۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۳۵۵۶

سامان به قطب نمونه گردشگری کشور تبدیل می شود

سامان به قطب نمونه گردشگری کشور تبدیل می شود
به گزارش جهانبین نیوز ˈجواد عبداللهیˈ در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: زیرساخت های منطقه نمونه گردشگری سامان نظیر آب، برق، گاز، راه و پوشش رادیو و تلویزیون با پیگیری های انجام شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تامین شده است.

وی ادامه داد:اجرای این طرح که در فاصله 35 کیلومتری شهرکرد قرار دارد، از مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به چهارمحال و بختیاری است که سرمایه گذار این منطقه نمونه گردشگری نیز مشخص شده و به محض دریافت پروانه ساخت، عملیات اجرای منطقه نمونه گردشگری سامان آغاز خواهد شد.

کارشناس مناطق نمونه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هتل، متل، مهمانسرا، رستوران، بازار شهر، پست، درمانگاه، پیست دوچرخه سواری، اسب سواری،بالن سواری؛ کوهنوردی، سالن بولینگ، بیلیارد ، نمایشگاه تجاری، مرکز همایش ها ، باغ کودکان و تله کابین از مهم ترین زمینه های سرمایه گذاری این طرح است.

عبداللهی بیان داشت: دریاچه سد زاینده رود، رودخانه زاینده رود، پل زمانخان، باغ و مزارع کنار رودخانه، امامزاده باباپیراحمد و جاده چهار خطه از مهم ترین مزیت های منطقه نمونه گردشگری سامان است.

مناطق نمونه گردشگری به محدوده ای جغرافیایی اطلاق می شود که در این محدوده یک یا چند و یا مجموعه ای از جاذبه های تاریخی ، طبیعی و فرهنگی وجود دارد که وجود آنها انگیزه ای برای سفر و اقامت گردشگران خواهد بود .

با توجه به عرصه مورد نیاز برای احداث تأسیسات گردشگری اعم از اقامتی و پذیرایی و زیر ساخت های مورد نیاز در این محدوده جغرافیایی به حسب ظرفیت و مساحت عرصه در چهار سطح محلی، استانی، ملی و بین المللی ‌سطح بندی می شود .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۳۳:۲۷

17 Feb 2020