۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۲۴۱۶۴
ارائه گزارش فرماندار لردگان؛

خدمات دو ساله دولت تدبير و اميد در شهرستان لردگان

ابوالقاسم كريمي، فرماندار شهرستان لردگان بعد از خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گزارشي از خدمات دولت تدبير و اميد را در جمع نمازگزاران شهر لردگان تشريح كرد.
خدمات دو ساله دولت تدبير و اميد در شهرستان لردگان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  سلام لردگان؛‌ ابوالقاسم كريمي فرماندار لردگان در جمع نمازگزاران اظهار داشت: هفته دولت امسال فرصت مناسبي براي اميدافزايي بيشتر در جامعه است اميد و نشاطي که با هدايت مقام معظم رهبري و در سايه تدبير  دکتر روحاني رييس جمهور، تلاش و اهتمام دولتمردان خستگي ناپذير و حماسه ساز بي ادعاي دولت يازدهم ، با همدلي و همزباني ملت شريف ايران اسلامي حاصل شده است.

وي افزود:  اکنون که با درايت دولت تدبير و اميد با  احقاق حقوق هسته اي، رفع تحريم هاي ظالمانه و رونق اقتصادي و آرامش سياسي، حقانيت عزت و توانمندي و منطق ملت شريف ايران در عرصه هاي بين المللي  بيش از هر زماني ديگر به اثبات رسيده، بستر مناسبي پديد آمده تا خادمين ملت بتوانند دستاوردهاي نظام و انقلاب و گزارش خدمات خود را به مردم ارائه نمايند.

حوزه امنيت

فرماندار لردگان، اقداماتي كه در راستاي تامين، ارتقا و حفظ امنيت در طول دو سال گذشته در شهرستان لردگان صورت پذيرفت:
راه اندازي و استقرار كلانتري 12 شهر لردگان ، استقرار دايره اسلحه و مهمات شهرستان،‌اتخاذ تمهيدات لازم در راستاي بسترسازي و تامين زيرساخت‌ جهت هرچه شكوهمند برگزارشدن انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري كه در اسفند ماه جاري درپيش خواهيم داشت. 

فرهنگ و آموزش:

كريمي گفت:‌ در راستاي ارتقاي سطح فرهنگ و آموزش شهرستان اقداماتي از جمله:
پيگيري جهت جذب اعتبارات براي مساجد شهري و روستايي،تكميل و احداث 9 باب مسجد روستايي از محل اعتبارات نهاد رهبري با اعتبار يك ميليارد و 150ميليون تومان ،  بهره‌برداري از سامانه ديجيتال شهر لردگان و40 روستاي بخش مركزي و بخش خانميرزا، با تحت پوشش قراردادن 95 هزار نفر و بخشهاي منج و رودشت در حال راه‌اندازي و بخش فلارد نيز آماده بهره‌برداري مي‌باشد.
پيگيري اعتبار جهت تكميل مصلي شهر لردگان از محل اعتبارات تملك داراييهاي سرمايه‌اي و ماده 180 ، افتتاح و بهره برداري از 8 واحد فضاي آموزشي در طول دوسال گذشته

حوزه آب و فاضلاب روستايي

وي افزود: با عنايت به مشكلات عديده‌اي كه در حوزه آب و فاضلاب روستايي وجود داشته در طي دو سال اخير نگاه ويژه‌اي به اين حوزه از طرف دولتمردان تدبير و اميد شده و اعتبارات خوبي جهت احداث مجتمع‌هاي آبرساني در بخشهاي مختلف شهرستان درنظر گرفته شده است كه مي‌توان به پروژه‌هاي تامين آب روستاهاي پشتکوه فلارد ، مجتمع آبرساني ارمند، تامين آب منطقه اوره و آبرساني به روستاهاي سيد محمد، شوار، کرتگل، جوانمردي، صفي‌آباد، شهرويه،امام‌آباد، جغد و فارسون اشاره نمود كه در مجموع در اين حوزه 2 پروژه تامين آب منطقه اوره با اعتبار 2 ميليارد و 300 ميليون و آبرساني به روستاي شهرويه با اعتبار 500 ميليون مورد در هفته دولت مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

