۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۶۶۵۲

پوستر نچسبانید... تازه خانه ام را نما کرده ام

پوستر نچسبانید... تازه خانه ام را نما کرده ام

تبلیغات برای معرفی و جلب نظر مخاطبان یک ضرورت است و در این بین، تبلیغاتی که مخاطب بیشتری جذب کند، به عنوان تبلیغات برتر و موثرتر محسوب می شود.   آنچه دراین بین، نظر مردم را به خود معطوف می کند، عکس نامزدها در ژست های مختلف است که برخی چشم در چشم مردم دوخته اند.

وقتی از برخی نامزدها درباره نوع طراحی پوسترهایشان سوال می شود، پاسخ می دهند که پوسترهای کوچک بر اساس نظر مسوولان کانون های تبلیغاتی و یا گرافسیت های چاپخانه ها به آنها پیشنهاد شده است و پوستر های در ابعاد بزرگتر برای در معرض عموم بودن و دید بهتر مردم انتشار می یابند موضوعی که باید بدان اهمیت داد نوع انتشار این عکس ها، پوسترها و بنرهای تبلیغاتی است که گاهی آزار و اذیت مردم را به همراه داشته است.. بسیاری از اوقات در کشورمان مشاهده می شود که افرادی سودجو تبلیغات انتخاباتی خود را روی دیوارهای شهر بصورت غیر قانونی تبلیغ می کنند که این کار هم چهره شهر را زشت می کند و هم باعث وارد آمدن خسارت به دولت و اشخاص می شود

بسیاری از افراد از این نوع تبلیغات شکایت دارند و از اینکه دیوار و درب خانه شان را زشت کرده ناراحت هستند. متاسفانه برخورد جدی با عاملین این تبلیغات غیر قانونی صورت نمی گیرد در کشور چین با تبلیغات محصولات به این روش به شدت برخورد می شود و برای عبرت گرفتن افراد، مسئولین این تبلیغات را، مجبور می کنند در انظار عمومی اقدام به پاک کردن آنها کنند ماده 92 قانون شهرداری ها، تبلیغات بر روی معابر شهر به جز در اماکنی که شهرداری آنها را مجاز شناخته ممنوع کرده است و متخلفان از این امر خاطی و تعدی کننده به حقوق عمومی و قانون محسوب می شوند.
اما سودجویی برخی افراد، ضعف آگاهی شهروندان و از همه مهمتر عدم بازدارندگی این قانون سبب شده تا تخلفات نصب تبلیغات بر پیکره شهر ادامه داشته باشد. براساس ماده 57_اصلاحی مورخ 26 فروردین 86 استفاده از هر گونه پلاكارد ، پوستر ، دیوار نویسی و كاروان های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی و امثال آن به استثنای عكس برای تراكت و زندگی نامه و جزوه و همچنین سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان ممنوع می باشد. متخلفین از این ماده هم به سه تا سی روز زندان محكوم می‌گردند. خارج از تمام شور و نشاط انتخابات و تلاش افراد برای جذب حداکثری نامزد خود، تبلیغات انتخاباتی با تاثرگذاری کلان خود دارای آفت ها و ضررهای گوناگونی به اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین اماکن و وسایل عمومی و دولتی هستند که برهم زدن چهره و جلوه زیبای شهری از مهمترین این آفت هاست. لزوم برخورد جدی با متخلفین این نوع تبلیغات، مساله ای است که در سال های اخیر علاوه بر تصویب قوانین اختصاصی و مجزا در مجلس ، همچنان د اولویت های بعدی محسوب می شود.   وضع بیشتر پوسترهای انتخاباتی بود که طی این سال های اخیر بر در و دیوار شهر دیده ایم؛بیان گر پوسترهایی هستند که تمامی صراحت و زیبایی یک اثر ناب را از دست داده ولی همچنان ادعای مردمی بودن داشتند. در پوسترهای این سال ها دیگر از ابتکار و تجربه در حوزه تصویر، خبری نیست. تبلیغات دیگر تبدیل به کلمه محوری، کلیشه انگاری و شعارنویسی شده است. آنچه در تبلیغات شوراهای شهرو روستا قالب کاری شده، یک عکس براق روتوش شده با کادربندی مخصوص و پشت زمینه ساده و یک رنگ، ازکاندیدا هاست روش هایی متفاوتی از تبلیغات برای نامزده تعریف شده است که از مهمترین آن ها می توان به تاثیر نقش رسانه در آراء و جذب آنان داشته است. رسانه چه به جهت قدرت و چه از جهت فراگیری و اثر گذاری وسیع در اقشار مردم بسیار نقش چشمگیری داشته، به طوریکه با تبلیغات صورت گرفته می تواند افکار عمومی را تحت تاثیر یک جریان خاص قرار دهد. هرچند که رادیو و تلویزیون جنبه تاثیر گذاری بالاتری داشته اند ولی در کنار آن می توان از دیگر بخش های رسانه ای مانند رسانه الکترونیک و حضور در فضای رسانه های اجتماعی مجازی و همچنین رسانه مکتوب در جریان کارها و پیشبرد اهداف و انعکاس آن استفاده کرد در هر حال همه چیزرا باید به بعد ازبرگزاری انتخابات موکول کرد و باید دید که ارگان ها و نهادها در برگرداندن شهرها به شهری زیبا و تمیز تا چه میزان همت به خرج می دهند... ح.حسینی وردنجانی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کو گوش شنوا

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۵۸:۰۰

24 Jan 2020