۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۱۹۳۱۷
مرتضی میرباقری قائم مقام وزیر کشور:

برای اولین بار در کشور تشکل های غیر دولتی و مردم نهاد قانونمند می شوند/تشکیل خانه تشکل های غیر دولتی در استان ها

رییس مرکز و قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور از قانونمند شدن تشکل های غیر دولتی در ایران برای اولین بار خبر داد.
برای اولین بار در کشور تشکل های غیر دولتی و مردم نهاد قانونمند می شوند/تشکیل خانه تشکل های غیر دولتی در استان ها
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز مرتضی میرباقری در جمع مسئولین سازمانهای مردم نهاد چهارمحال و بختیاری در شهرکرد با اشاره به نظریه امتناع شهروندی گفت: برخی از غربی ها سعی دارند مردم ایران را غیر اجتماعی و فردی معرفی کنند.

میرباقری افزود: اما وقایع مختلف مثل انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خوبی اثبات کرد که مردم ایران می توانند به خوبی در کنار هم قرار بگیرند و نه تنها از مال و وقت بلکه جان خود را برای اهداف و آرمان متعلی خود ایثار کنند.

وی گفت: سرمایه اجتماعی یعنی نسبت به هم متعهدانه و مسئولانه برخورد کنیم و یکی از مهمترین مولفه های سرمایه های اجتماعی در جوامع رسیدن به جامعه و مردمی است که مسئولیت شناس باشند.

میرباقری سازمانهای مردم نهاد را قدرتمندترین نهادهایی دانست که نقششان در ارتقای سرمایه اجتماعی به مراتب بیشتر از دولتهاست.

وی در خصوص وجه تمایز سمن ها و احزاب تصریح کرد: احزاب حقوق خود را می شناسند وظیفه شناس هم هستند اما در مسئولیت شناسی چرتکه قدرت را می بینند در حالی که سمن ها وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری خود را در غالب عمل اخلاقی و اجتماعی می بینند.

قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد: نقطه ثقل جامعه قدرتمند این است که فعالیتهای اجتماعی در آن نهادینه شده باشد.

میرباقری از قانونمند شدن تشکل های غیر دولتی در ایران برای اولین بار خبر داد و بیان داشت: مفاد این لایحه تنظیم و به زودی برای تصویب به مجلس می رود.

وی اظهار داشت: این بحث برای اولین بار در لایحه بودجه 94 هم وارد شده است و همچنین در هر استان خانه تشکل های غیر دولتی تشکیل می شود.

انتهای پیام/1020ج



ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۰:۰۰

2 Jan 2020