۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۱۱۹۳۷
حجت الاسلام ماندگاری:

شهدای دفاع مقدس قبول شدگان کنکورمحبت هستند

محبت فقط دوست داشتن نیست و کنکور محبت دارای سوالاتی است که شهدای دفاع مقدس، قبول شدگان این کنکور هستند.
شهدای دفاع مقدس قبول شدگان کنکورمحبت هستند
حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری در همایش روز قشر مداحان بسیجی و اولین یادواره مداحان شهید و ایثارگر استان چهارمحال و بختیاری که در مجتمع فرهنگی لاله شهرکرد برگزار شد گفت: در این جلسه به دنبال پاسخ به این پرسش هستیم که انتظار ذاکرین شهید از ذاکرین پیرو راه شهدا چیست؟ما در حال حاضر با فرهنگ شهادت باید زندگی کنیم که این امر دارای ویژگی های خاص خودش است.

وی با گرامیداشت یاد ۵۰شهید ذاکر استان چهارمحال و بختیاری افزود: انتظار ذاکرین شهدا آنست که در کنکور محبت به دیگران کمک کنیم. چرا که محبت در آیات قرآن، نمود پررنگی دارد و اوج جلوه نمایی محبت در ایام محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین نمایان است.

مسئول موسسه سیره شهدا با یادآوری لزوم همراهی توام شور و شعور در برپایی برانامه های مذهبی گفت: مطمئنا خالق شور عظیم منحصر به فرد و تکرار نشدنی عاشورا ، خداوند متعال است. وجود شور لازم است ولی باید شعور که برگرفته از مفاهیم و عبور از ظواهر رویدادهای مذهبی به ویژه ماجرای عاشوراست، نیز ظهور کافی داشته باشد.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: محبت فقط دوست داشتن نیست و کنکور محبت دارای سوالاتی است که شهدای دفاع مقدس، قبول شدگان این کنکور هستند. سوال اول این آزمون اینست: آیا امام حسین(ع) را دوست دارم؟ پاسخ مثبت این سوال فراگیر و با اطمینان است.

آیا امام حسین(ع) را از محبوب های حرام بیشتر دوست دارم؟ سوال دوم است که به دلیل وجود همزمان حب امام حسین(ع) و حب گناه و معصیت در دلهای ما، پاسخ به سوال قدری دشوار تر است.

وی با ذکر سوالهای بعدی گفت: سوالهای سوم و چهارم دشواری بیشتری دارند و به دلیل عدم وجود شرایط خاصش، همه کس برای سنجش مورد آزمون قرارنگرفته اند.

آیا امام حسین(ع) را از محبوب های حلالم ( مانند پدر و مادر، همسر و فرزندان، پول و ...)؟ بیشتر دوست دارم؟ و سوال آخر اینکه: آیا امام حسین(ع) را از خودم هم بیشتر دوست دارم؟ رزمندگان، شهدای دفاع مقدس، مادران و پدران و همسران شهدا در معرض این سوالات قرار گرفتند و با سربلندی از این آزمون دشوار، نمره قبولی کسب کردند.

کارشناس برنامه سمت خدا در پایان صحبت خود با اشاره به دربرگیری مفاهیم عاشورا و بسنده نکردن به ظاهر رویداد ها در روضه ها ، نتیجه گیری کرد: آیا تنظیم کننده محبت در وجود ما، امام حسین(ع) است؟ و یا اینکه محبت ما افسار گسیخته است. وظیفه شما مداحان و ذاکرین اهل یبت این است که به محبت های مخاطبان فراوان برنامه های مذهبی، با ذکر اشعار، خاطرات و .... جهت مناسب دهید.

همچنین در این یادواره از کتاب "دست روی دلم نگذار" نوشته صادق الله بخشی که بر اساس زندگی شهید وحید کاظمی نیا است با حضور حجت الاسلام ماندگاری، خانواده شهیدان کاظمی نیا و اصغرزاده و مسئولین سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) رونمایی شد.
گفتنی است، شهیدان کاظمی نیا و اصغرزاده، در انفجار تروریستی کاظمین در هفتم محرم سال ۱۳۸۷ به شهادت رسیدند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۱۲:۴۵

27 Dec 2019