۰
plusresetminus
اجرای طرح مشاغل خانگی و توانمندی شغلی بیش از هزار خانوار مددجوی  کمیته امداد استان
به گزارش خبرنگار جهان بین نیوز، مديركل كميته امداد امام خميني(ره) چهارمحال و بختياري  گفت: برای اجرای این طرح بيش از 26میلیارد ریال هزینه شده است.

ابوالقاسم رستگار عدم همکاری بانکها با این نهاد را از مشکلات اجرای طرح مشاغل خانگی بیان کرد وی با اشاره به اختصاص افزون بر 116میليارد ريال تسهیلات براي اجراي طرح مشاغل خانگی مددجویان کمیته امداد استان چهار محال و بختیاری در سال جاری خاطرنشان کرد امسال 11 هزار متقاضي در سامانه مشاغل خانگی این نهاد در استان براي دريافت تسهيلات نام نويسي كرده اند .

طرح مشاغل خانگي با هدف شناسايي و توسعه ظرفيت هاي كسب و كار خانگي به منظور افزايش فرصتهاي شغلي، ايجاد توازن بين مسئوليت هاي خانوادگي و اشتغال اعضاي خانوار، كاهش هزينه هاي توليد و خدمات براي حضور فعال و مستمر در بازار اجرا مي شود .

رستگار پرورش قارچ / کیف دوزی / دامداری / بسته بندی مواد غذایی / خیاطی و قالیبافی را از مهمترین مشاغل خانگی ایجاد شده برشمرد معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به بهره مندی 4هزار و پانصد نفر از مزایای بیمه تامین اجتماعی پیش‌بینی کرد تا پایان امسال پنج هزار خانوار مددجوی کمیته امداد این استان از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

حیدری افزوداین افراد در آینده از مزایای بازنشستگی هم بهره‌مند خواهند شد رستگار افزود تاکنون 4هزار و 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان چهار محال و بختیاری توانمندو از حمایت این نهاد خارج شده اند .

برای اجرای این طرح در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از20 هزار نفر تاکنون240 میلیارد ریال اختصاص یافته است
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۹:۴۲

24 Jan 2020