کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«حافظ»؛ جدیدترین رادار جستجوگر آرایه فازی فعال سه بعدی/ ردگیری 100 هدف از فاصله 250کیلومتری

27 مهر 1393 ساعت 11:49

رادار حافظ قادر است پرتو را در دو بعد سمت و ارتفاع به صورت الکترونیکی و در زمان بسیار کوتاه انجام داده، اهداف را از فاصله 250 کیلومتری آشکارسازی کرده و همزمان با جستجوی اهداف، تعداد 100 هدف را ردگیری کند.


به گزارش جهانبین‎نیوز به نقل از فارس، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حوزه رادارهای کشف و ردگیر، سیستم سلاح سامانه‌های راداری پدافندی مختلفی در دست اجرا دارد که رادار حافظ به عنوان یکی از رادارهای پیشرفته با موفقیت ساخته و در حال تحویل به قرارگاه پدافند هوایی است.

امیر حاتمی با اشاره به ویژگی‌های رادار حافظ گفت: رادار حافظ یک رادار جستجوگر آرایه فازی فعال سه بعدی با برد متوسط جهت استفاده در سامانه پدافند هوایی مرصاد است.

این رادار قادر است انواع پرنده‌های مهاجم از جمله جنگنده‌ها و پرنده‌های بدون سرنشین و موشکهای کروز را در ارتفاع پست و ارتفاع متوسط کشف کرده و موقعیت دقیق آنها را در سه بعد، برد و زاویه سمت و زاویه ارتفاع در اختیار رادار کنترل آتش سیستم سلاح قرار دهد.

رادار حافظ همچنین قادر است پرتو را در دو بعد سمت و ارتفاع به صورت الکترونیکی و در زمان بسیار کوتاه انجام داده، اهداف را از فاصله ۲۵۰ کیلومتری آشکارسازی کرده و همزمان با جستجوی اهداف، تعداد ۱۰۰ هدف را ردگیری کرده و اطلاعات موقعیت آنها را در هرچند ثانیه جهت تم سلاح به روز رسانی کند. با توجه به حد تفکیک بالای این رادار در برد، زاویه و سرعت، این رادار می‌تواند در مقابل تهدیدات گروهی به خوبی مقابله کند.

حاتمی در ادامه گفت: این رادار کاملاً تاکتیکی و دارای مداومت ۲۴ ساعته بوده و در یک زمان بسیار کوتاه قابل گسترش و آماده انجام عملیات است و از تکنیک‌های پیشرفته و به روز ضد جنگ الکترونیک، برخوردار و قادر است در محیط‌ های حاوی اختلال و جنگ الکترونیک و همچنین در شرایط جوی و آب و هوایی مختلف نقش مؤثری را ایفا کند.

انتهای پیام/خ ز/


کد مطلب: 18380

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/18380/حافظ-جدیدترین-رادار-جستجوگر-آرایه-فازی-فعال-سه-بعدی-ردگیری-100-هدف-فاصله-250کیلومتری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir