۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۳۵۹۷۷

دو پروژه بهداشتي با اعتبار يک ميليارد و 200 ميليون تومان افتتاح شد

همزمان با هفته دولت، مرکز خدمات جامع سلامت روستايي شوراب صغير و خانه پزشک و بخش همودياليز در شهرستان سامان افتتاح شد.
دو پروژه بهداشتي با اعتبار يک ميليارد و 200 ميليون تومان افتتاح شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از  خبرنگار سامان ما، ارسلان خالدي فـر، در حاشيه افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستايي شوراب صغير و خانه پزشک در شهرستان سامان با بيان اينکه اين مرکز در زميني به مساحت ۲ هزار مترمربع با زيربناي ۷۰۰ مترمربع و با اعتباري بالغ بر ۹ ميليون ريال ساخته شده است افزود: اين مرکز مي‌تواند بالغ بر ۶ هزار و ۲۹۶ نفر، جمعيت روستای شوراب صغیر را تحت پوشش خدمات اين مرکز قرار دهد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکي چهارمحال و بختياري اظهار داشت: مدت زمان ساخت اين مرکز درماني ۱۱ ماه به طول انجاميد که هم‌اکنون اين مرکز داراي ۱۰ واحد، شامل پزشک، دندانپزشک، واحد سلامت محيط کار، مبارزه با بيماري ها، آزمايشگاه سلامت خانواده، تزريقات، داروخانه، مامايي تغذيه و روان را ارائه خدمات به شهروندان اين روستا نمود.

وي تصريح کرد: تعداد پرسنل اين مرکز شامل ۱۳ نفر است که هم‌اکنون ۲ پزشک به بيماران ارائه خدمات مي دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه مرکز همو‌دياليز شهر سامان با هزينه خريد تجهيزات ۵۰۰ ميليون تومان و تجهيز چهار تخت افتتاح شد، اذعان داشت: با به وجود ۹ فرد دياليزي در شهرستان سامان، اين واحد در مرکز جامع سلامت شبانه‌روزي سامان واقع شده است و در طول هفته عمل دياليز هشت بيمار را انجام مي‌دهد.

 خالدي فر بيان داشت: با توجه به اينکه افراد دياليزي نيازمند به مراجعه يک روز درميان و قرار گرفتن حدود چهار ساعت در زير دستگاه‌هاي درماني هستند، طي مسافت طولاني به صورت روزانه براي بيماران سخت و طاقت‌فرساست.

وی با اشاره به اضافه شدن دو تخت مجهز ديگر به اين واحد در آينده نزديک تاکيد کرد: در هر شيفت چهار بيمار توسط پنج نيروي متخصص و پرستار مورد درمان قرار مي‌گيرند.

انتهاي پيام1026ج / ۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۷:۴۰

2 Jan 2020