بنياد مسكن:

براي تمام روستاهاي بالاي 20 خانوار تهيه‌ي طرح گرديده که از اين بين 40 روستا در طي دو سال اخير تهيه و بازنگري گرديد و 12 روستا در حال بازنگري ميباشد. همچنين 76 طرح از مجموع 227 طرح هادي شهرستان در دو سال اخير اجرا گرديده است.
در حوزه مسكن شهري و روستايي نيز طرح‌هاي مختلفي همچون طرح ويژه روستايي(وام بهسازي-وام بازسازي)، طرح مسکن مهر، طرح مسکن شهري، صدورسند و واگذاري زمين  در شرف انجام مي‌باشد.
در هفته دولت در اين حوزه تعداد 3 پروژه اجراي طرح هادي روستاهاي ابواسحاق، شاهقريه و چاهگاه ميلاس با اعتبار 618 ميليون تومان مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

بخش راه و شهرسازي
 
تكميل پروژه چهار خطه محور لردگان – بروجن كه شامل آسفالت، رفع نقاط حادثه‌خيز، اجراي باند سبقت، احداث روگذر تونل، نصب نيوجرسي و جاده جايگزين مي باشد و در مجموع از 45 كيلومتر مسير اين محور كه در حوزه لردگان واقع شده بيش از 25 كيلومتر آن بهسازي و آسفالت گرديد
بهسازي و آسفالت محورهاي ارتباطي روستايي
اتمام و تكميل آسفالت محور ساطح دودرا بطول 13 كيلومتر،
اتمام و بهسازي و آسفالت سه راهي قرح- سميرم، امامزاده سيد سلطان، كرف عليا و سفلي، گوشه، برآفتاب ميلاس، تل‌ماران، امامزاده حسن، روستاهاي خاردان و بردبر
تامين اعتبارات مورد نياز پروژه ‌هاي فني و اجرايي شهرستان از جمله سالنهاي مديريت بحران منج و آلوني، فرهنگسرا، پزشكي قانوني، ثبت احوال، سالن تيراندازي لردگان و بيمارستان مالخليفه
انجام پروژه محور ارتباطي بارز– قارون
مقدار آسفالت انجام‌شده امسال 97370 تن مي‌باشد كه  در پروژه چهار خطه لردگان- بروجن، مجموعا 68490 تن براي 25كيلومتر مسير در پروژه ‌هاي روستايي، مجموعا 21980 تن براي حدود 31 كيلومتر مسير و آسفالت مصرف‌شده درحوزه راهداري نيز براي لكه‌گيري 12 محور اصلي لردگان بطول 216 كيلومتر ، 2100 تن مي‌باشد.
در مجموع در اين حوزه تعداد 2 پروژه بهسازي و آسفالت محور قرح به ياسوج به طول 9 كيلومتر و محور كلواري به مالخليفه به طول2/2 كيلومتر با اعتباري بالغ بر 2 ميليارد و 400 ميليون تومان در اين هفته مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت.
 
حوزه بهداشت و درمان

اجراي طرح نوآوران سلامت : که اين طرح با مشاركت استانداري و دانشگاه علوم پزشكي  از تاريخ 15/5/93 به مدت سه‌ماه در دو منطقه محروم پشتكوه فلارد(مركز درماني شاه نجف) و بخش مركزي (منطقه ريگ) با اعتباري بالغ بر 600 ميليون اجرا شد (در حوزه تخصصي و فوق تخصصي چشم‌پزشكي و دندانپزشكي)

