۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۲۲۶۹۱

عدم واريز بنزين سهميه اي، تغيير در کرايه حمل و نقل و سردرگمي مردم

عدم واريز بنزين سهميه اي به کارتهاي سوخت خودروهاي سواري بدون اطلاع رساني قبلی موجب نارضايتي مردم شده است.
عدم واريز بنزين سهميه اي، تغيير در کرايه حمل و نقل و سردرگمي مردم

به گزارش جهان بین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، عدم واريز بنزين سهميه اي به کارتهاي سوخت خودروهاي سواري بدون اطلاع رساني قبلی و همچنين تغيير در کرايه تاکسي ها و اتوبوس هاي درون شهري موجب نارضايتي و سردرگمي مردم شده است.


شايد دولت تک نرخی کردن قيمت سوخت را تدبيري موثر براي پرهيز از اتلاف سوخت و مديريت صحيح  حامل هاي انرژي تلقی کند اما اجرايي شدن اين طرح و طرح هايي نظير آن، می تواند به اقشار کم درآمد و مستضعف جامعه آسيب هاي جدي وارد کند.


با اينکه قانون، حق لغو سهيمه بنزين و يارانه را به دولت داده است اما اينکه دولت حتي ارزش اطلاع رساني را براي مصرف کنندگان و دريافت کنندگان يارانه و خدمات قائل نيست قابل پذيرش نيست.

اين شيوه برخورد با افکار عمومي به گونه اي که دولت حتي ارزش اطلاع رساني براي آنها متصور نشود، پيشتر نيز در قطع يارانه ۴ ميليون نفر از شهروندان اتفاق افتاده بود.

در همین راستا جمعي از رانندگان مسافربر شهري شهرکرد عدم تخصيص بنزين ۷۰۰ توماني را به ضرر خود عنوان کردند.

رئيسي، راننده تاکسي شهرکردي که بيش از بيست سال است که از اين شغل، کسب درآمد مي کند، گفت: قرار است از امشب تمامي سهمه ۷۰۰ توماني بنزين را از کارت سوخت ما حذف کنند، آيا با بنزين هزار توماني و کمبود مسافر و همچنين کرايه هاي پايين مي توان زندگي کرد؟


لطف اللهي ديگر راننده تاکسي هم به خبرنگار ما گفت: با افزايش اندک کرايه ها که از ديروز به ما اعلام کردند نمي توان ضرر ناشي از گران شدن بنزين را جبران کرد. تاکسيراني براي هر کورس در يک مسير ۵۰ تومان اضافه کرده است اين در حالي است که هر ليتر بنزين ۳۰۰ تومان افزايش قیمت پيدا مي کند.
 


راننده درون شهري  دیگری با اظهار نگراني از وضعيت افزايش قيمت گاز سي ان جي می گوید: با گران شدن اين حامل انرژي، کار مسافربري با تاکسي برايمان سخت و زيان ده مي شود و مسافران نیز کمتر به سوار سدن در تاکسي رغبت پيدا مي کنند.

يکي از کارکنان جايگاه سوخت شهرکرد هم با بيان اينکه تغيير در ميزان سهميه يا قيمت هاي سوخت، همه ساله با اطلاع رساني قبلی انجام مي شده است گفت: از امشب تمامي سهميه بنزين خودروهاي عمومي به صورت يکسان و به قيمت ۱۰۰۰ تومان عرضه مي شود.



وي از ازدحام رانندگان مسافربر شهري و عمومي و وانت بارها در جايگاه سوخت خود خبر داد و گفت: عده اي از مردم که تنها راه کسب درآمدشان از خودروهايشان است، بيشتر مورد ضرر قرار مي گيرند و اميد است که دولت فکري به حال اين قشر کم درآمد کند.
  

در چند سال گذشته اين اولين باري است که برخي از اقدامات عمومی در زمينه اجراي فازهاي تکميلي هدفمندي يارانه ها بدون حق اطلاع براي مردم اجرایی می شود.


انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۱۰ب

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۲۶:۰۸

27 Dec 2019