کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون اجرایی سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری:

دشمن با نفوذ به دنبال کند کردن حرکت ایران است/ آوردن مک دونالد به کشور نماد سبک و زندگی غربی آمریکایی است

22 دی 1394 ساعت 12:28

معاون اجرایی سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: آوردن مظاهر غربی به کشور راهی برای نفوذ دشمن است و آوردن مک دونالد به کشور نمونه‌ای در این زمینه و نماد سبک و زندگی غربی آمریکایی است.


سرهنگ پاسدار عبدالحمید سعیدی معاون اجرایی سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران از بدو پیروزی تا به امروز مورد عناد دشمنانی چون آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این کشورها از همان روزهای اول انقلاب توطئه‌هایی علیه ایران داشته‌اند و همه آن‌ها را به کار گرفته‌اند اضافه کرد: دشمنان یک راهبرد حداکثری در این راه دارند و آن این‌که انقلاب اسلامی را از بین ببرند و به همین دلیل همه برنامه‌های‌شان در همین راستا قرار گرفته است.

سعیدی همه برنامه‌های طراحی شده توسط دشمن از ابتدای انقلاب تا به امروز را در راستای رسیدن به همین راهبرد حداکثری عنوان و خاطرنشان کرد: دشمن در این راه ثابت‌قدم است و شاید تنها تاکتیک‌ها تغییر کنند اما اگر نگاهی به گذشته کنیم می‌بینیم در دو، سه سال اخیر هم نشستن و بحث کردن در خصوص مسائل هسته‌ایی یکی از این تاکتیک‌ها است که در آن به ظاهر می‌خواهند مشکلات را حل کنند اما در واقع به دنبال فراهم ساختن بستری برای نابودی جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با تاکید بر اینکه سابقه دشمن نشان از آن دارد که دشمن به دشمنی خود ادامه می‌دهد و به فرموده مقام معظم رهبری دشمنی دشمن کم نمی‌شود افزود: نباید انتظار داشته باشیم مشکلات‌مان با آمریکا حل شود چون آمریکا حداکثر تلاش خود را برای مهار دولت و نفوذ در کشور به کار می‌بندد.

معاون اجرایی سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری بیان داشت: راهبرد اصلی دشمن در مقابل ایران براندازی نظام است و اگر به این هدف نرسند سعی می‌کند با مهار و نفوذ سرعت پیشرفت ایران را کند کنند.

سعیدی در ادامه گفت: هدف آمریکا در تعامل با ایران بیشتر برای راه یافتن به درون کشور است و برای رسیدن به این هدف خود از طریق نفوذ وارد عمل شده است.

وی یکی از روش‌های آمریکا برای نفوذ به کشور را تغییر در دستگاه‌های محاسباتی نظام عنوان و اضافه کرد: دشمن به دنبال این است که مسئولان را با توجه به اهداف خود تغییر دهد و از این راه به اهداف خود دست یابند.

معاون اجرایی سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری تغییر ذائقه فرهنگی را یکی دیگر از راهبردهای آمریکا دانست و افزود: آمریکا در نظر دارد کشور ایران را به جایی برساند که برای ملت سهم تعیین کند و در راه رسیدن به این هدف سه راهبرد مهار نظام، تغییر رفتار نظام و تغییر ساختار نظام را در صدر کار خود قرار داده است.

وی تاکید کرد: دشمن بعد از فتنه ۸۸ به این نتیجه رسید که بهترین راه فشار بر ایران تحریم‌های هوشمندانه و جدید است که این کار با هم‌افزایی فتنه‌گران صورت گرفت و این امر با هدف تضعیف قدرت اقتصادی ایران، سخت کردن زندگی مردم و شرطی کردن این موضوع که راهی جز مذاکره با غرب وجود ندارد صورت گرفت و این اولین مرحله در طرح نفوذ است.

