۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
کد مطلب : ۳۸۸۱۸
نذر درخت:

نذر درخت، نذري براي آينده

روستاهاي شهرستان کيار در هفته منابع طبيعي مجري طرح نذر درخت بودند. طرحي که قرار است با اجراي آن سبزي و زيبايي ميهمان روستاهاي شهرستان کيار شود.
نذر درخت، نذري براي آينده
به گزارش جهانبین به نقل از کيار بيدار طرح نذر درخت با هدف مشارکت مردم در کاشت و نگهداري از درختان در روستاهاي بخش مرکزي کيار و پيشنهاد دهيار روستاي تشنيز به صورت آزمايشي در ۱۵روستاي بخش مرکزي کيار اجرا شد.

دهيار روستاي تشنيز به عنوان پيشنهاد دهنده اين طرح گفت: يکي از مهمترين موضوعاتي که شهرداران و دهياران در جاي جاي دنيا بدان بايد بپردازند مساله ايجاد فضاي سبز در شهرها و روستاهاي تحت مديريت حخود هستند اما مساله اين است که شهرداري ها و دهياري ها علي رغم اعتبارات محدود موظف هستند در امور زيربنايي و عمراني، فرهنگي، امور جاري شهرداري يا دهياري خود و.... اقداماتي را به عمل آورند.

بهزادي افزود: برخي از انمور به صورت تخصصي بايد از طرف دهياري و شهرداري دنبتال شوند اما برخي ديگر از وظايف دهياري را مي توان به صورت مشارکتي با مردم انجام داد.

وي گفت: طرح نذر درخت طرحي است که در آن مشارکت مردم جهت کاشت و نگهداري و بهره بزرئداري از درخت ديده شده است و در صومرت تحقق و اجرايي شدن اين طرح در سال هاي نچندان دور شاهد آن هستيم که شهرها و روستاها با مشارکت مردم چهره اي سبز و زيبا به خود مي گيرند و خود مردم نسبت به کاشت و نگهداري از درحختان اقدام مي کنند که باعث مي شود هزينه هاي شهرداري ها و دهياري ها به شکل چشمگير کاهش يابد و از سويي درختان و نهال هاي کاشته شده توسط خود مردم حفاظت و حراست شوند.

دهيار روستاي تشنيز گفت: اين طرح در حال حاضر در روستاي تشنيز به صورت آزمايشي در حال اجراست و پس از بررسي نقاط ضعف و قوت آن و رفع کاستي ها و تقويت نقاط قوت بصورت طرحي جامع ارائه مي شود.

بهزادي گفت: هر چند نذر طبق دستورات شرع قواعد خاص خود را دارد اما اگر بتوانيم نذر درخت را بين مردم ترويج کتنيم علاوه بر تاکيد بر سنت حجسنه درخت کاري مي توانتيم کمک شايسته اي به رفع آلودگي هوا و زيبا سازي شهرها و روستاها بکنيم ضمن اينکه در صورت اجرايي شدن اين طرح و نذر درختاني که بدين واسطه کاشته نمي شوند تا ساليان سال مي توانند موجب خير و برکت و ثواب براي صاحبان و واقفان خود باشند.

انتهاي پيام/۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۸:۰۳

27 Dec 2019