۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۳۹۳۹۷
مديرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

پايه دوازدهم در هنرستان‌هاي کشور از مهر سال جاري راه اندازي مي شود

مديرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري با بيان اينکه از سال تحصيلي آينده پايه دوازدهم در هنرستان‌هاي کشور راه‌اندازي مي‌شود، گفت: کمبود کارگاه در اين پايه در قالب تکميل ظرفيت در روز پنج‌شنبه يا نوبت بعدازظهر برگزار مي‌شود .
پايه دوازدهم در هنرستان‌هاي کشور از مهر سال جاري راه اندازي مي شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ؛ "بهروز اميدي " مدير کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري در آئين رونمايي پوستر نوزدهمين جشنواره کشوري هنرهاي تجسمي هنرستان‌هاي فني و حرفه‌اي در شهرکرد، اظهار داشت : استان افتخار ميزباني نوزدهمين جشنواره هنرهاي تجسمي را دارد که نيازمند همکاري وبرنامه ريزي دقيق براي اين امر مهّم هستيم.

مدير کل آموزش و پرورش استان در ادامه ضمن تشکر از مسئولين وزارت آموزش و پرورش بخاطر حسن اعتماد به استان بابت ميزباني اين جشنواره مهم ، گزارشي از افتخارات و عملکرد آموزش و پرورش استان ارائه داد .

سپس ، محسن حسيني‌مقدم با اشاره به اينکه مهمترين سياست وزارت آموزش و پرورش ارتقاي کيفيت آموزشي است، عنوان کرد: برگزاري جشنواره‌ها و کارگاه‌هاي کشوري و ارائه توليدات دانش‌آموزي به جامعه يکي از راه‌هاي ارتقاي کيفيت آموزشي است .

وي افزود: عليرغم نياز کشور به نيروي کار و فرمايشات مقام معظم رهبري و ديگر مديران در اين خصوص، فرهنگ مهارت‌آموزي در جامعه جايگاهي ندارد .

مديرکل دفتر آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تمايل خانواده‌ها به تحصيل دانش‌آموزان در دو رشته خاص و آمار بالاي بيکاري در ميان تحصيلکرده‌هاي دانشگاهي در کشور از جمله معضلات جامعه است .

حسيني‌مقدم با بيان اينکه در مهارت‌آموزي، جرأت کار کردن در دانش‌آموزان ايجاد مي‌شود، اضافه کرد: معرفي مهارت دانش‌آموزان به جامعه، ارزيابي کيفي آموزشي، معرفي رشته‌هاي فني و حرفه‌اي و معرفي توانمندي‌هاي استان ميزبان به کشور از جمله اهداف برگزاري جشنواره کشوري هنرهاي تجسمي هنرستان‌هاي فني و حرفه‌اي‌ است .

وي با اشاره به اينکه اين جشنواره در هشت رشته و چهار درس برگزار مي‌شود، گفت: سينما، نمايش، گرافيک، فتوگرافيک، معماري داخلي، نقاشي و طراحي دوخت از جمله رشته‌هاي نوزدهمين جشنواره کشوري هنرهاي تجسمي هنرستان‌هاي فني و حرفه‌اي‌ است.

مديرکل دفتر آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه آثار دانش‌آموزان در حوزه‌هاي ديني، فرهنگي، هنري، اجتماعي، سياسي، بهداشتي و محيط زيست به جشنواره ارائه مي‌شوند، افزود: تاکنون هشت هزار اثر در سراسر کشور در سامانه دبيرخانه اين جشنواره ثبت و از دو روز گذشته مراحل داوري آغاز شده است.

حسيني‌مقدم با اشاره به اينکه کمبود نيروي انساني، فضاي آموزشي و تجهيزات فيزيکي از جمله مشکلات آموزش فني و حرفه‌اي است، اضافه کرد: در سال ۹۷، ۳۷.۵ ميليارد تومان بودجه براي آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در نظر گرفته شده است.

وي ادامه داد: از سال ۹۵، دو درصد از درآمدهاي حاصل از فروش گاز براي تأمين تجهيزات هنرستان‌هاي کشور هزينه مي‌شود.

مديرکل دفتر آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه از سال تحصيلي آينده پايه دوازدهم در هنرستان‌هاي کشور راه‌اندازي مي‌شود، گفت: با توجه به اينکه هر پايه درسي هنرستان نيازمند دو روز کارگاه آموزشي است و اين آموزشگاه‌ها تا چهارشنبه فعاليت دارند يک روز کارگاهي در قالب تکميل ظرفيت در روز پنج‌شنبه يا نوبت بعدازظهر برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۰:۲۵

2 Jan 2020