۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۳۲۲۷۷
رئیس شبکه دامپزشکی لردگان خبر داد

ضبط و معدوم سازی 800 کیلو گرم ماهی قزل آلا در لردگان

رئیس شبکه دامپزشکی لردگان از کشف و معدوم سازی ۸۰۰ کیلو گرم ماهی غیربهداشتی از ماهی فروش دوره گرد خبر داد.
ضبط و معدوم سازی 800 کیلو گرم ماهی قزل آلا در لردگان
به گزراش جهانبین نیوز، ماهي ماده غذايي مفيدي است كه در مناطق شمالي و جنوبي كشورمان يعني مناطقي كه در كنار دريا واقع شده‌اند، جزو مواد اصلي و اساسي برنامه غذايي مردم اين مناطق محسوب مي‌شود.

ماهي داراي ارزش تغذيه اي بسيار بالايي است و اكثر مواد مغذي مفيد و ضروري براي انسان را به تنهايي داراست. ولي ويژگي مخصوص ماهي كه آن را بين ساير مواد غذايي حائز اهميت خاص ساخته است، نوع چربي موجود در آن است.

ماهي و محصولات دريايي با وجود آن كه جزو مواد غذايي حيواني هستند، ولي از نظر تركيب چربي با ساير مواد حيواني متفاوت‌اند. چربي موجود در مواد غذايي حيواني به طور عمده حاوي تركيباتي به نام اسيدهاي چرب اشباع شده هستند كه اين تركيبات موجب بالا بردن كلسترول و ساير چربي‌هاي نامطلوب خون مي‌شوند.

بنابراين افراط در مصرف چربي‌هاي حيواني، سلامت قلب و عروق را به خطر انداخته و در نهايت منجر به سكته‌هاي قلبي و مغزي مي‌شود. ولي ماهي و آبزيان با وجود آن كه از دسته مواد غذايي حيواني هستند با اين حال نوع چربي موجود در آنها مشابه مواد گياهي است و از اسيدهاي چرب اشباع نشده به نام امگا ۳ در آبزيان وجود دارد كه اثرات بسيار مهمي‌در سلامت انسان به عهده دارد و در پيش‌گيري از بسياري از بيماريها و كنترل و كمك به بهبود اختلالات و عوارض مختلف نقش مهم و سازنده‌اي به عهده دارد.

جالب است بدانيم كه چربي موجود در بافت‌هاي ماهي و آبزيان تنها موجب افزايش كلسترول و ساير چربي‌هاي نامطلوب خون و عوارض قلبي و عروق كمك مؤثري نيز مي‌كند. ماهي از منابع بسيار خوب پروتئين محسوب مي‌شود. پروتئين موجود در ماهي از نظر كميت و كيفيت قابل توجه است، بدين معني كه پروتئين موجود در ماهي به شكلي است كه به آساني در دستگاه گوارش هضم و جذب مي‌شود و به طور تقريبا كامل در بدن به مصرف مي‌رسد.

دکتر ارژنگ صفیان، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لردگان در گفت و گو با جهانبین نیوز، گفت: طی بازدید اکیپ های بازرسی بهداشتی این شبكه از يك خودرو فروشنده ماهي غيربهداشتي دوره گرد كه به علت بارندگی های اخیر در اثر ورود سیلاب و عدم صید به موقع موجب تلف شدن مقدار ۸۰۰ كيلو گرم ماهي قزل آلاي رنگين كمان شده بود ضبط و معدوم سازی شد.

وی افزود: این شبکه ضمن هماهنگی با دادستان شهرستان و اخذ مجوز های لازم به همراه نیروی انتظامی شهرستان اقدام به معدوم سازی این مقدار ماهی غیرقابل مصرف انسانی نمودند.

صفيان با اشاره به اين موضوع و ممنوع بودن فروش دوره گردي ماهي و مرغ زنده در اين شهرستان از تمامي شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه دوره گردی مرغ، ماهی اين شبكه مطلع نمایند.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۵:۲۱

16 Jan 2020