اجراي طرح توسعه بيمارستان شهدا لردگان با اعتبار 80 ميليارد ريال كه در حال حاضر عمليات آن اجرايي شده و همچنين در طول دوسال اخير كلينيك بيماريهاي خاص مورد بهره‌برداري و تخصص‌هاي طب اورژانس، چشم پزشكي، مغز و اعصاب، گوش و حلق و بيني به مجموع تخصص‌ هاي موجود  اضافه و تعداد پزشكان متخصص از 18 پزشك به 36 پزشك متخصص افزايش يافته و برنامه‌هاي ديگري نيز همچون موضوع هتلينگ بيمارستان، طرح توسعه اورژانس بيمارستان ، احداث كلينيك تخصصي شهرستان و ... در شرف پيگيري و اقدام است.
اجراي طرح تحول نظام سلامت كه از طرح‌هاي موفق و خيلي خوب دولت تدبير و اميد محسوب مي‌گردد
با مشاركت مجمع خيرين سلامت يك واحد مركز بهداشتي درماني ، يك واحد آزمايشگاه مركزي و 13 واحد خانه بهداشت در طي دو سال اخير با اعتبار يك ميليارد و چهارصد ميليون تومان به بهره‌برداري رسيد.
تجهيز 30 مركز بهداشتي درماني و بهسازي 32 مركز بهداشتي درماني با اعتبار 350 ميليون تومان
اجراي برنامه پزشك خانواده در شهرهاي لردگان و حاشيه شهر لردگان و شهرهاي مالخليفه و آلوني با اعتبار 120 ميليون تومان
راه‌اندازي بيمارستان صحرايي با مشاركت بسيج جامعه پزشكي با اعتبار 120 ميليون تومان در منطقه قلعه‌مدرسه
 
حوزه آب و فاضلاب شهري

اجراي شبكه جمع آوري فاضلاب بالغ بر 20 كيلومتر كه هم اكنون 80% پيشرفت دارد
احداث مخزن 400 متر مكعبي لردگان با 80 درصد پيشرفت فيزيكي.
حفر يك حلقه چاه در محوطه تصفيه خانه شهرستان لردگان با دبي 22 ليتر بر ثانيه كه هم اكنون مورد بهره‌برداري قرار گرفته است
اصلاح شبكه‌هاي آبرساني شهرهاي لردگان ، منج ، آلوني و مالخليفه  بالغ بر 14 كيلومتر
مطالعات تامين آب شهر سردشت و اقدام جهت حفر يك حلقه چاه آبرفتي 
در هفته دولت در حوزه آب شهري شاهد افتتاح پروژه‌هاي توزيع شبكه آب روستاي حاجي‌آباد با اعتبار 400 ميليون و موتورخانه آب شهر مالخليفه با اعتبار 230 ميليون تومان خواهيم بود.
 
حوزه برق

پست 400 کيلو وات که يکي از پروژه‌هاي مهم منطقه‌اي مي‌باشد و در حال حاضر پيشرفت فيزيکي آن بالغ بر 70 درصد است كه با راه‌اندازي اين پست حياتي كشور، علاوه بر انتقال برق نيروگاه سد كارون 4 به شبكه سراسري كشور، مشكل برق صنايع مهم شهرستان همچون پتروشيمي و كارخانه سيمان نيز مرتفع مي‌گردد .
بهره‌برداري از پست 63 كيلوولت چنار محمودي با اعتبار 2 ميليارد تومان كه در دهه فجر سال گذشته
تبديل سيم به كابل روستاهاي امامزاده حسن؛ ده كهنه؛ كرف؛ گوشه و اينكك(پروژه‌هاي قابل افتتاح هفته دولت)
خريد و نصب 12دستگاه ترانس با اعتبار  973 ميليون  جهت رفع مشكلات افت ولتاژ سطح شهرستان
 و ساير پروژه‌ها همچون افزايش تعداد و ظرفيت پست‌هاي فوق توزيع،  احداث خطوط فشار متوسط و ضعيف، نصب ترانس، جذب مشتركين، برقدار نمودن چاههاي كشاورزي، بهينه‌سازي و جابجايي تيربرق‌هاي روستايي، استفاده از تجهيزات و فناوريهاي جديد، تعميرات شبكه و برق‌رساني به مشتركين جديد تا هفته دولت سال جاري مبلغ 7 ميليارد و 858 ميليون تومان بوده كه نسبت به هفته دولت در سال 92 ، حدود 87 درصد رشد داشته است

