کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده پليس فتا چهارمحال و بختياري:

شعار ''اول ایمنی، بعد کار'' باید در فضای مجازی رعایت شود/ ورود به شبکه های اجتماعی یعنی شنا در دریای طوفانی

9 شهريور 1396 ساعت 9:06

فرمانده پليس فتا استان چهارمحال و بختياري گفت: در فضاي مجازي هم بايد مثل فضاي حقيقي بايد به شعار اول ايمني بعد کار پايبند باشيم و اگر مي خواهيم از تلگرام يا نرم افزار هاي مشابه استفاده کنيم بايد امنيت آن را بالا برد که يکي از راه هاي آن استفاده ورود دو مرحله اي است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سرهنگ عسگري در گفت وگو با کیار بیدار، اظهار کرد: نفوذ شبکه‌هاي اجتماعي در خانواده‌ها و زندگي‌هاي‌مان تا آنجا پيش رفته است که همه ابعاد زندگي‌مان تحت تاثير اين شبکه‌ها قرار گرفته است و متاسفانه به جايي رسيده‌ايم که تربيت نسل آينده‌ساز کشورمان که فرزندان خانواده‌ها هستند از دست پدران و مادران خارج شده و بدست گردانندگان شبکه‌هاي اجتماعي افتاده است.

وي بابيان اين نکته که شبکه‌هاي اجتماعي خلاقيت در کودکان و نوجوانان را نابود مي‌کنند افزود: بي‌شک يکي از مستعد ترين افراد جامعه ايرانيان هستند اما کساني که علاقه اي به پيشرفت و اعتلاي ايران عزيز ندارند و به انحا مختلف با کشور ايران و مردم عزيز ايران دشمني مي کنند در تلاشند با سرگرم کردن نسل هاي و اقشار مختلف به سرگرمي ها و امور بيهوده آنان را از هدف اصلي گمراه کنند و بازدارند.

فرمانده پليس فتا چهارمحال و بختياري در بخش ديگري از سخنان خود گفت: موضوعي که شبکه هاي اجتماعي آن را هدف گرفته اند و روز به روز موفقيت هاي بيشتري در نيل به اهداف خود پيدا مي کنند مساله حريم خصوصي افراد و خانواده هاست اما متاسفانه بسياري از کاربران با ناديده قرار دادن اين امور بازهم بدون حفظ اصول حفاظتي و قانوني و... در شبکه هاي اجتماعي همچون اينستاگرام و تلگرام و فيسبوک فعاليت مي کنند و مشکلات بسياري گريبانگير آنان مي شود.

سرهنگ عسگري در ادامه افزود: شبکه هاي اجتماعي کارکردهاي بسيار بالا و سودمندي مي توانند داشته باشند اما کارکردهاي واقعي آن در کشور ما و در بين اغلب مخاطبان مورد استفاده قرار نمي گيرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از افرادي که اطلاعات شخصي و خانوادگي و کاري خود را در فضاي مجازي منتشر مي کنند اضافه کرد: ۷۸ درصد سارقان از اطلاعاتي که در شبکه هاي اجتماعي منتشر مي شود استفاده يا سوءاستفاده مي کنند.

فرمانده پليس فتا استان چهارمحال و بختياري در ادامه به پديده هاي که طي ماه هاي اخير در فضاي مجازي آن هم بين نوجوانان و جوانان رواج يافته است بیان داشت: اين روزها شاهد انتشار تصاويري مربوط به خودزني دانش آموزان در شبکه هاي اجتماعي هستيم که اغلب گويا جهت جلب توجه سايرين اين کار را انجام مي دهند اما متاسفانه بسياري از والدين از بروز اين پديده و اتفاق شوم آگاهي ندارند.

سرهنگ عسگري در ادامه به فعاليت گسترده شبکه هاي اجتماعي اشاره نمود و گفت: شبکه فيسبوک فقط ۱۷ ميليون کاربر در ايران دارد که ۲ ميليون نفر آن فعال هستند، اين شبکه علي رغم لاينکه ارتباطات در دنيا را گسترش داده است اما شبکه اي کاملا زنده و پوياست که به شکلي واقعي با کاربران خود ارتباط برقرار مي کند و با آنها حرف مي‌زند و با معرفي افراد مختلفي که در اين شبکه عضو هستند بدون در نظر گرفتن تفاوت هاي ديني و فرهنگي و عقيده اي و... آنها را به هم مرتبط مي سازد.

وي در بخشي از مطالب خود به رشد فزاينده پرونده هاي قضايي در دادگاه ها و مراجع قضايي اشاره نمود و گفت: شبکه هاي اجتماعي بنيان خانواده ها را هدف قرار داده اند و با هر ترفندي سعي در ويران نمودن اصل و اساس خانواده ها دارند.

سرهنگ عسگري افزود: يشترين پرونده هاي قضايي در موضوع فضاي مجازي مرتبط با شبکه اجتماعي تلگرام است که به دليل نصب آسان، سريع و البته چند سکويي آن باعث مسائل و مشکلات عديده اي در بين مردم شده است.

وي با اشاره به اين نکته که با هر شماره منحصربه فرد مي توان چندين اکانت کاربري تلگرام ايجاد کرد (قابليت چند سکويي) و افراد بسياري از اين قابليت تلگرام سوءاستفاده مي کنند گفت: تنها راه جلوگيري از آسيب هاي شبکه هاي اجتماعي ضمن عدم اعتماد به اين شبکه ها ياد گرفتن استفاده هاي مفيد از آن است.

فرمانده پليس فتاي استان چهارمحال و بختياري در ادامه گفت: در فضاي مجازي هم بايد مثل فضاي حقيقي بايد به شعار اول ايمني بعد کار پايبند باشيم و اگر مي خواهيم از تلگرام يا نرم افزار هاي مشابه استفاده کنيم بايد امنيت آن را بالا برد که يکي از راه هاي آن استفاده ورود دو مرحله اي است.

سرهنگ عسگري در پايان سخنان خود گفت: حضور در شبکه هاي اجتماعي مانند شنا در درياست اما استفاده از تلگرام به مثابه شنا در دريايي طوفاني است که هر آن بيم غرق شدن است و ما به هيچ عنوان استفاده از شبکه هاي اجتماعي آن هم تلگرام را توصيه نمي کنيم.

انتهاي پيام1026ج/۵۸۰ک


کد مطلب: 36010

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/report/36010/شعار-اول-ایمنی-بعد-کار-باید-فضای-مجازی-رعایت-شود-ورود-شبکه-های-اجتماعی-یعنی-شنا-دریای-طوفانی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir