۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۳۷۴۱۸
مسئولان چاره اي براي پايانه مسافربري شهرکرد_کيار بيانديشاند؛

شهرکرد_کيار، سفري کوتاه با کوله باري از مشکلات

گلایه مردم و رانندگان از امکانات بسیار محدود، امنیت نامناسب و عدم اقدام مسئولان برای حل مشکلات
يکي از مشکلاتي که ساليان متمادي اهالي شهرستان کيار را همراهي مي کند مسائل ناشي از سفر هاي روزانه از شهرها و روستاهاي شهرستان کيار به شهرکرد و برعکس است.
شهرکرد_کيار، سفري کوتاه با کوله باري از مشکلات
به گزارش جهانبین نیوز  به نقل از  کيار بيدار سال هاي سال است که اهالي شهرستان کيار و خصوصا ساکنان بخش مرکزي کيار با سفر به مرکز استان رنج و محنتي ناخواسته را متحمل مي شوند اما براي رهايي از اين مشقت و سختي نه توان انجام کاري را دارند و نه مسئولان در اين راستا اقدامي به عمل مي آورند.

با توجه به قرار گيري شهرستان کيار در جنوب و جنوب غرب شهرکرد، اهالي شهرستان کيار اغلب از دو مسير طاقانک، کيان، شهرکرد يا دزک، دستگرد، فرخشهر به مرکز استان چهارمحال و بختياري سفر مي کنند و براي بازگشت به شهر و ديارشان نيز اين مسيرها را انتخاب مي کنند.

سال هاي سال است که ساکنان کيار مي دانند محل توقف خودروها، مسافربر عمومي و شخصي از شهرکرد به سمت شهرها و روستاهاي شهرستان کيار در مجاورت تقاطع خيابان بهارستان(دانشسرا) و بلوار کشاورز معروف به سه راه شهرک واقع است.

اهالي کيار اعم از مردم روستاهاي خراجي، تشنيز، اميرآباد، اسلام آباد، سلم، سرتشنيز، جعفر آباد و شهرهاي شلمزار و گهرو و دستنا خوب مي دانند که محل سوار و پياده شدنشان از خودرو هاي مسافربري عمومي و شخصي چه از شهرها و روستاهاي کيار تا آن نقطه و چه از داخل شهرکرد تا آن محل فقط يک توقف گاه است و نه يک پايانه مسافربري اما طبق عادت ديرينه بازهم براي بازگشت به خانه و کاشانه شان به سه راه شهرک مراجعه مي کنند.

يکي از آقاياني که در اين محل در انتظار رسيدن ميني بوس براي حرکت از شهرکرد به سمت شلمزار بود به حبرنگار کيار بيدار گفت: خواسته و ناخاسته با شرايط اين محل عادت کرده ايم، از يک سو فرسودگي ناوگان حمل و نقل عمومي و فقدان کمترين امکانات ايمني و رفاهي در خودروهاي عمومي و از سويي مشکلات پايانه مسافربري باعث مي شود رنج سفر از کيار به شهرکرد مضاعف شود اما به دلايل محتلف ناچار به پذيرفتن اين شرايط هستيم.

وي که خود را علي معرفي کرد گفت: تحمل سرماي زمستان، گرماي سوزان تابستان، انتظار طولاني مدت براي رسيدن ميني بوس، انتظاري طولاني تر براي پر شدن ماشين، فقدان امکانات در خودروهاي مسافري کيار شهرکرد، جاده کم عرض و پر از حادثه کيار شهرکرد همه و همه از جمله مشکلات سفر از کيار به شهرکرد است که اگر مسئولان براي احداث پايانه مسافربري در توقف گاه خودروها و مسافران کيار چاره اي بيانديشند بخش عمده اي از مشکلات در اين زمينه حل مي شود.

يکي از افرادي که قصد سفر از شهرکرد به شهر گهرو را داشت در پاسخ به سوال خبرنگار کيار بيدار در خصوص دليل عدم استفاده مسافران کيار از پايانه مسافربري آزادي(فارسان) با وجود امکانات مناسب گفت: به دليل اينکه اين نقطه(سه راه شهرک) از گذشته محل سوار و پياده شدن مسافران شهرستان کيار محسوب مي شود هم مسافران و هم رانندگان از اين محل استفاده مي کنند و ديگر دليل عدم استفاده از پايانه آزادي اين است که در مسيري خارج از مسير تردد اهالي کيار از شهرکرد به شهرستان کيار واقع است.

خانم اسدي نيز در بيان ضرورت احداث پايانه مسافربري کيار_شهرکرد گفت: بارها اتفاق افتاده است که به دليل طولاني شدن کلاس يا کوتاه بودن روزهاي پاييزي در تاريکي شب مجبور به بازگشت از شهرکرد به شهر خودمان شده ام و با توجه به اينکه اين محل فقط ايستگاهي براي توقف خودروها و مسافران است هيچ گونه امنيتي براي مسافران و حتي رانندگان وجود ندارد.

رانندگان خودروهاي مسافربري هم چندان دلخوشي از اين محل نداشتند و يکي از رانندگان ميني بوس که نوشته هاي روي بدنه ماشين اش نشان از آن مي داد که مسافران شهر دستنا را به مقصد مي رساند به خبرنگار کيار بيدار گفت: از قديم محل سوار شدن مسافران کيار به دليل واقع شدن در مسير شهرکرد به شهرک(شهرکيان) به سه راه شهرک مشهور شده است اما صد حيف که با وجود قدمت بسيار و مسافران زياد اين مسير اما امکاناتي براي آن در نظر گرفته نشده است.

وي افزود: با حرکت از شهر دستنا و رسيدن به شهرکرد و پياده کردن مسافران و براي اينکه با ماشين خالي بازنگرديم در اين محل توقف مي کنيم اما به دليل نبود امکانات و محلي براي استراحت رانندگان ناچاريم در خودروهاي خودمان بنشينيم.

اين راننده در خصوص ديگر مشکلات اين محل هم گفت: ايجاد مزاحمت ميني بوس ها براي ساکنان و همسايگان اين محل را از مهمترين مشکلات اين محل عنوان کرد و خواستار ساماندهي اين توقف گاه و رفع مشکلات آن شد.

اين گزارش ادامه دارد......

انتهاي پيام/۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۵۱:۰۸

27 Dec 2019