بخش گاز رساني
تعداد شهرهاي گازرساني شده از 4 شهر به 5 شهر
تعداد روستاهاي گازرساني شده از 145 روستا به 157 روستا
خانوار تحت پوشش گاز در شهرستان از 39291  به 44293 خانوار و درصد جمعيت تحت پوشش شهرستان نيز از 75 درصد به 84درصد رسيده و در حال حاضر  182110 نفر از جمعيت شهرستان از نعمت گاز برخوردار مي‌باشد
اعتبار هزينه شده جهت پروژه هاي بهره برداري شده در طول دوسال گذشته 16 ميليارد و 842 ميليون مي باشد.
(همچنين  گاز رساني روستايي در بخش‌هاي منج و مركزي، اجراي شبكه هاي توسعه يافته شهرستان لردگان، اجراي عمليات خط‌هاي تغذيه منج و فاز يك سردشت )
اعتبار پروژه‌هاي قابل افتتاح در هفته دولت در قسمت گازرساني 13 ميليارد تومان بوده و تعداد 3 پروژه نيز در قسمت گازرساني و خط تغذيه مورد كلنگ‌زني قرار مي‌گيرد.


ورزش و جوانان

افتتاح 3 پروژه ورزشي در طول دو سال گذشته كه از آن جمله مي‌توان به تنها چمن مصنوعي استان با اعتبار بالغ بر 230 ميليون تومان اشاره نمود و پروژه‌هاي فوتبال ساحلي و سالن تيراندازي لردگان نيز در آينده نزديك مورد بهره‌برداري قرار خواهد گرفت.
تعميرات و تجهيز اماكن ورزشي با اعتبار 400 ميليون تومان
برگزاري 6 جشنواره فرهنگي ورزشي و 50 همايش پياده‌روي عمومي در طول 2 سال گذشته 

امور عشاير
 تكميل و راه‌اندازي ايستگاه پمپاژ روستاي سونك با اعتباري بالغ بر 400 ميليون تومان
 مرمت و بازگشايي ايل راههاي بخش‌هاي مركزي و منج و ساخت 6 دهنه پل با اعتبار 110 ميليون توماني
 آبرساني سيار، انتقال آب و بهسازي چشمه آبشخورهاي عشاير با اعتباري بالغ بر 30 ميليون تومان

شهرداري لردگان:

اجراي بلوار، جدولبندي، اجراي جوي كنار بلوارها مجموعا بطول 3 كيلومتر
آسفالت معابر و خيابانهاي سطح شهر به مقدار 20هزار تن و اعتبار 3 ميليارد تومان
راه اندازي جايگاه CNG، با اعتبار 3 ميليارد تومان
سنگ‌چيني، بندكشي و كف‌سازي مسيل جنوب شهر بطول 210 متر با اعتبار 3 ميليارد و 200 ميليون تومان
سنگ‌چيني، بندكشي خروجي آب چشمه برم و حاشيه رودخانه با اعتبار يك ميليارد و 800 ميليون تومان
احداث آرامستان و محوطه‌سازي آن و همچنين جاده دسترسي
زيباسازي مبلمان و فضاهاي شهري و روشنايي معابر سطح شهر
 
