۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۲۸۶۸۷
مسئول گروهان‌های جهاد عراق در گفت‌وگو با فارس

عملکرد ائتلاف بین‌المللی در عملیات فلوجه شرم‌آور است/ بسیج مردمی بر سلامت غیر نظامیان تاکید دارد

مسئول گروهان‌های جهاد عراق عملکرد ائتلاف بین المللی در عملیات فلوجه را شرم آور خواند و گفت: بسیج مردمی ضمن حمایت از نیروهای امنیتی در آزادسازی فلوجه با فراهم کردن مسیرهای امن خروج غیرنظامیان در حال کمک‌رسانی به آنهاست.
عملکرد ائتلاف بین‌المللی در عملیات فلوجه شرم‌آور است/ بسیج مردمی بر سلامت غیر نظامیان تاکید دارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ «محمد الحطاب»، مسئول اطلاع رسانی نیروهای گروهان‌های جهاد یکی از گروه‌های بسیج مردمی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد از پیشروی نیروهای بسیج مردمی و یگان‌های نظامی در همه محورهای عملیات آزادسازی فلوجه خبر داد.

وی با اشاره به آزادسازی و پاکسازی شماری از مناطق و راه‌های استراتژیک مهم پیرامون فلوجه تاکید کرد: عملیات فلوجه بر اساس برنامه از پیش تعیین شده به خوبی پیش می‌رود.

الحطاب گفت: عملیات نظامی نیروهای بسیج مردمی هم اکنون در شمال شهر فلوجه و به طور مشخص منطقه البوشجل جریان دارد و کندی پیشروی نیروها در این محور به منظور حفظ جان غیرنظامیان حاضر در آنجا صورت می‌گیرد.

این مسئول گروهان‌های جهاد درباره میزان مشارکت ائتلاف بین المللی در عملیات فلوجه گفت: ائتلاف بین المللی مشارکت فعالی در این عملیات ندارد و هواپیماهای ارتش عراق و نیروی هوایی این کشور بزرگ‌ترین بازیگران درگیر در این جنگ هستند.

وی با تاکید بر اهتمام نیروهای بسیج مردمی بر حفظ جان غیرنظامیان حاضر در مناطق عملیات فلوجه گفت: نیروهای بسیج مردمی کنترل مسیرهای خروج غیرنظامیان را در دست گرفته و نیروهای بسیج مردمی با استقبال از ده‌ها خانواده که از چنگ داعش در این شهر گریخته بودند، اقدام به ارائه کمک‌های امدادی و اورژانس به آنها کردند.

عملیات آزادسازی فلوجه در استان الانبار در عراق که دوشنبه هفته گذشته از ۴ محور آغاز شده بود، از دیشب وارد مرحله دوم شد.

«ابومهدی المهندس» از فرماندهان بلندپایه نیروهای بسیج مردمی دیروز اعلام کرد که عملیات آزادسازی فلوجه تاکنون اهداف از پیش تعیین شده خود را محقق کرده و طی مرحله نخست الکرمه آزاد شده و پل استراتژیک «السجر» نیز به کنترل نیروهای عراقی در آمده است.

وی با اشاره به اینکه ارتش عملیات ورود به مرکز شهر فلوجه را از دیروز آغاز کرده است،گفت: عشایر فلوجه در بیشتر مناطق ما را یاری می‌کنند و برخلاف برخی تبلیغات رسانه‌ای ما در فلوجه با تروریسم می‌جنگیم و نه با اهالی شهر. در حال حاضر ۲۰ هزار از عشایر اهل سنت عراق عضو بسیج مردمی هستند.
وی در مورد کیفیت حضور بسیج مردمی در عملیات‌ آزادسازی فلوجه نیز توضیح داد: اگر از ما برای ورود به شهر درخواست شود ما وارد شهر خواهیم شد، اما وظیفه ما حمایت از نیروهای امنیتی و ارتش عراق در اطراف شهر است و اگر احساس کنیم که ورود ما به درگیری شهر فلوجه نیاز است، از نیروهای امنیتی و ارتش پشتیبانی خواهیم کرد و صرفا به اطراف شهر اکتفا نخواهیم کرد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۵:۱۱

26 Dec 2019