سعیدی مرحله دوم در طرح نفوذ را عمل مقامات کاخ سفید در نشان دادن درب باغ سبز به صاحبان قدرت و ایجاد عطشی برای مذاکره دانست و ادامه داد: در ادامه این مذاکرات بود که کارگزارن نفوذ روند مذاکرات را پایین آورده و دلیل آمدن ایران پای میز مذاکرات را فشار معرفی کردند، مذاکرات را به فراتر از مسائل هسته‌ای کشانده و در این راه مذاکرات را به مذاکرات دوجانبه‌ بین ایران و آمریکا تبدیل کردند و برای رسیدن به این هدف به دنبال عادی‌سازی بودند.

وی بیان داشت: مرحله سوم نفوذ در این راستا این بود که کاری کردند که ایران مسیری را برای عبور آمریکا ریل‌گذاری کند و با راهبردهای صورت گرفته تغییر رفتار مدنظرشان در ایران اجرا شود.

سعیدی محدود کردن برنامه‌های موشکی ایران را راهی برای مقابله با ایران دانست و خاطرنشان کرد: برگشت‌پذیر بودن تحریم‌ها نقطه‌ضعف بزرگی است که بر برجام وارد است و این به این معنا است که زمانی که همه داشته‌های مار را گرفتند دوباره اقدام به تحریم کنند.

معاون اجرایی سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری باز شدن دفتر منافع آمریکا در ایران را نقشه آمریکا عنوان و گفت: طرفداران این امر در واقع بازیگران نقشی هستند که آمریکا برای آن‌ها در نظر گرفته است.

وی مهمترین هدفی را که پروژه نفوذ برای رسیدن به آن شکل گرفته است را تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران بیان و یادآور شد: منفذهای نفوذ آمریکا به کشور بعد از برجام هم وجود دارد و اولین آن نفوذ سیاسی است که در بین گروه‌های سیاسی و در لایه‌های عمیق‌تر در بین جامعه ایجاد شده است و از همین‌رو است که مقام معظم رهبری بحث هم‌دلی و هم‌زبانی را پیش کشیدند.

سعیدی نفوذ اقتصادی را از دیگر موارد نفوذ معرفی و افزود: مستندات امروزی نشان از آن دارد که نفوذ در بحث اقتصادی قابل دسترس‌تر است و رفت و آمدهای اروپایی و آمریکایی در کشور مشکلاتی را بوجود آورده و از همین‌رو باید در بحث اقتصاد مقاومتی  پیگیر باشیم و بررسی کنیم که آیا در این زمینه به فرمایشات رهبر دست یافته‌ایم یا نه.

معاون اجرایی سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با همه موارد ذکر شده نفوذ فرهنگی بسیار خطرناک‌تر از سایر نفوذها است و تغییر در باورهای ۱۰ ساله مردم است که مشکلات زیادی بوجود می‌آورد.

وی آوردن مظاهر غربی به کشور را راهی برای نفوذ دشمن عنوان و ادامه داد: آوردن مک دونالد به کشور نماد سبک و زندگی غربی آمریکایی است که این اخطاری برای تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی است.

سعیدی آوردن رسانه‌های غربی مانند بی بی سی به کشور را راهی دیگر برای نفوذ بیان و خاطرنشان کرد: دشمن حتی به دنبال تغییر زبان و خط در ایران است همانطور که این کار را در کشورهایی چون ترکیه انجام داده است.

معاون اجرایی سپاه قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در انتهای اتخاذ مواضع انقلابی نه مواضع انفرادی، پایبندی به اصل آزادگی از سلطه بیگانگان، بی‌نیازی از بیگانگان، حفظ اجماع در خصوص بحث مواضع هسته‌ای و اجرایی کردن مواضع اقتصاد مقاومتی، توجه به درون و نگاه به گذشته، حفظ وحدت و انسجام مردم و مسئولان و قوای سه‌گانه را راه‌هایی برای مقابله با نفوذ دانست و افزود: امیدواریم با بصیرت‌افزایی بتوانیم به سلامت مشکلاتی که دشمن با نفوذ در کشور ایجاد کرده است را هموار سازیم.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج


کد مطلب: 26714

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/26714/دشمن-نفوذ-دنبال-کند-کردن-حرکت-ایران-آوردن-مک-دونالد-کشور-نماد-سبک-زندگی-غربی-آمریکایی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir