۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۳۵۳۳۷
فرمانده سپاه ناحيه کوهرنگ:

عفاف و حجاب از مصاديق صيانت از حقوق شهروندي است

فرمانده سپاه ناحيه کوهرنگ گفت: عفاف و حجاب يکي از مصاديق صيانت از حقوق شهروندي است و متأسفانه امروزه حملات و هجمه هاى ضدفرهنگى از هرسمت و سو قابل درک است و بايد با اجراي برنامه هاي مختلف فرهنگي بتوانيم در مقابل تهديدها و هجمه هاي فرهنگي از سوي دشمنان انقلاب و نظام بايستيم.
عفاف و حجاب از مصاديق صيانت از حقوق شهروندي است
به گزارش جهانبین نیوز، سرهنگ کرم نظري سرمازه، فرمانده سپاه ناحيه کوهرنگ در گفت‌وگو با خبرنگار کوهرنگ خبر از برگزاري برنامه‌هاي عفاف و حجاب به مناسبت هفته ملي عفاف و حجاب خبر داد و گفت: سپاه ناحيه کوهرنگ بيش از 20 عنوان برنامه در قالب‌هاي متنوع در سطح شهرستان کوهرنگ به منظور سالم‌سازي جامعه و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و با هدف ارتقاء سطح بينش ديني دختران و بانوان شهروند در زمينه عفاف و حجاب  برگزار مي‌کند.

وي افزود: شهداى مظلوم اين قيام براى دفاع از آرمان هاى دينى ومسئله حجاب وحفظ کرامت زن ايرانى به شهادت رسيدند و براي پاسداشت ياد و نام شهداي مسجد گوهرشاد و قيام آن ها، 21 تير به عنوان روز ملي عفاف و حجاب از سوي بسيج و سپاه پاسداران نامگذاري شده است.

سرهنگ نظري ادامه داد: ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاثير بسزايي در تحکيم بنيان خانواده و ايجاد امنيت و سلامت جامعه دارد، لذا کوشش براي تعميق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه موجب ارتقاء فرهنگ عمومي و تحکيم بنيان خانواده خواهد شد که اين مهم در تمامي برنامه‌ها ديده شده است.

فرمانده سپاه ناحيه کوهرنگ عفاف و حجاب را به عنوان يک شاخص مهم در سلامت و پاکي جامعه موثر دانست و گفت: عفاف و حجاب بستر لازم را براي تربيت صحيح نسل امروز و فرداي جامعه فراهم مي کند.

وي افزود: عفاف و حجاب يکي از مصاديق صيانت از حقوق شهروندي است.

سرهنگ نظري  بيان کرد: متأسفانه امروزه حملات و هجمه هاى ضدفرهنگى از هرسمت و سو قابل درک است و بايد با اجراي برنامه هاي مختلف فرهنگي بتوانيم در مقابل تهديدها و هجمه هاي فرهنگي از سوي دشمنان انقلاب و نظام بايستيم.

فرمانده سپاه ناحيه کوهرنگ با اشاره به برنامه هاي هفته عفاف و حجاب گفت: مهمترين برنامه هفته عفاف و حجاب 21 تيرماه مصادف با سالگرد شهادت بيش از دو هزار نفر از مردم در مسجد گوهرشاد در سال 1314 است که در آن روز جشن‌هاي بزرگ و تجمعات مردمي را در سراسر شهرستان خواهيم داشت.

وي ادامه داد: اين در حاليست که در سال گذشته نيز مردم شريف شهرستان کوهرنگ با وجود گرماي هوا استقبال بسيار گسترده‌اي از اين برنامه‌ها داشتند و نشان دادند که مردم متدين ما خواهان عفاف و حجاب در جامعه و جامعه‌اي عفيف و پاک هستند و اين مسئولين هستند که بايد پاسخ دهند که چرا در اجرايي کردن قوانين مربوط به عفاف و حجاب کوتاهي مي‌کنند.

فرمانده سپاه ناحيه کوهرنگ گفت: به اين ترتيب شاهد تجمعات مردمي در روز عفاف و حجاب در پاسداشت شهداي حجاب و ارزش والاي حجاب و عفاف هستيم.

سرهنگ نظري بيان کرد: علاوه بر تجمع روز چهارشنبه در طول اين هفته نيز برنامه‌هاي متنوعي در سراسر شهرستان از جمله ديدار با خانواده‌هاي معظم شهدا، حضور بسيجيان خواهر در صبح پنجشنبه درمحل تپه نورالشهداء، برگزاري برنامه هاي مادرانه، دخترانه، برگزاري نشست مربيان و سرگروه ها، برگزاري نشست سرگروه ها و مربي پايگاه ها با خانواده متربيان و... را خواهيم داشت.

وي ادامه داد: در روز جمعه نيز با حضور در نمازهاي جمعه بيانيه هفته عفاف و حجاب را از طريق تريبون‌هاي نماز جمعه قرائت خواهيم کرد و همچنين مطالبات مردمي جهت پررنگ‌تر شدن موضوع عفاف و پوشش در سطح جامعه نيز قرائت خواهد شد.

نظري با اشاره به اين موضوع که متاسفانه امروزه فضاي مجازي سرشار از شبهاتي در خصوص ارزش‌ها، اعتقادات و باورهاي ديني است، افزود: در کانال هاي مختلف فضاي مجازي مطالبي در خصوص عفاف و حجاب توسط فرمانده پايگاه ها منتشر مي شود هر چند که اين برنامه در طول سال توسط افراد منتشر مي شود ولي در اين هفته به صورت ويژه به اين موضوع پرداخته مي شود تا به سوالات و شبهات افراد در حوزه عفاف و حجاب  پاسخ  داده شود.

وي در پايان خاطرنشان کرد: جامعه ما جامعه‌اي عفيف و متدين و به دنبال ترويج عفت‌مداري و پوشش است زيرا مردم همواره در کنار ما بوده‌اند و مردم پاي انقلاب خود ايستاده‌اند اما البته آسيب‌هايي نيز در اين حوزه وجود دارد اما به طور کلي با توجه به اين هجمه سنگين و غفلت مسئولين وضعيت بسيار خوبي در اين حوزه داريم و مردم همچنان پاي اعتقادات خود ايستاده‌اند.

انتهاي پيام1026ج/610ک
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۳۷:۴۴

29 Dec 2019