۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۲۶۳۳۷
امام جمعه بروجن در گفت‌وگو با کلار:

"فتنه 88 " ثمره نفوذ دشمن بود/ انتخاب افراد شايسته در انتخابات، راه نفوذ دشمن را مي‌بندد

وحدت مردم و حضورشان در انتخابات و راي دادن به افراد شايسته و اصلح زمينه نفوذ دشمن را مي‌بندد.
"فتنه 88 " ثمره نفوذ دشمن بود/ انتخاب افراد شايسته در انتخابات، راه نفوذ دشمن را مي‌بندد
به گزارش جهانبین نیوز، آنچه در ادامه مي‌آيد گفت‌وگوي تفصيلي پايگاه خبري تحليلي کلار با حجت‌الاسلام دکتر رضا سعادت‌فر امام جمعه شهر بروجن پيرامون حماسه "۹ دي" و پروژه نفوذ دشمن در "فتنه ۸۸" است:

کلار: عوامل بوجود آورنده فتنه ۸۸ چه بود؟

حجت‌الاسلام سعادت‌فر: عوامل متعددي باعث بوجود آمودن فتنه ۸۸ شد؛ بخشی از آن هجمه‌هاي فرهنگي که مقام معظم رهبري از سال‌هاي قبل تذکر مي‌دادند چون جدي گرفته نشده بود باعث شد که فتنه ۸۸ شکل بگيرد. بخش ديگر آن برمي‌گردد به تيليغاتي که در فضاهاي اجتماعي صورت مي‌گرفت تبليغات سوء در ماهواره‌ها و دروغ‌هايي که بيان مي‌شد. بخش سوم هم مربوط به اشتباه و عدم بصيرت برخي خواص مي‌شود که برايشان مهم بود احمدي‌نژاد به هر قيمتي راي نياورد. مجموعه اين مسائل دست به دست هم داد و فتنه ۸۸ اتفاق افتاد. البته در راس آن بودجه‌هاي کلاني که آمريکا و هم دستان آن از ساليان گذشته براي براندازي نظام برنامه‌ريزي کرده بودند در اين فتنه خود را نشان داد.

کلار: پيامدهاي "9 دي" چه بود؟

حجت‌الاسلام سعادت‌فر: يکي از پيامدهاي ۹ دي اين بود که مملکت ما صاحب دارد آن چيزي که در معادلات دشمنان حساب نشده بود صاحب انقلاب ما بود آنها محاسبات زياد و دقيقي کرده بودند و در هر کشوري هم که انجام مي‌دادند موفق مي‌شدند اما اين که اولا مملکت صاحبش حضرت ولي‌عصر (عج) است و ثانيا بحث ولايت‌فقيه حاکميت بر قلوب دل‌هاي مردم هست در محاسبات‌شان نيامده بود. مردم فهميدند که اين انقلاب مورد عنايت حضرت بقيه‌الله هست و در دل‌هاي مردم جا دارد. فتنه ۸۸ ريزش‌ها و رويش‌هايي به دنبال داشت؛ ريزش‌هاي"۹دي" باعث رويش‌هاي بسيار قوي شد.

کلار: آيا پديده نفوذ در "فتنه۸۸" اتفاق افتاده بود؟

حجت‌الاسلام سعادت‌فر: هم در بين فرهنگيان و هم در بين سياسيون اين اتفاق افتاده بود که دشمن احساس کرد مي‌تواند نفوذ داشته باشد؛ هر پديده‌اي را از روي ثمراتش مي‌شناسيم؛ پديده فتنه ۸۸ ثمره نفوذ دشمن بود اگر نفوذي نمي‌بود قطعا فتنه ۸۸ اتفاق نمي‌افتاد.

کلار: ۹ دي در مهار نفوذ دشمن چه نقشي داشت؟

حجت‌الاسلام سعادت‌فر: تنها عاملي که باعث شد که توطئه‌هاي دشمن نقش بر آب شود حماسه "9 دي" بود در اين روز چون مردم خودجوش به ميدان آمدند فرمايش مقام معظم رهبري را درک کردند و به پيام رهبر معظم انقلاب جامه عمل پوشاندند موجب شد تا فتنه ۸۸ مهار شود.

کلار: تبعات فتنه ۸۸ براي ايران در داخل و خارج چه بود؟

حجت‌الاسلام سعادت‌فر: در مجموع خير بود دشمنان و دوستان ما متوجه شدند که انقلاب ما يک انقلاب ريشه دار است به جايگاه ولايت‌فقيه پي بردند. مردم فهميدند که خون شهدا هدر نرفته است.

کلار: نقش مردم در اين برهه از تاريخ انقلاب که به شدت موضوع نفوذ در ابعاد مختلف مدنظرم مقام معظم رهبري است چيست؟

حجت‌الاسلام سعادت‌فر: وظيفه مردم و مسئولين اين است که رخنه‌ها را بشناسند تا زماني که رخنه‌اي وجود نداشته باشد دشمن نفوذ نمي‌کند. مردم بايد رخنه‌هاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي را بشناسند و آنها را ببندند تا از نفوذ پيشگيري کنند. وحدت مردم و حضورشان در انتخابات و راي دادن به افراد شايسته و اصلح زمينه نفوذ دشمن را مي بندد. يکي از رخنه‌هايي که دشمن مي‌تواند نفوذ کند مجلس است اگر نيروهاي قوي به مجلس راه يابند رخنه‌ها بسته مي‌شود ولي اگر افراد سست به مجلس وارد شوند زمينه نفوذ دشمن فراهم مي‌شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰/ک/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۵:۱۹

27 Dec 2019