بخش كشاورزي:
در بخش كشاورزي در دوره زماني شهريور 92 تا شهريور امسال ركوردهاي زير ثبت گرديد:
سطح زير كشت اراضي آبي(به هكتار) 24600 هكتار با توليد 131719 تن محصولات بوده ولي به دليل خشكسالهاي اخير در سال 94 سطح زيركشت اراضي آبي 22600 هكتار با توليد 124000 تن محصولات شده
سطح زير كشت اراضي ديم33220هكتار با توليد 36969 تن محصولات بوده كه به 35600 هكتار با توليد 46000 تن افزايش يافته
سطح زير كشت باغات3510 با توليد 21000 تن بوده كه به 3660 با توليد 45000 تن افزايش يافته
كل توليدات زراعي168688 تن بوده كه به 46000 تن افزايش يافته
پوشش انهار سنتي و كانالهاي ْآبرساني41 كيلومتر بوده كه به 53 كيلومتر افزايش يافته
آبياري تحت فشار1706 هكتار تحت پوشش بوده كه به 1915 هكتار افزايش يافته
اعتبارات پروژه‌هاي تامين آب، دو ميليارد و713ميليون تومان بوده كه به4 ميليارد و 409 ميليون تومان افزايش يافته
پرورش زنبور عسل6000 كلني با 341 تن توليد عسل بوده كه به 12641 كلني با 540 تن توليد عسل افزايش يافته
پرورش گوسفند صنعتي22 واحد با توليد51040تن گوشت قرمز بوده كه به 25واحد با توليد 35716تن افزايش يافته
پرورش مرغ گوشتي صنعتي16 واحد با توليد 14540 تن گوشت بوده كه به 19واحد با توليد 17540 تن گوشت افزايش يافته
پرورش گاو شيري صنعتي18 واحد با توليد 68630 تن شيرخام بوده كه به 32 واحد با توليد 116671 تن شير خام افزايش يافته
تعداد واحدهاي شيلاتي58 مزرعه پرورش ماهي با توليد1099تن بوده كه به 89مزرعه با توليد 3800تن افزايش يافته
خريد ماشين آلات كشاورزي1600 دستگاه تراكتور و 19 دستگاه كمباين بوده كه به 1746 دستگاه تراكتور و 30 دستگاه كمباين افزايش يافته
در هفته دولت شاهد افتتاح 7 پروژه در بخشهاي پرورش گاوشيري، پرواربندي بره، آبياري تحت فشار و كانال آبرساني با اعتبار بالغ بر 2 ميليارد و 443 ميليون تومان هستيم
 
بيمه
افراد تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي 14900 نفر بوده كه نسبت به سال 92، 22 درصد رشد داشته همچنين تعداد بيمه‌شده‌گان بيمه خدمات درماني تاكنون 189307 نفر مي‌باشد، لازم به ذكر است تعداد مستمري بگيران تامين اجتماعياز 1298 نفر در سال 92 به 1621 در سال جاري افزايش داشته است و جهت رفاه حال مردم بخش فلارد و آلوني ، شعب اقماري تامين اجتماعي راه‌اندازي و شروع به فعاليت نموده است.
 
صنايع و پروژه‌هاي مهم شهرستان:
مساحت كل شهرك صنعتي 200 هكتار بوده كه 96 هكتار آن جهت بخش صنعت درنظر گرفته شده كه از اين ميزان 40 هكتار آن تاكنون واگذار گرديده است، ميزان كل سرمايه‌گذاري در بخش صنعت 75 ميليارد و 600 ميليون تومان با اشتغالزايي مستقيم 726 نفر و در حال حاضر 55 واحد از 78 واجد داراي مجوز مشغول به فعاليت مي‌باشند.
تعداد معادن شهرستان لردگان جمعا 36 باب، با ميزان سرمايه‌گذاري 8 ميليارد و 200 ميليون تومان و اشتغال مستقيم 275 نفر بوده كه ميزات توليد معادن در 5 ماهه امسال 636 هزار تن مي‌باشد. از جمله معادن مهم شهرستان مي‌توان به 11 باب معدن سنك تزئيني، 3 باب معدن سنگ گچ، 21 باب معدن سنگ لاشه و 2 باب معدن سيليس اشاره نمود. همچنين در خصوص صنايع مهم شهرستان مي‌توان به طرح پتروشيمي لردگان با پيشرفت فيزيكي 32درصد كه با پيگيريهاي صورت گرفته و صدور مجوز بانك مركزي و محقق‌شدن مبلغ اعتبارات فاينانس چين پروژه كه در آذرماه سال گذشته تا حد تعطيلي پيش‌رفته در تاريخ 20/2/1394 مجددا فعاليت خود را آغاز نمايد، كارخانه سيمان لردگان كه فاز اول آن با اعتبار 100 ميليارد تومان درحال بهره‌برداري است و برآورد سرمايه‌گذاري نهايي آن بالغ بر 350 ميليارد تومان و اشتغال مستقيم 350 نفر و اشتغال غيرمستقيم 1000 نفر مي‌باشد و انشاالله پيش‌بيني مي‌شود با شروع فاز 2 از شهريورماه 1394 در سال 1396 كل طرح تكميل و مورد بهره‌برداري قرار گيرد. همچنين طرح سد و نيروگاه سد خرسان 3 كه درحال پيگيري جهت اخذ مجوزات زيست محيطي و رفع مشكل تملك و جابجايي تعداد 10 روستا واقع در حوزه درياچه سد مي‌باشيم. در خصوص طرح‌هاي انتقال آب در حال حاضر مطالعات طرح انتقال آب ازسد ونك و چشمه سفيد در حال نهايي شدن مي‌باشد و انشاالله با اجرايي شدن آن پيش‌بيني مي‌شود مصارف كشاورزي، شرب و صنعت كل بخش خانميرزا و محدوده‌اي از بخش مركزي مرتفع و در ارتباط طرح انتقال آب آتشگاه نيز انشاالله فاز مطالعاتي آن در سال جاري شروع خواهد شد و اميدواريم كه با عملياتي شدن اين پروژه مهم بخش رودشت و محدوده وسيعي از بخش مركزي مشروب گردد.

