۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۴۱۴۱۳
جهانبين نيوز گزارش مي دهد؛

خستگي کشاورزان کهنسال اردلي از بي توجهي مسئولين/نحوه توزيع کود کشاورزي مناسب نيست

کشاورزان کهنسال شهرستان اردل نسبت به بي توجهي مسئولين جهاد کشاورزي در توزيع ناعادلانه کود شيميايي گلايه منداند.
خستگي کشاورزان کهنسال اردلي از بي توجهي مسئولين/نحوه توزيع کود کشاورزي مناسب نيست
به گزارش جهانبین نیوز؛ شماري از کشاورزان بخش مرکزي شهرستان اردل از کمبود کود و نحوه توزيع آن از مسئولين جهاد کشاورزي گلايه کردند.

عبده محمد کياني از کشاورزان روستاي ارجل از توابع شهرستان اردل در گفت و گو با خبر نگار جهانبین نیوز ضمن گلايه از مسئولين جهاد کشاورزي در خصوص کمبود و توزيع ناعادلانه کود شيميايي گفت : من با داشتن ۱۰ هکتار کشتزار ديم و آبي به حدود ۲۰ کيسه کود در سال نياز دارم که فقط دوکيسه کود شيمايي به من تحويل دادند و اين نحوه توزيع اصلا عادلانه نيست

وي از توزيع نامناسب کود شميايي اظهار ناخرسندي کرد و افزود: متاسفانه توزيع کود در بين کشاورزان در اين منطقه به صورت نظام مند و عادلانه صورت نمي گيرد.

وي با اشاره به مشکل خود براي تامين کود مورد نياز کشتزارش افزود: اين مسئله به مشکلي اساسي براي فعالان بخش کشاورزي اين منطقه تبديل شده است.

کاظم بهرامي يکي ديگر از کشاورزان شهرستان اردل گفت: حدود هشت هکتار زمين آبي و ديمي دارم که اين روزها با مشکل تامين کود مواجه هستم.

وي اظهار داشت: در جايگاههاي توزيع کودهاي شيميايي بر اساس ميزان زمين و سطح کشت به کشاورز داده نمي شود بلکه آنچه در توزيع اين نهاده مد نظر است عمدتا رابطه و آشنايي با درخواست کننده است.

همچنين کشاورزان کهنسال شهرستان اردل که اين روز ها تمام اميدشان به ثمر نشستن محصولاتشان است و مي بايست کود دهي مزارع را انجام دهند از کمبود کود و بي توجهي مسئولين جهاد کشاورزي نسبت به اين مسئله مهم گلايه کردند و افزودند: هر روز براي دريافت حواله کود به شرکتهاي توزيع نهاده و جهاد کشاورزي مراجعه مي‌کنيم که امروز و فردا مي‌کنند و از اين کار آن‌ها کلافه شده‌ايم.

با اين حال شهرستان اردل از قطب هاي کشاورزي مهم در منطقه بوده که سالانه چندين هزار تن از انواع محصولات کشاورزي، توسط کشاورزان زحمتکش در اين منطقه توليد مي شود، لذا کشاورزان انتظار دارند مسئولين محترم جهاد کشاورزي کودشيميايي را براي بهبود عملکرد و افزايش محصولات توليدي بموقع تحويل دهند و برا ي حل اين مشکل چاره اي بجويند.

انتهاي پيام/۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۴:۲۶

28 Dec 2019