۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۱۹۷۴۸
خطيب نماز جمعه شهركرد

فتنه گر محكوم است و بايد سر جاي خودش نشانده شود

در نهم دي مردم تمسك خود را به امامت و ولايت نشان دادند و گفتند اجازه نمي‌دهيم كسي بين ما و حجت خدا فاصله بياندازد.
فتنه گر محكوم است و بايد سر جاي خودش نشانده شود
به گزارش جهانبین نیوز حجت الاسلام والمسلمين نكونام در خطبه‌هاي امروز نماز جمعه شهركرد با اشاره به سالگرد حماسه نهم دي، وقوع اين حماسه را به بركت بصيرت و بيداري مردم و پيوندي كه با امام زمانشان داشته اند دانست.

وي افزود: مردم تاب تحمل كساني را كه به عاشورا، امام، ولي فقيه، ارزشهاي انقلاب و شهدا جسارت كنند را ندارند و در اين روز آمدند تا جهاد و قيام عاشورا زنده بماند و كسي نتواند به اين ارزشها دهن كجي بكند.

حجت الاسلام نكونام با اشاره به اينكه عده‌اي غافلانه و عده‌اي عامدانه دم از صلح و آشتي زده و تلاش مي‌كنند تا فتنه را از ذهن‌ها پاك كنند خاطر نشان كرد: اسلام دين صلح است ولي همين اسلام از حق الناس نمي‌گذرد.

وی افزود: در فتنه ۸۸ حق ۷۰ ميليون جمعيت ضايع شد؛ به نظامي كه مردم با خون دل تشكيل دادند و به آبروي اين نظام خدشه وارد شد؛ به خون و جان مردم تعرض شد؛ به اقتصاد عمومي جامعه خسارت وارد شد و بسياري از تزلزل‌هاي اقتصادي امروز از آن موقع است، اين‌ها مسائلي نيست كه قابل گذشت باشد و نظام تا كنون خيلي رافت نشان داده كه فتنه گران را محاكمه نكرده است.

وي در پايان اين بخش از خطبه‌ها تاكيد كرد: فتنه‌گر محكوم است و بايد سر جاي خودش نشانده شود تا راه براي فتنه گران آينده براي هميشه بسته شود.

امام جمعه شهركرد در بخش ديگري از خطبه ها ضمن عرض تسليت سالروز شهادت امام حسن عسگري(ع) به بيان حديثي از آن امام همام پرداخت و با اشاره به سالروز تشكيل نهضت سوادآموزي از همگان خواست براي سواد آموزي ايفاي نقش كنند.

نماينده ولي فقيه در استان در پايان خطبه‌هاي امروز با اشاره به ۱۱ ديماه، آغاز سال ۲۰۱۵ ميلادي به دو نكته مهم اشاره كرد: وي در خصوص نكته اول با بيان اينكه آغاز سال ميلادي فرصتي است تا بيشتر به تعاليم حضرت مسيح(ع) در خصوص مهرباني و پرهيز از ظلم و استكبار توجه شود افزود: امروز كساني كه داعيه پيروي از حضرت مسيح را دارند بيشترين ظلم را به بشريت داشته اند.

نكونام در بيان نكته دوم اظهار داشت: دين در انجيل حضرت مسيح خلاصه نشده بلكه انبياي الهي همه يك زنجيره به هم پيوسته‌اند كه همه انبياي بعد از خود را به مردم معرفي كرده اند و مردم بايد تابع پيامبر زمان خود باشند.

انتهای پیام/ 1021
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۵۱:۵۷

2 Jan 2020