۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد مطلب : ۳۵۲۴۷
فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

جسارت، حلقه مفقوده احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه احیای این واجب فراموش شده نیازمند جسارت است یادآور شد: اگر رفتاری برخلاف دین و عرف ماست باید افراد این جسارت را داشته باشند فرد خاطی را از ارتکاب به آن منع کنند.
جسارت، حلقه مفقوده احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه
به گزارش جهانبین نیوز؛ سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در همایش امر به معروف و نهی از منکر، زمینه و راهکارهای اجرای آن در سپاه حضرت قمر‌بنی‌هاشم (ع) اظهار کرد: همه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر واقفند و این اهمیت در آیات و روایات مشهود است.

وی با اشاره به اینکه براساس آیات و روایات اهمیت امر به معروف و نهی از منکر برابری می‌کند با همه واجبات افزود: به این ترتیب باید گفت امر به معروف و نهی از منکر افضل همه واجبات است.

سردار اکبری با تاکید بر اینکه برخی علما امر به معروف و نهی از منکر را واجب کفایی و برخی دیگر واجب عینی می‌دانند ادامه داد: این واجب تنها مختص یه قشر خاص نیست و بر عهده همه افراد جامعه است.

فرمانده سپاه حضرت قمر‌بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: آمر به معروف و ناهی از منکر خود باید همه واجبات را بشناسد و به این ترتیب، خود با رفتار شایسته الگوی دیگران قرار گیرد.

سردا اکبری با اشاره به سفارش رهبر معظم انقلاب به قوه قضائیه برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر افزود: در قانون اساسی سفارش شده هم دولت و هم مردم در امر به معروف و نهی از منکر کوشا باشند.

وی با بیان اینکه احیای این واجب فراموش شده نیازمند جسارت است یادآور شد: اگر رفتاری برخلاف دین و عرف ماست باید افراد این جسارت را داشته باشند فرد خاطی را از ارتکاب به آن منع کنند.

سردار اکبری بیان داشت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر بیشتر به مسئله کم‌حجابی و بی‌حجابی پرداخته شده است درصورتی که دروغ‌گویی، غیبت، توطئه علیه نظام، مسخره کردن دیگران، ریختن آبروی مومن و... نیز از منکرات است که باید به آن توجه شود.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری به سخن رهبر معظم انقلاب اشاره و تاکید کرد: طبق فرمایش ایشان جامعه اسلامی با امر به معروف و نهی از منکر زنده می‌ماند و قوام جامعه به احیای این واجب است.

وی تذکر لسانی را بسیار مهم و اساسی در امر به معروف و نهی از منکر عنوان و بیان داشت: لازم است آمران به معروف و ناهیان از منکر خود آموزش‌های لازم را دیده باشند تا بتوانند این وظیفه را بدرستی انجام دهند.

سردار اکبری ادامه داد: سپاه حضرت قمر‌بنی‌هاشم (ع) استان آموزش‌های مربوط به امر به معروف و نهی از منکر را در برنامه خود قرار داده است و برنامه‌ریزی شده برای اینکه این آموزش‌ها برای بسیجیان نیز برگزار شود و افرادی که آموزش دیده‌اند، به دنبال پیاده کردن آموزش‌های خود در جامعه هستند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۱:۳۸

29 Dec 2019