۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۵۸۴۲

چهارمحال و بختیاری تنها رویشگاه بیش از 400 گونه گیاهان دارویی

چهارمحال و بختیاری تنها رویشگاه بیش از 400 گونه گیاهان دارویی
به گزارش خبرنگار جهان بین، پونه كوهی، یونجه، گل‌آقا، گون، كنگر، مرزه كوهی، چای علفی، مرزن جوش، ریواس، بزگوش از مهم‌ترین انواع گیاهان خوراكی و دارویی در این استان است.
 همچنینی تاكنون یك‌هزار و 300 گونه گیاهی مرتعی و جنگلی در این استان شناسایی شده است.
 چنار، گلایی وحشی، زالزالك، پسته وحشی، داغنه، بید، گز، سنجد، نسترن وحشی، زبان گنجشك و زرشك از مهم‌ترین گونه‌های جنگلی در این استان است.
كنگر، بومادران، گون‌ها، جو پیازدار، اسپند، خارشتر، انواع جارو از دیگر گیاهان مرتعی این استان است.
وی با بیان اینكه تاكنون بیش از 8 هزار گونه گیاهی در ایران شناسایی شده است، گفت: از این تعداد بیش از یك‌هزار و 300 گونه گیاهی مرتعی و جنگلی در این استان وجود دارد.
 تعداد گونه‌های گیاهی خاص این استان  بیش از 350 گونه گیاهی اعلام شده است که  این 350 گونه گیاهی، خاص این منطقه بوده و در سایر مناطق یافت نمی‌شود.
گفتنی است بسیاری از بیماری‌های نوظهور متأثر از مصرف داروهای شیمیایی است و امروزه حدود 80 درصد از داروها در كشورهای غربی را داروهای گیاهی تشكیل می‌دهد و استقبال از این داروها روز به روز در این كشورها افزایش می‌یابد.

 با فرآوری و تولید گیاهان دارویی می‌توان زمینه اشتغال بسیاری از جوانان جویای كار را فراهم و چهارمحال بختیاری را بدل به منطقه تولید گیاهان دارویی كرد.
 نزدیكی انسان به طبیعت موجب سلامتی بیشتر او می‌شود و گیاهان دارویی نیز با توجه به جایگاه طبیعی خود از این رهگذر دارای اهمیت هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۲۳:۳۲

15 Jan 2020