۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۹۸۳۹
سلیمی کارشناس مسایل آمریکا درگفتگو با جهانبین:

مقر سازمان ملل باید از امریکایی که خود به هیچ قاعده و ضابطه حقوقی و بین المللی پایبند نیست به جای دیگر منتقل شود

فاش شدن نوع عمل امریکایی ها در بهره گیری از سفارتخانه های خود در راستای جاسوسی و استراق سمع حتی از هم پیمانان خود دلیلی بر حقانیت اقدام دانشجویان در اشغال لانه جاسوسی امریکاست.
مقر سازمان ملل باید از امریکایی که خود به هیچ قاعده و ضابطه حقوقی و بین المللی پایبند نیست به جای دیگر منتقل شود

 

به گزارش جهانبین نیوز، دکتر صادق سلیمی کارشناس مسایل آمریکا بابیان تشریح واقعیت آمریکا گفت: ایالات متحده امریکا پس از جنگ جهانی دوم چهره واقعی مداخله گرانه خود را به تدریح برملا ساخت و مشخص شد که پایه های سیاست خارجه امریکا بر مداخله گرایی در امور داخلی کشورها، سرکوب انقلابات مردمی و مبارزه با جنبش های آزادی بخش بنا نهاده شده است.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: امریکا در کوران جنگ جهانی دوم با حمله اتمی به ناکازاکی و هیروشیما در واقع مداخله خود و چهره کریه ضد مردمی خود را به نمایش گذاشت و پس از آن نیز این مداخلات در جنگ ویتنام و دخالت در امور داخلی ایران و سایر نقاط جهان به وضوح مشخص است.

سلیمی با اشاره به توطئه های امریکا برای براندازی نظام سیاسی ایران تصریح کرد: حرکت های تجزیه طلبانه، ترور، کودتا، تحمیل جنگ، محاصره و تحریم اقتصادی، اعمال فشار از طریق سازمان های بین المللی و بهره گیری نا به جا و غیرمنصفانه از حق وتو در شورای امنیت برای منزوی کردن ایران در نظام بین الملل از جمله این توطئه هاست.

وی در خصوص حوادث منطقه پس از پیروزی انقلاب اذعان کرد: در منطقه عمومی خاورمیانه و منطقه استراتژیک خلیج فارس علاوه بر اینکه در جنگ 8 ساله ایران امریکایی ها عملاً در برابر مردم ایران قرار گرفتند پس از اتمام جنگ هم برای از هم پاشیدن زرادخانه جنگ افزار و تسلیحات رژیم عراق به دلیل ترس از به خطر افتادن امنیت اسرائیل عراق را به اشغال خود درآوردند.

سلیمی بابیان جنایات عدیده علیه دو ملت عراق و افغانستان گفت:سوال این جاست که هدف از به راه اندازی این همه پایگاه نظامی در جهان چیست؟ راه اندازی بیش از 1260 پایگاه نظامی خارج از مرزهای ایالات متحده امریکا در سراسر جهان و هزینه بیش از 500 میلیون دلار بودجه نظامی چه توجیهی دارد؟

این استاد دانشگاه هدف از این هزینه ها و مخارج را از سوی این دولت تحقق بخشیدن به اصل مداخله گری، اعمال رویه برتری طلبانه و همچنین تحقیر ، غارت و چپاول منابع و ذخایر زیرزمینی سایر کشورها عنوان کرد.

سلیمی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) اظهار داشت: این حرکت انقلابی برای دست رد زدن به سینه مداخله گرایانه امریکا و تحقق عملی مفهوم استقلال صورت گرفت.

وی افزود: اگر چه در عرف بین الملل و براساس قواعد حقوق بین الملل دیپلمات های هر کشور در داخل کشور دیگر از مصونیت حقوقی و کنسولی برخوردارند اما مردم ایران در سی و چهار سال گذشته با هوشمندی و تیزبینانه، تحت هدایت رهبری امام(ره) ومقام معظم رهبری (مدظله العالی)به این نکته بسیار ظریف پی بردند که میان سفارتخانه و مکان انجام ماموریتهای دیپلماتیک و کنسولی با مکان جاسوسی تفاوت فاحش و فراوان وجود دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: چون امریکایی ها از سفارت خود در تهران به عنوان مرکز جاسوسی و خرابکاری استفاده می کردند با قدرت و قاطعیت با حرکت انقلابی دانشجویان برای برچیده شدن بساط جاسوسی امریکا در ایران مواجه شدند.

سلیمی فاش شدن نوع عمل امریکایی ها در بهره گیری از سفارتخانه های خود در راستای جاسوسی و استراق سمع حتی از هم پیمانان خود در امروز را دلیلی بر حقانیت اقدام دانشجویان در اشغال سفارت و لانه جاسوسی در دیروز دانست.

وی با انتقاد از ادعای دروغین امریکا در دم زدن از حقوق بشر، قانون گرایی و اعمال رویه های دمکراتیک در حاکمیت بر شهروندان و انتخابات آزاد بیان داشت: این در حالی است که این دولت به هیچ رویه و قاعده حقوقی پایبند نیست و خود را به سان سلطان جنگل می داند که هر کجا تشخیص داد در راستای منافع خود حقوق دیگران را نقض کند.

سلیمی با اشاره به ورود به عصر آگاهی و بیداری ملتها در دهه دوم هزاره سوم میلادی گفت: این سوال برای نخبگان کشورهای جهان و همه ملتها مطرح است که آیا وقت آن نرسیده مقر سازمان ملل از پهنه بساط جغرافیایی امریکا، کشوری که خود به هیچ قاعده و ضابطه حقوقی و بین المللی پایبند نیست به کشور دیگری منتقل شود.

وی درپایان  افزود:  سوال مهم تر این است که آیا زمان آن نرسیده که در ساختار شورای امنیت و حق نابه جای وتو تجدید نظری شود و با عنصر آگاهی و بیداری بساط خود برتر بینی آمریکایی ها را برچید.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۶:۱۲

11 Feb 2020