۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۳۲۱۸۷
کارشناس مسائل مذهبي:

عربستان تفکر تکفیر را در دنیا ترویج می دهد / پیروزی های جبهه مقاومت ناشی از وحدت میان شیعه و اهل سنت است

يک کارشناس مسائل مذهبي با بيان اين که تمام پيروزي هايي که در جبهه مقاومت حاصل مي شود ناشي از وحدت ميان اهل سنت و شيعه است، تصريح کرد: دولت هاي غربي معترف هستند که عربستان تفکر تکفير و تروريستي را در دنيا ترويج مي دهد.
عربستان تفکر تکفیر را در دنیا ترویج می دهد / پیروزی های جبهه مقاومت ناشی از وحدت میان شیعه و اهل سنت است
به گزارش جهانبین نیوز ، حجت الاسلام سيد محمد علي عدناني در گفتگو با خبرنگار کلار، با بيان اين که اسلام نه منحصر در شيعه و نه سني است، اظهار داشت: اسلام ديني است که براي تمام عالم آمده و همه انسانها مي توانند در پناه آن زندگي کنند.

وي، رمز موفقيت و پيشرفت اسلام را در وحدت ميان شيعيان و اهل تسنن دانست و گفت: اهل بيت کساني بودند که در جامعه اهل سنت زندگي مي کردند اما با تفکر، صبر و حوصله وحدت را به جامعه تزريق مي کردند.

عدناني ضمن بيان اين که امير المومنين(ع) نخستين کسي بود که شعار وحدت را در اسلام پياده کرد، افزود: تمام اهل سنت و شيعه بر ويژگي هاي حضرت علي اتفاق نظر داشتند اما زماني که ولايت را از ايشان گرفتند امامت خود را که يک منصب الهي بود فداي وحدت و اسلام کرد.

وي گفت: امام علي (ع) وحدت اسلام را حفظ کرد اما در کنار وحدت و حفظ اسلام از اعتقادات خود دست نکشيد و تا آخرين لحظه از حق ولايت و اهل بيت دفاع کرد.

اين کارشناس مسائل مذهبي با بيان اين که شيعيان و اهل سنت در اصول دين که ضامن بقاي اسلام است با هم وحدت و ديدگاه مشترک دارند، افزود: در مسائل اعتقادي به صورت منطقي و عالمانه بحث، صحبت و گفتگو مي شود.

حجت الاسلام عدناني افزود: دشمن امروز مي داند تا زماني که شيعه و سني در کنار هم وحدت داشته باشند عامل قوت و پيشرفت اسلام است به همين خاطر سعي در ايجاد تفرقه ميان مسلمانان دارد.

اين کارشناس مسائل مذهبي تصريح کرد: تمام ناامني ها و خون ريزي ها که توسط گروهاي ترويستي در حال انجام است بر محور تفرقه ميان مسلمان براي نابودي اسلام است.

وي به تلاش گروه هاي تندرو و شيعه انگليسي که در فضاي ماهواره به دنبال تفرقه ميان مسلمان هستند اشاره کرد و گفت: دشمنان معترف هستند که هيچ قدرتي نمي تواند موجب تفرقه ميان شيعه و سني شود مگر آن که از داخل نفوذ کرده و آنها را به جان هم بيندازيم.

عدناني در ادامه تاکيد کرد: تفرقه شاه کليد استکبار جهاني براي ضربه زدن به اسلام و وحدت ميان شيعه و سني شاه کليد رمز موفقيت اسلام است.

وي، وحدت را يک عامل بازدارنده و تقويت کننده داست و گفت: استفاده از تفکرات جمودي و تندرو که در راس آنها کشور عربستان است در راس تمام دشمني هايي قرار دارد که تروريست ها عليه اسلام به کار بسته اند.

عدناني با بيان اين که عربستان عامل تروريست، تکفير و تفکرات ضد اسلامي در منطقه است، گفت: دولت هاي غربي معترف هستند که عربستان تفکر تکفير و تروريستي را در دنيا ترويج مي دهد.

وي گفت: به واسطه انقلاب هاي شيعي و انسانهاي مجاهد اسلام واقعي حفظ شده و چهره اسلام آمريکايي بر همه نمايان شده است و هرجايي که شيعه و سني در کنار هم وحدت داشتند سربلند و عزتمند بوده اند.

اين کارشناس مسائل مذهبي وحدت ميان اهل سنت و شيعه را پيشرفت و عزت اسلام دانست و گفت: آن چيزي که حلب سوريه را پس از چند سال جنگ و کشمکش نجات داد وحدت ميان شيعه و اهل سنت بود.

عدناني گفت: تمام پيروزي هايي که در جبهه مقاومت حاصل مي شود ناشي از وحدت ميان اهل سنت و شيعه و به برکت در کنار هم بودن آنها است.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۵۵:۴۴

2 Jan 2020