۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۲۹۵۸۷
کشتی فرنگی ستاره ندارد بلکه تمام تیم ستاره‌اند

محمد بنا: انتخابم برای المپیک از بین خوب و خوب‌تر بود/ المپیک لندن معجزه نبود؛ حماسه بود

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: برای انتخاب المپیکی‌ها از بین خوب و خوب‌تر انتخاب کردم و کشتی‌گیر بد نداشتیم.
محمد بنا: انتخابم برای المپیک از بین خوب و خوب‌تر بود/ المپیک لندن معجزه نبود؛ حماسه بود
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان تمرین امروز فرنگی‌کاران گفت: ۶۳ دلاور در کاروان ورزشی ایران داریم که همه باید برای موفقیت آنها دعا کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد بار اصلی مدال‌آوری روی دوش کشتی فرنگی باشد، گفت: نه اینطور نیست. ان‌شاءالله تیراندازی بانوان در روز اول طلسم را می‌شکند. فرنگی‌کاران هم در این مدت تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند. هرچند تحت فشار هستند و تمرینات سنگینی را پشت سر گذاشته‌اند اما به آنچه مدنظرمان است نزدیک شده‌اند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم. امیدوارم نتایج به گونه‌ای رقم بخورد که کشتی آزاد هم با کسب چند مدال طلا همراه با کشتی فرنگی افتخارآفرین شویم. برای کل کاروان ایران از جمله وزنه‌برداری، تکواندو و تیراندازی رشته‌هایی هستند که شانس مدال دارند.

محمد بنا درباره ترکیب نهایی فرنگی‌کاران برای حضور در بازی‌های المپیک گفت: در هر وزن ۲۰ کشتی‌گیر خوب حضور دارند که نمی‌توان هیچ کدام از آنها را دست کم گرفت چراکه از فیلترهای عبور کردند و بهترین‌های اوزان خود هستند. کار و رقابت بسیار سختی داریم و تنها باید روی موفقیت تمرکز کنیم. امیدوارم در روز المپیک بچه‌ها روز خوب‌شان باشد و ما هم در کنار تشک بتوانیم آنها را کمک کنیم.

وی درباره احتمال ناداوری در بازی‌های المپیک مانند دوره قبل گفت: به هر حال این موضوع هم جزئی از کشتی است و همواره با چنین مسائلی روبرو بوده‌ایم. همواره به بچه‌ها می‌ گویم از نظر اجرایی قدرتی در فدراسیون جهانی کشتی نداریم و باید از نظر فنی خودمان را آنقدر قوی کنیم که اجازه دخالت به داوران را ندهیم. به هر حال کاری نمی‌توان کرد و باید قابلیت‌های خودمان را بالا ببریم و فرم مبارزاتی کشتی‌گیران ما به گونه‌ای باشد تا بهانه‌ای دست داوران ندهند تا از اعمال نفوذ جلوگیری کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی عنوان کرد: تمام فرنگی‌کاران شانس کسب مدال دارند اما همه چیز به شرایط روز مسابقه بستگی دارد.

وی درباره قرار دادن رامین طاهری در کنار اخلاقی در وزن ۸۵ کیلوگرم گفت: برای اینکه به اخلاقی تلنگری بزنیم و با توجه به اینکه از فضای تمرینات عقب بود این کار را کردیم. خوشبختانه در این مدت شرایطش روز به روز بهتر شد و نفر اعزامی در این وزن اخلاقی خواهد بود.

محمد بنا در پاسخ به این سوال که شرایط کدامیک از فرنگی‌کاران را بهتر می‌بیند، گفت: هر کدام از بچه‌ها توانایی‌های خودشان را دارند و با توجه به حریفان‌شان تمام آنها را بهتر می‌بینند. به هر حال یک روی هر مسابقه برد است و روی دیگرش باخت اما مطمئنم که شکست‌های ما نمی‌تواند به خاطر برتری حریفان‌مان باشد و ممکن است به خاطر داوری باشد یا اشتباهات خودمان اما در مجموع همه خوب هستند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی همچنین گفت: همه باید برای موفقیت در المپیک همدل باشیم و تمام کاروان ایران در المپیک موفق باشیم. در لندن عده‌ای می‌گویند نتایج ما معجزه بوده است در حالی که چنین چیزی نیست بلکه آن سه مدال طلا حاصل غیرت و تلاش بچه‌ها بود. هیچ زمان نمی‌توان کسب مدال طلا را شانسی دانست. بچه‌ها با دلاوری خود ۴ سال قبل حماسه آفریدند نه معجزه و خلق دوباره این حماسه بسیار شیرین‌تر از اولینش است. امیدوارم تعداد مدال‌های طلای آزاد هم زیاد شود تا با هم و با دست پر به ایران بازگردیم.

وی درباره انتخاب نفرات تیمش برای حضور در المپیک تصریح کرد: هیچ کدام از نفراتی که از تیم بیرون ماندند ضعیف و بد نبودند. وقتی می‌‌گوییم کشتی فرنگی رشد کرده است و بهترین تیم دنیا است منظورمان تمام نفرات است نه تنها یک یا دو نفر به هر حال وظیفه ایجاب می‌کند که از بین خوب و خوب‌تر یک نفر را انتخاب کنیم و انتخاب من هم همین گونه بود. دلیل نمی‌شود نفراتی که انتخاب نشدند بد باشند اما اقتضای شرایط المپیک چنین انتخابی بود. تمام آنها سال‌ها برای کشتی زحمت می‌کشند و بعد از المپیک هم همچنان میدان برای افتخارآفرینی آنها وجود دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۶:۵۵

2 Jan 2020