراسم روز جهاني تالاب ها با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، نماينده مقيم سازمان ملل در ايران و سفراي کشورهاي استراليا، آلمان، نروژ، عراق و افغانستان، معاون محيط زيست طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست، محمدرضا تابش رئيس فراکسيون محيط زيست و توسعه پايدار مجلس شوراي اسلامي، استاندار، نماينده ولي فقيه در استان و جمعي از نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري و همچنين مقامات و مسئولان محلي به ميزباني اداره کل حفاظت محيط زيست خوزستان برگزار شد.

در اين همايش شهرام احمدي مديرکل حفاظت محيط زيست استان چهارمحال و بختياري به پاس تلاشها واقدامات ارزشمند در زمينه حفاظت از زيست بومهاي ارزشمند تالابي به عنوان قهرمان تالاب ها و روح اله عسگري محيط بان تالاب گندمان به عنوان محيط بان برگزيده تالابي تنديس و لوح اين همايش را از معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست کشور دريافت کردند. گفتني است که براي اولين بار در دوعنوان قهرماني تالاب و محيط بان برگزيده به چهارمحال و بختياري تعلق گرفته است.

هرساله همزمان با روز جهاني تالابها در ۱۴ بهمن ماه (۲فوريه) از کساني که خدمات ارزنده اي نسبت به احياي تالاب هاي کشور داشته اند به عنوان قهرمان تالاب قدرداني مي شود .جايزه قهرمان تالاب در سه بخش فعاليتهاي تحقيقاتي- مطالعاتي و فعاليتهاي اجرايي و مشارکت مردمي اهداء خواهد شد. کليه افراد حقيقي و حقوقي در اين رقابت شرکت مي‌نمايند.

کنوانسيون رامسر قديمي‌ترين معاهده‌ي زيست‌ محيطي جهان است که در تاريخ ۱۳ بهمن ۱۳۴۹ (۱۹۷۱م) در رامسر منعقد شده است و از سال ۱۹۹۷به بعد، هر ساله دوم فوريه، همايش روز جهاني تالاب ها در سطح بين المللي برگزار مي شود. تا به امروز ۱۶۹ کشور جهان عضو آن هستند و ۲۱۸۶ تالاب در جهان ثبت کنوانسيون رامسر شده است.

انتهاي پيام1022ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۲۰:۱۵

30 Dec 2019