۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۲۵۵۵۶

برداشت ميوه بلوط در لردگان+ عکس

بلوط يکي از محصولات جنگلي در چهارمحال و بختياري است که در فصل زمستان در مناطق گرمسيري اين استان برداشت مي‌شود و گلوله‌هاي مازو که در برگ‌هاي جمع شده بلوط درست مي‌شود مصرف دارويي و صنعتي دارد.
برداشت ميوه بلوط در لردگان+ عکس
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار  سلام لردگان؛‌
پس از بارش نزولات آسماني برداشت بلوط از جنگل‌هاي بلوط لردگان آغاز شد.

شهرستان لردگان با وسعت 3420 کیلومتر مربع معادل 8/20 درصد از مساحت استان را تشکيل مي‌دهد. لردگان در جنوب استان چهارمحال و بختياري واقع شده و از نظر موقعيت نسبي از سمت شمال به شهرستان‌هاي بروجن و اردل، از سمت جنوب به استان كهگیلويه و بويراحمد و از سمت شرق به استان اصفهان و از غرب به استان خوزستان منتهي مي‌شود.

اين شهرستان با ارتفاع متوسط ۱۷۰۰ متر از سطح دريا در سلسله جبال زاگرس قرار دارد و از نظر توپوگرافي قسمت‌هاي شمالي آنرا مناطق پست با ارتفاع كمتر از ۲۰۰۰متر تشكيل داده و مناطق بلند آن ارتفاعات بيش از ۳۰۰۰متر در جهت شمال غربي جنوب شرقي مي‌باشد و داراي دشت‌هاي حاصل‌خيري هم‌چون دشت خانميرزا، دشت جمال، دشت فلارد و دشت لردگان و كوه‌هاي مرتفع و بلندي هم‌چون كوه ريگ، كوه غارون، كوه بادامستان، كوه گوميه، كوه سرخ، كوه سيوك، كوه آس‌جم، كوه آب باغ و... مي‌باشد.

شهرستان لردگان، از لحاظ كشاورزي بخصوص در زمينه كشت غلات از اهميت ويژه‌اي برخوردار بوده و به لحاظ طبيعي و آب و هوايي يكي از نقاط مستعد و مناسب سرمايه‌گذاري در صنعت توريسم و گردشگري در تمامي طول سال مي‌باشد. با توجه به افتتاح جاده جديد لردگان – خوزستان، بهترين و كوتاه‌ترين مسير ارتباطي استان‌هاي مركزي كشور مانند اصفهان، يزدو.... به خوزستان همين مسيري است كه از شهرستان لردگان مي‌گذرد و همچنين ارتباط مناطق مركزي كشور به استان‌هاي كهگيلويه و بوير احمد، فارس و بوشهر از اين شهرستان ميسر و مطلوب مي‌باشد.

اين شهرستان داراي بيشترين اراضي جنگلي در سطح استان با مقدار ۱۵۸۰۰۰ هكتار كه اغلب گونه‌هاي آنرا بلوط و بنه تشكيل داده و بيشتر در نواحي غربي و جنوبي شهرستان گسترده است وسعت مراتع شهرستان حدود ۱۴۳۶۰۰هكتار مي‌باشد و بيشترين گونه‌هاي گياهي و داروئي در سطح استان در اين شهرستان مي‌باشد.
 




با توجه به برداشت بلوط از درختان بلوط لردگان و ضوررت سرمايه‌گذاري در اين نعمت خداداي مردم اين شهرستان از مسئولين خواهان خريد مستقيم بلوط از خود مي‌باشند زيرا واسطه‌ها با قيمت ناچيز از آن‌ها خريداري مي‌کنند.

انتهاي پيام1026ج /630 ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۵۳:۱۸

28 Dec 2019