كار و رفاه اجتماعي
در راستاي تحقق بخشيدن به اهداف سند توسعه اشتغال در شهرستان و در راستاي حمايت دولت تدبير و اميد از اشتغال بخصوص در مناطق محروم در سال جاري مبلغ 53 ميليارد تومان اعتبار در قالب تسهيلات اشتغال‌زا به تعاوني‌هاي شهرستان تخصيص داده شد كه نسبت به دوسال قبل كه مبلغ آن حدود 6 ميليارد تومان بوده رشد 9 برابري داشته است  

دهياريها
اعتبارات در نظر گرفته شده در سال 93 براي دهياريهاي شهرستان شش ميليارد و ششصد بيست ميليون تومان بوده كه نسبت به سال قبل تر از آن رشد 4 برابري داشته است.
ارتقا تعداد دهياريها از 180 در سال 92 به تعداد 198 دهياري
خريد 28 دستگاه ماشين‌آلات براي دهياريهاي شهرستان در طول 2 سال گذشته

اعتبارات مصوب شهرستان لردگان
اعتبارات مصوب شهرستان لردگان در سال جاري در قسمت تملك داراييهاي سرمايه‌اي حدود 10 ميليارد بوده كه در قالب 15 فصل تدوين و براي تكميل 152 پروژه در نظر گرفته شد همچنين از محل ماده 180 نيز مبلغ 15 ميليارد و 500 ميليون تومان سهم شهرستان لردگان مصوب و پروژه‌هاي آن تعريف خواهد شد. همچنين اعتبارات مصوب در سال گذشته كه در قالب اعتبارات تملك داراييهاي سرمايه‌اي – توازن منطقه‌‎اي، مواد 12،10 و 180 اختصاص يافته در مجموع مبلغ چهل و سه ميليارد و چهارصد و بيست ميليون تومان به اين شرح مي‌باشد.
مجموعا در هفته دولت سال جاري، تعداد 29 پروژه با اعتبار بيش از 28 ميليارد تومان توسط 12 دستگاه اجرايي با ميزان اشتغال مستقيم 160 نفر ، در حوزه‌هاي مختلف راه و شهرسازي، برق، احداث فضاي آموزشي، احداث خانه بهداشت، جايگاه CNG، عمليات گازرساني،  طرح‌هاي هادي روستايي و طرح‌هاي گوناگوني در زمينه‌هاي كشاورزي و صنعتي مورد افتتاح و بهره برداري قرار مي‌گيرد همچنين تعداد 3 پروژه در بخش گازرساني با اعتبار 4 ميليارد و 516 ميليون تومان كلنگ‌زني خواهد شد.

انتهاي پيام1020ج /630 ل
مرجع : سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۳۸:۵۸

30 Dec 2019